Macintosh Retail Group

PERSBERICHT



MACINTOSH RETAIL GROUP KOOPT 6,18% EIGEN AANDELEN.

Macintosh Retail Group deelt mede 488.683 eigen aandelen (6,18% van het geplaatste aandelenkapitaal) in te kopen van aandeelhouder NPM Capital NV. De prijs die per aandeel wordt betaald bedraagt â'¬ 20,25. Het voornemen bestaat om de betreffende aandelen in te trekken. De nettowinst uit gewone bedrijfsuitoefening 2000 per aandeel komt daardoor uit op â'¬ 2,49 (was â'¬ 2,34).

Macintosh Retail Group deelt mede overeenstemming te hebben bereikt over de inkoop van het volledige belang dat door NPM Capital NV in de vennootschap wordt gehouden. Dit betreft 488.683 aandelen oftewel 6,18% van het geplaatste aandelenkapitaal. De transactie zal heden worden geëffectueerd tegen een prijs per aandeel van â'¬ 20,25.

Aan de op 25 april 2001 te houden Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal worden voorgesteld de betreffende 488.683 aandelen in te trekken. Het aantal uitstaande aandelen wordt daarmee teruggebracht van 7.906.389 tot 7.417.706. De op basis van het nieuwe aantal aandelen berekende nettowinst uit gewone bedrijfsuitoefening 2000 per aandeel bedraagt â'¬ 2,49 (was: â'¬ 2,34).

De Raad van Bestuur komt met deze transactie tegemoet aan de vaker geuite wens van aandeelhouders om de sterke balanspositie van Macintosh Retail Group mede in te zetten voor de inkoop van eigen aandelen. Hierdoor wordt de winst per aandeel verhoogd.

De strategie van Macintosh Retail Group blijft gericht op een verdere omzetgroei, zowel autonoom als door acquisities. Met een eigen vermogen van 34,1% van het balanstotaal en een garantievermogen van 40,1% beschikt Macintosh Retail Group ook na inkoop over voldoende financiële ruimte voor het doen van acquisities.

De koopprijs van de aandelen zal worden voldaan uit de beschikbare kasmiddelen.

Raad van Bestuur

Macintosh Retail Group NV

Maastricht, 23 maart 2001

Voor nadere informatie: Mr. P.T.A. Hünen: tel: 043 - 3280725; email: p.hunen@macintosh.nl.

Dit persbericht is eveneens te lezen op de internet-site van Macintosh Retail Group: www.macintosh.nl

Macintosh Retail Group is als professionele, grootschalige non-food retailer met circa 9.000 medewerkers gespecialiseerd in de marketing en distributie van consumentenproducten en -diensten. De klant wordt bediend door zowel fysieke als virtuele winkels in de marktsectoren Living, Fashion en Automotive & Telecom. De winkelformules van Macintosh Retail Group richten zich op een brede doelgroep en zijn actief in de Benelux, Frankrijk en Duitsland.

Living bestaat uit 141 woonwarenhuizen in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors alsmede 2 eigen meubelboulevards met 4 winkels van Piet Klerkx en 7 grootschalige meubelwinkels van Stoutenbeek in Nederland.

Fashion wordt in de Benelux en Duitsland gevormd door de 256 schoenen- en sportwinkels van Dolcis, Manfield, Invito en Olympus / Pro Sport en de 124 kledingwinkels van Superconfex en Bentex.

Halfords, BikeWorld en BelCompany zijn de winkelformules die met 275 winkels in Nederland, België en Duitsland actief zijn in Automotive & Telecom.

De activiteiten omvatten in totaal 808 winkels met een gezamenlijke verkoopoppervlakte van 483.000 m².

In 2000 werd een consumentenomzet (inclusief BTW) gerealiseerd van â'¬ 955,5 mln en een netto omzet van â'¬ 803,0 mln, waarvan 79% in Nederland, 17% in België/Luxemburg en 4% in Frankrijk/Duitsland.

Gratis Internetdienstverlener MyWeb heeft in Nederland circa 250.000 leden.