Internet zeer bruikbaar kanaal voor dealers
Ford enthousiast over e-leads
(13 maart 2001)
bron: AdAge
auteur: Stephanie Molenaar
Ford slaagt er steeds beter in om klanten online te bereiken. De
combinatie van internet en andere online activiteiten gaven de
autodealers een half miljoen leads in 2000, aldus Brian Kelley,
president van de e-commerce groep van Ford.
Van de leads was 60 procent in Amerika. Er zijn meer dan 50.000 autos
verkocht aan klanten die eerst online winkelden en hun persoonlijke
informatie achterlieten. Hierdoor kan Ford het verkoopproces
verbeteren, omdat het de klant tijd bespaart terwijl ze meer
informatie krijgen. De internetsite met de meeste bezoekers is
Ford.com.
Ook de dealers zijn te spreken over de leads die ze via internet
binnenkrijgen. Tenminste één keer per dag krijgt een dealer zon klant.
Vorige maand is Ford beginnen met het testen van online verkopen in
Californië en de East Coast. De nieuwe site, Forddirect.com is in
eigendom van zowel Ford als de dealers en creëert een link tussen
Ford, de dealers en de potentiële kopers.