Tweede fase `Nederland gaat digitaal'
Tijdens een bijeenkomst in Mediaplaza te Utrecht op woensdag 14 maart
jongstleden hebben de minister van Economische Zaken, mevrouw
Jorritsma-Lebbink, en de algemeen directeur van Syntens, de heer ten
Kroode, het startschot gegeven voor de tweede fase van de campagne
`Nederland gaat digitaal'.
Uit de speech van minister Jorritsma bleek dat de huidige cijfers nog
niet reden geven tot volledig optimisme; Nederland loopt behoorlijk
mee, maar nog langer niet voorop.
De meeste MKB'ers vinden elektronisch zakendoen weldegelijk belangrijk
maar slechts één op de vijftig neemt ook daadwerkelijk de eerste
stappen op weg naar e-business. Velen vrezen het contact met hun
klanten te verliezen, deze angst is echter niet reëel. Door het
digitaliseren van het gehele bedrijfsproces kunnen zaken als CRM
(Customer Relations Management) juist vele voordelen bieden.
Uit de presentatie van het Internet E-fficiency programma van Cisco
Systems werd opnieuw aangetoond dat elektronisch zakendoen niet alleen
het aanschaffen van een website betekent.
In de tweede fase van de campagne `Nederland gaat digitaal' zal de
nadruk voornamelijk komen te liggen op de stimulering van de
brancheorganisaties. De samenwerking tussen Syntens en MKB Nederland,
VNO/NCW, Hoofdbedrijfschap Detailhandel en Hoofdbedrijfsschap
Ambachten zal hierdoor versterkt worden.
De campagne zal doorlopen tot en met eind 2002.