Netonomy sluit partnerovereenkomst met webMethods voor integratie e-care-toepassingen

Rotterdam/Amsterdam, 05/03/2001
Netonomy en webMethods hebben een partnershipovereenkomst gesloten om

tezamen een snelle integratie te bewerkstellingen van Netonomy's

selfserviceproducten. Gebruikmakend van bestaande systemen gaat

Netonomy relaties voorzien van snel beschikbare customer

care-applicaties, die via webMethods volledig aansluiten op bestaande

back-end-toepassingen.

Netonomy is marktleider op het gebied van selfservice-applicaties voor

e-care en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie. webMethods is de

belangrijkste leverancier van 'business-to-business-integratie (B2Bi)'


-oplossingen.

MyNetonomy - Netonomy's selfservice customer care- en e-commerce-oplossing


- is speciaal ontwikkeld voor communicatie-serviceproviders. Gebruikmakend
van internet- technologie stelt het klanten in staat zelf eenvoudig van

diensten gebruik te maken zonder een Customer Service Representative (CSR)

of een dealer in te schakelen. Het biedt een aanvulling op bestaande

communicatiemogelijkheden die duidelijk bijdraagt aan klanttevredenheid.

Door het partnership met webMethods zal een naadloze integratie worden

geboden tussen e-care en e-commerce en bestaande back-end-systemen, zoals

die voor CRM, ERM, operationele ondersteuning, en verschillende

billing-systemen.

"Omdat telecomorganisaties te maken hebben met fel toenemende

concurrentiedruk wordt een zeer korte time-to-market een absoluut vereiste

voor nieuwe technologieën. Tegelijkertijd is het van belang verder te

bouwen op de reeds gedane enorme investeringen, mede omdat de kosten voor

de nieuwe derde generatie draadloze en breedbandmarkt zo gigantisch zijn,"

aldus John Hughes, verantwoordelijk vice-president Marketing bij Netonomy.

"MyNetonomy biedt met webMethods een ideaal platform voor een hechte

integratie binnen de bestaande technische infrastructuur van telco's die

ook nog eens binnen enkele maanden operationeel kan zijn."

MyNetonomy biedt eindgebruikers direct toegang tot hun eigen accounts door

gebruik van verschillende mogelijkheden, zoals PC's, PDA's, WAP-telefoons

en elke gewone vaste of mobiele telefoonaansluitingen via interactieve

voice response (IVR)-systemen.

"Klanten in staat stellen om via selfservice toegang tot hun accounts te

geven verhoogt de loyaliteit en het gebruiksgemak," aldus Laurie Mascott,

vice-president EMEA van webMethods. "Integratie van dit soort e-care- en

e-commerce-oplossingen in de bestaande infrastructuur, om er zo voor te

zorgen dat de gedane IT-investeringen ten volle uitgenut worden, is van

wezenlijk belang voor het succes van e-care- en e-commerce-projecten bij

een telecomoperator."

"Zowel webMethods als Netonomy hebben een specifieke expertise opgebouwd in

de telecomwereld die ons in staat stelt om samen te focussen op de

behoeften van telecomoperators die onder toenemende druk staan om hun

e-businessstrategie snel te implementeren," vervolgde Mascott.

| END |

Over Netonomy
Netonomy is marktleider in zelfbedieningsoplossingen voor internetklantenservice (e-care) en e-commerce voor innovatieve communicatie-serviceproviders. De MyNetonomy-oplossing, specifiek ontwikkeld voor de wereldwijde communicatiemarkt, stelt serviceproviders in staat inkomsten te verhogen, klantenservice te verhogen en operationele kosten en klantenverlies te verlagen. Netonomy's producten en services komen tegemoet aan sleutelthema's op het internet zoals veiligheid, privacy, personalisatie, schaalbaarheid en real-time-respons. De Netonomy-oplossing is ontworpen om naast dure callcenters te werken als een aanvullend servicekanaal. De oplossing maakt het communicatie-serviceproviders mogelijk om hun klanten-supportpersoneel te bevrijden van routinetaken en te focussen op toegevoegde waarde voor hun product- en dienstenaanbod.

Netonomy heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs, en verkoopskantoren in Londen en Rotterdam. Het bedrijf werkt nauw samen met belangrijke systeemintegrators, managementconsultants en andere, specifiek op telecommunicatie gerichte softwareleveranciers om complete oplossingen te leveren voor de telecommunicatiesector.

Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware voor wereldwijde top-2000-bedrijven, business-to-business elektronische marktplaatsen en softwarebedrijven. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door zakelijke processen, 'enterprise'- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 550 klanten - van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55 E-mail: hadriaans@netonomy.com

webMethods (www.webMethods.com)
Jill Latta, tel: +31 653 23 43 97
E-mail: jill.latta@webmethods.com

NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177 E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0012-10234A