Persbericht

InfoWorld krijgt een nieuw gezicht

Haarlem, 22 maart 2001. InfoWorld, het vaktijdschrift voor ICT-managers, is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen het formaat en het logo zijn veranderd, ook de inhoud is grondig aangepakt.

De laatste jaren is de functie ICT-manager steeds omvangrijker geworden. Naast de technische aspecten komt de nadruk meer en meer te liggen op management-issues waar ook de normale manager mee wordt geconfronteerd. "Zaken als het verdedigen van een budget, het overtuigen van het managementteam, het nemen van ingrijpende personeelsbeslissingen, het hoort er allemaal bij ", aldus Mendel Stecher, hoofdredacteur van InfoWorld. Aangezien InfoWorld een tijdschrift is dat met zijn lezers meegroeit, is de afgelopen maanden de insteek verschoven van bits & bytes naar managementgerelateerde artikelen. Problemen worden benaderd vanuit een IT-standpunt, maar wel bezien vanuit de manager en de rol die hij of zij binnen de organisatie vervult. Om dit alles doelgericht te kunnen presenteren, zijn zowel de vormgeving als de rubrieken aangepast en hebben de artikelen een meer beleidsmatige insteek gekregen.

De nieuwe InfoWorld biedt meer communicatiemogelijkheden omdat het vakblad vanaf heden geseald wordt. Er kunnen nu ook inserts, CD-ROM s, losse antwoordkaarten en dergelijke bij het tijdschrift gevoegd worden. De focus blijft onveranderd; de Nederlandse ICT-manager die verantwoordelijk is voor de automatiseringsbudgetten. Tallina de Boer, Uitgeef Manager InfoWorld, vertelt: "De eerste reacties van adverteerders zijn uitermate enthousiast omdat zij nu meer promotiemogelijkheden hebben. Het is nu bijvoorbeeld ook mogelijk demonstratiemateriaal op CD-ROM bij te laten sluiten. Zij kunnen nu nog beter communiceren met dezelfde doelgroep."

InfoWorld heeft dus een geheel nieuw gezicht. De Nederlandse ICT-manager krijgt met de vernieuwde InfoWorld nog steeds die informatie die hij of zij nodig heeft, maar dan beter.

De eerste nieuwe editie van InfoWorld verschijnt op vrijdag 23 maart.