Rotterdam/Amsterdam, 05/03/2001
Netonomy en webMethods hebben een partnershipovereenkomst gesloten om
tezamen een snelle integratie te bewerkstellingen van Netonomy's
selfserviceproducten. Gebruikmakend van bestaande systemen gaat
Netonomy relaties voorzien van snel beschikbare customer
care-applicaties, die via webMethods volledig aansluiten op bestaande
back-end-toepassingen.
Netonomy is marktleider op het gebied van selfservice-applicaties voor
e-care en e-commerce voor de draadloze telecomindustrie. webMethods is de
belangrijkste leverancier van 'business-to-business-integratie (B2Bi)'
-oplossingen.
MyNetonomy - Netonomy's selfservice customer care- en e-commerce-oplossing
- is speciaal ontwikkeld voor communicatie-serviceproviders. Gebruikmakend
van internet- technologie stelt het klanten in staat zelf eenvoudig van
diensten gebruik te maken zonder een Customer Service Representative (CSR)
of een dealer in te schakelen. Het biedt een aanvulling op bestaande
communicatiemogelijkheden die duidelijk bijdraagt aan klanttevredenheid.
Door het partnership met webMethods zal een naadloze integratie worden
geboden tussen e-care en e-commerce en bestaande back-end-systemen, zoals
die voor CRM, ERM, operationele ondersteuning, en verschillende
billing-systemen.
"Omdat telecomorganisaties te maken hebben met fel toenemende
concurrentiedruk wordt een zeer korte time-to-market een absoluut vereiste
voor nieuwe technologieën. Tegelijkertijd is het van belang verder te
bouwen op de reeds gedane enorme investeringen, mede omdat de kosten voor
de nieuwe derde generatie draadloze en breedbandmarkt zo gigantisch zijn,"
aldus John Hughes, verantwoordelijk vice-president Marketing bij Netonomy.
"MyNetonomy biedt met webMethods een ideaal platform voor een hechte
integratie binnen de bestaande technische infrastructuur van telco's die
ook nog eens binnen enkele maanden operationeel kan zijn."
MyNetonomy biedt eindgebruikers direct toegang tot hun eigen accounts door
gebruik van verschillende mogelijkheden, zoals PC's, PDA's, WAP-telefoons
en elke gewone vaste of mobiele telefoonaansluitingen via interactieve
voice response (IVR)-systemen.
"Klanten in staat stellen om via selfservice toegang tot hun accounts te
geven verhoogt de loyaliteit en het gebruiksgemak," aldus Laurie Mascott,
vice-president EMEA van webMethods. "Integratie van dit soort e-care- en
e-commerce-oplossingen in de bestaande infrastructuur, om er zo voor te
zorgen dat de gedane IT-investeringen ten volle uitgenut worden, is van
wezenlijk belang voor het succes van e-care- en e-commerce-projecten bij
een telecomoperator."
"Zowel webMethods als Netonomy hebben een specifieke expertise opgebouwd in
de telecomwereld die ons in staat stelt om samen te focussen op de
behoeften van telecomoperators die onder toenemende druk staan om hun
e-businessstrategie snel te implementeren," vervolgde Mascott.
| END |
Over Netonomy
Netonomy is marktleider in zelfbedieningsoplossingen voor
internetklantenservice (e-care) en e-commerce voor
innovatieve communicatie-serviceproviders. De
MyNetonomy-oplossing, specifiek ontwikkeld voor de
wereldwijde communicatiemarkt, stelt serviceproviders in
staat inkomsten te verhogen, klantenservice te verhogen en
operationele kosten en klantenverlies te verlagen.
Netonomy's producten en services komen tegemoet aan
sleutelthema's op het internet zoals veiligheid, privacy,
personalisatie, schaalbaarheid en real-time-respons. De
Netonomy-oplossing is ontworpen om naast dure callcenters
te werken als een aanvullend servicekanaal. De oplossing
maakt het communicatie-serviceproviders mogelijk om hun
klanten-supportpersoneel te bevrijden van routinetaken en
te focussen op toegevoegde waarde voor hun product- en
dienstenaanbod.
Netonomy heeft hoofdvestigingen in Boston en Parijs, en
verkoopskantoren in Londen en Rotterdam. Het bedrijf werkt
nauw samen met belangrijke systeemintegrators,
managementconsultants en andere, specifiek op
telecommunicatie gerichte softwareleveranciers om complete
oplossingen te leveren voor de telecommunicatiesector.
Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende
leverancier van integratiesoftware voor wereldwijde
top-2000-bedrijven, business-to-business elektronische
marktplaatsen en softwarebedrijven. Het integratieplatform
van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar
rendement op hun investering te behalen, door zakelijke
processen, 'enterprise'- en legacy-toepassingen, databases
en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel
binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten,
met andere bedrijven. Met het integratieplatform van
webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe
bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten
verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen
substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen
stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor
in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de
Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods
bedient wereldwijd meer dan 550 klanten - van wereldwijde
top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical,
The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks
tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress,
eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van
webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce
One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D.
Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en
Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is
beschikbaar op www.webmethods.com
Voor meer informatie
Netonomy (www.netonomy.com)
Henk Adriaans, tel: +31 10 204 59 09, fax +31 10 204 55 55
E-mail: hadriaans@netonomy.com
webMethods (www.webMethods.com)
Jill Latta, tel: +31 653 23 43 97
E-mail: jill.latta@webmethods.com
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com)
Co Gersen, tel: +31 20 567 2170, fax: +31 20 567 2177
E-mail: co.gersen@newsenginepr.com
Ref.:NETO0012-10234A