Persbericht

Eindhoven, 22 maart 2001

VrouwOnline en Rabobank lanceren eerste financiële website voor vrouwen

VrouwOnline.nl, de grootste vrouwenportal van Nederland, lanceert samen met de Rabobank de eerste financiële website in Nederland speciaal voor vrouwen. Vandaag sloten beide partijen hiervoor een overeenkomst. Aanleiding voor de introductie is de toenemende rol van vrouwen bij het nemen van belangrijke financiële beslissingen. VrouwOnline werkt voor de financiële informatie van deze site samen met de Rabobank. De site zal medio 2001 worden gelanceerd.

De site speelt in op financiële consequenties van belangrijke momenten in het leven. Ze gaat bijvoorbeeld informatie geven over geldvraagstukken rondom de koop van een huis, het krijgen van kinderen en eerder stoppen met werken. VrouwOnline en de Rabobank zien bij vrouwen een sterke behoefte aan financiële informatie gericht op 'life events'. "Op dit moment is 40 % van de Nederlandse vrouwen online", geeft Matthias Boswinkel, uitgever van VrouwOnline, aan. "Van de 500.000 vrouwen die regelmatig onze portal bezoeken weten we dat ze zeer geïnteresseerd zijn in financiële onderwerpen."

Financieel expert
De financiële website wordt één van de channels binnen het VrouwOnline netwerk.
Omdat VrouwOnline zelf geen financiële specialist is, kiest zij voor samenwerking met de Rabobank. Boswinkel: "Rabobank is een logische partner door haar marktpositie in Nederland en de jarenlange ervaring die deze bank heeft op Internet." Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank licht toe: "Via Random Access Banking, bankieren via internet of telefoon, maken 1 miljoen klanten gebruik van de Rabobank. Met het financieel channel binnen VrouwOnline spelen we in op de financiële vragen die bij vrouwen leven."

Over VrouwOnline
VrouwOnline.nl is met 6,8 miljoen pageviews per maand de grootste vrouwenportal van Nederland. Op haar sites kunnen vrouwen terecht voor entertainment, informatie, interactie en services gerelateerd aan een breed scala van onderwerpen. Het netwerk is opgebouwd uit twee type sites: themasites en de websites van populaire vrouwenbladen als Cosmopolitan, Margriet, Libelle en Viva. Bestaande themasites zijn onder andere KokenOnline, ZwangerOnline, BeautyOnline, ReisOnline, WerkOnline, GezondOnline en de site voor beginnende vrouwelijke internetters StartOnline.

Over ilse media
ilse media is met meer dan 100 miljoen paginabezoeken per maand de grootste
internetuitgever van Nederland. Ze is bekend van ilse.nl, maar ilse media geeft ook Startpagina.nl, de gratis e-mailsite dolfijn.nl, de nieuwssite NU.nl, de vrouwensite VrouwOnline.nl en het populaire chat.nl uit. Uitgever VNU heeft een meerderheidsbelang in ilse media. Alle VNU tijdschriften-websites, zoals Panorama, VT Wonen en Libelle, exploiteert ilse media. Met haar activiteiten bereikt ilse media meer dan 70% van alle Nederlandse internetgebruikers.

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant.
Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijs-kwaliteitverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit ongeveer 400 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk zo'n 550.000 leden en uit bekende
dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen, en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste waardering voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 7 miljoen zakelijke en particuliere klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.