Hoofddorp, 19 maart 2001

Macaw lanceert baanbrekende bannercampagne

Hoofddorp - Macaw, bouwer van innovatieve internetapplicaties, lanceert een vooruitstrevende bannercampagne. De Flashbanner bevat een multiple choice quiz over software ontwikkeling. In tegenstelling tot de traditionele banner, verlaat de speler niet de site waar hij zich op dat moment bevindt maar blijft binnen het bannervenster. Ook het inzenden van de oplossing verloopt via de banner.

Met het oog op de discussie rondom effectiviteit van banners kiest Macaw voor een vernieuwend en baanbrekend bannertype. De drie banners verschijnen in de periode van half maart tot eind april op de volgende sites: Emerce, ZDNet, Tweakers, Gathering of Tweakers, Computertotaal, SmallZine en de eigen website van Macaw. (via de button op www.macaw.nl)

De bannercampagne, waarmee drie Compaq Ipaq's te winnen zijn, is Macaws inzending voor de Spin Awards 2001, een Nederlandse wedstrijd voor de beste online reclamecampagne. Macaw dingt mee in de categorieën beste banner, interactieprijs (voor de beste technische applicatie) en beste internet advertising campagne. De uitreiking van de Spin Awards 2001, georganiseerd door NetEvents, vindt plaats op 10 mei 2001. Meer informatie over deze wedstrijd is te vinden op http://www.spinawards.nl

Macaw is specialist in het bouwen van internet applicaties met de laatste software tools van Microsoft en de projectmethodiek van Rational. Het bedrijf
is gevestigd in Hoofddorp en maakte internet- en intranettoepasingen voor klanten als Sara Lee/DE, Corus, Elmar Reizen en Univé. Bij Macaw werken 96 mensen.

Als u meer informatie wenst over dit onderwerp, kunt u contact opnemen met Arjan Hooiveld, Internet Marketeer van Macaw, via (023) 569 39 39 of per e-mail marketing@macaw.nl