Adobe Acrobat 5.0 software stroomlijnt bedrijfsprocessen in gehele onderneming
Klant profiteert van probleemloze webintegratie en XML ondersteuning via uiterst eenvoudige uitwisseling van gegevens binnen Adobe PDF bestanden
Amsterdam, 13 maart 2001 - (Nasdaq: ADBE) - Adobe Systems Incorporated,
marktleider op het gebied van Network Publishing, heeft vandaag de
introductie bekendgemaakt van Adobe Acrobat 5.0. Een uitgebreide upgrade van
één van de belangrijkste producten van het bedrijf. Met Acrobat 5.0 stelt
Adobe organisaties in staat hun doorlooptijden te beperken en de efficiency
van hun bedrijfsprocessen te vergroten, zowel intern binnen de gehele
organisatie als extern, naar klanten en partners.
Net als haar voorgangers stelt Acrobat 5.0 gebruikers in staat documenten te
produceren die exact gelijk zijn aan het origineel. Klanten kunnen er op
vertrouwen dat de Adobe Portable Document Format (PDF) bestanden, die ze
creëren in Acrobat 5.0 en on-line distribueren op tal van hardware en
besturingssystemen, kunnen worden bekeken en afgedrukt met de bekende
Acrobat Reader. Momenteel zijn er 200 miljoen Reader-gebruikers wereldwijd.
Maar de functionaliteit van Acrobat 5.0 gaat veel verder: gebruikers kunnen
nu zowel individueel als in teams veel efficiënter werken; klanten hebben
nog meer mogelijkheden voor het creëren, digitaal ondertekenen en verzenden
van beveiligde documenten; bedrijven kunnen effectiever gebruik maken van
elektronische formulieren om op de kosten te besparen en de accuraatheid van
de informatie op de formulieren te vergroten; tenslotte kunnen gebruikers
informatie op een toegankelijkere manier distribueren naar mensen met een
visueel handicap.
"In de komende jaren, wanneer steeds meer business workflows naar het Web
worden verplaatst, zal er een toenemende behoefte zijn om vanaf iedere plek
en op ieder willekeurig moment toegang te krijgen tot informatie," zegt Rita
Knox, Vice President & Research Director bij Gartner. "Computerprogramma's
waarmee organisaties tijd en geld kunnen besparen doordat ze tegemoet komen
aan de behoeften van gebruikers op dit gebied zullen uitermate belangrijk
gaan worden. Daarom zullen ontwerpers veel aandacht moeten schenken aan
zowel de technologie als het omgaan met deze eisen en voorkeuren van de
gebruikers."
Acrobat 5.0 biedt een aantal belangrijke voordelen waardoor bedrijven,
grafisch ontwerpers en IT professionals zich kunnen onderscheiden in deze
nieuwe Network Publishing omgeving waar ze geacht worden efficiënt en op
Web-snelheid te werken. De probleemloze Web-integratie op basis van
WebDistributed Authoring en Versioning (WebDAV) en Open DataBase
Connectivity (ODBC) maakt het nu mogelijk door meerdere mensen commentaar te
leveren op Adobe PDF bestanden vanuit een browser. De ondersteuning van de
eXtensible Markup Language (XML) stelt gebruikers in staat op eenvoudige
wijze gegevens als metadata en de gegevens in formulieren in Adobe PDF
bestanden te integreren in back-end systemen. Door de betere
integratiemogelijkheden met enterprise deployment tools kunnen IT
professionals nu automatisch Acrobat 5.0 installeren en onderhouden in een
netwerk met duizenden multi-user of lockdown desktop systemen.
Voor een uitgebreid overzicht van de nieuwe voorzieningen in de Acrobat 5.0
software, kunt u een bezoek brengen aan:
http://www.adobe.com/products/acrobat /pdfs/acr5nfhs.pdf
Prijzen en beschikbaarheid
De Acrobat 5.0 (Internationaal Engels) voor Windows 95 OSR 2.0, Windows 98,
Windows NT 4.0 met servicepakket 5 of 6, Windows ME en Windows 2000, en
Macintosh OS 8.6 (niet alle Web-gebaseerde mogelijkheden zijn beschikbaar
als gevolg van de beperkingen van het Apple OS), 9.0.4 en 9.1, zullen naar
verwachting vanaf het tweede kwartaal van 2001 verkrijgbaar zijn tegen een
geschatte adviesprijs van 309 Euro. Geregistreerde gebruikers van eerdere
versies van Acrobat softwareversies kunnen upgraden naar Acrobat 5.0 IE voor
ongeveer 115 Euro. De Nederlandse en Franse versie van Acrobat 5.0 zullen
naar verwachting kort na de release van de Engels/Amerikaanse versie op de
markt komen. Alle genoemde prijzen zijn adviesprijzen exculusief BTW.
Informatie en review exemplaren
Informatie over andere talenversies, alsmede prijzen, upgrades en support
kunt u vinden op www.adobe.com. Heeft u een verzoek betreffende een
demo-versie of wilt u een aanvraag doen voor een één-op-één interview, dan
kunt u contact opnemen met Kwok Sing Sit. Tel: +31 (0) 20 530 43 43, email:
kwoks@text100.nl
Over Adobe Systems Incorporated
Adobe Systems Incorporated (www.adobe.com) is opgericht in 1982 en bouwt
veelvuldig bekroonde software-oplossingen voor Network Publishing, inclusief
Web, print, video, draadloze en breedband applicaties. Haar tools op het
gebied van graphic design, imaging, dynamische media en authoring stellen
klanten in staat visueel rijke en betrouwbare content te creëren, managen en
leveren. Het hoofdkantoor van Adobe is gevestigd in San Jose, Calif., en
het bedrijf is de op twee na grootste PC software organisatie in de VS, met
jaarlijkse inkomsten van meer dan $1,2 miljard.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kwok Sing Sit
Account Executive
Text 100 Public Relations
Global High Technology Public Relations
Van Diemenstraat 164-166, 1013 CN Amsterdam
Tel: +31 20 5304343
Fax: +31 20 5304331
Email: kwoks@text100.nl
URL: http://www.text100.com