Carros

Internet zeer bruikbaar kanaal voor dealers

Ford enthousiast over e-leads

(13 maart 2001)

bron: AdAge
auteur: Stephanie Molenaar

Ford slaagt er steeds beter in om klanten online te bereiken. De combinatie van internet en andere online activiteiten gaven de autodealers een half miljoen leads in 2000, aldus Brian Kelley, president van de e-commerce groep van Ford.

Van de leads was 60 procent in Amerika. Er zijn meer dan 50.000 autos verkocht aan klanten die eerst online winkelden en hun persoonlijke informatie achterlieten. Hierdoor kan Ford het verkoopproces verbeteren, omdat het de klant tijd bespaart terwijl ze meer informatie krijgen. De internetsite met de meeste bezoekers is Ford.com.

Ook de dealers zijn te spreken over de leads die ze via internet binnenkrijgen. Tenminste één keer per dag krijgt een dealer zon klant.

Vorige maand is Ford beginnen met het testen van online verkopen in Californië en de East Coast. De nieuwe site, Forddirect.com is in eigendom van zowel Ford als de dealers en creëert een link tussen Ford, de dealers en de potentiële kopers.