Afzender: wouter@slettenhaar.nl

Contactpersoon: Wouter Slettenhaar

Housingonline gaat naar de beurs

Datum: 23 maart 2001


--------------------=------PERSBERICHT---------------------------------------------
Housingonline gaat naar de beurs!

De Internet hype lijkt over.... Toch gaat housingonline vrijwel direct nadat zij van start is gegaan naar de beurs. Zij zijn namelijk vrijdag en zaterdag (23 en24 maart) te vinden op de Expat 2001; de grootste internationale expatbeurs van europa. Dit jaar vindt de Expat 2001 plaats in Nieuwegein.

Steeds meer Internationale bedrijven vestigen zich in ons land, met name in de hoofdstad; er wordt nog volop gebouwd aan nieuwe kantoorlocaties aan o.a. de Zuidas van Amsterdam; Amsterdam Zuidoost en Hoofddorp. Er is een tekort aan IT-ers; veel IT-ers worden uit het buitenland naar Nederland gehaald, met name op project basis; dus van tijdelijke duur. Binnen europa is het eenvoudig van werk te veranderen; de banenmarkt wordt steeds transparanter door de (op)komst van Internet.

De vraag naar tijdelijke woonruimte neemt steeds toe. Het verhuren van gestoffeerde en/of gemeubileerde woonruimte wordt binnen het nieuwe belastingstelsel aantrekkelijker. De verwachting is dat ook het aanbod op korte termijn gaat toenemen.

De Housingmarkt is ondoorzichtig; ze wordt beheerst door een groot aantal "agents", Met soms onduidelijke voorwaarden; het aanbod is niet altijd openbaar en het is lastig goede informatie op het Internet te vinden. Naast het vinden van een woning is er ook behoefte aan aanverwante informatie over de nieuwe woonplaats zoals: huishoudelijke hulp, babysitters, scholen, wetgeving, sport, verzekeringen, medische zorg etc.

Deze factoren hebben geleid tot het ontwerpen van een nieuwe service:

HousingOnline.nl

Wat is er uniek aan ons concept?
HousingOnline levert expats (tijdelijk gestationeerde buitenlanders) niet alleen woonruimte maar verzorgt ook aanverwante diensten als verzekeringen; schoonmaakservice, was- en strijkservice en zelfs oppassers en taxivervoer; daarnaast vindt de expat alle informatie die hij nodig heeft bij het verhuizen naar een ander land van werkvergunning, tot beste restaurants, van Internationale school tot uitgebreide informatie over buurten en wijken op onze website www.housingonline.nl welke op 23 maart 09.00 (opening expatbeurs in Nieuwegein) online gaat. Van werkvergunning, tot beste restaurants, van Internationale school tot uitgebreide informatie over buurten en wijken het is allemaal te vinden op housingonline.nl. In het beginsel alleen in het Engels, maar er wordt al gewerkt aan een Duitse, Spaanse Italiaanse en zelfs Japanse versie. Naast onze website is housingonline vanaf volgende week ook 24 uur per dag bereikbaar op ons gratis telefoonnummer 0800 -RELOCATE (0800 - 735 622 83)

Voor verhuurders:
Daarnaast leveren we goede service naar de verhuurder; incasseren de huurpenningen en adviseren omtrent meubilering. Tevens kunt u via ons speciale verzekeringen bij verhuur afsluiten; zoals een inboedel verzekering welke ook verduistering dekt en brand/opstalverzekering bij verhuur. Deze service is voor de verhuurder geheel gratis en vrijblijvend. HousingOnline ontvangt commissie van de huurders. Daarnaast verdient zij aan neveninkomsten van de website. Hierdoor kan HousingOnline het zich permitteren om goede kwaliteit voor de verhuurders te leveren zonder hiervoor commissiekosten te rekenen.

Hoe gaat de betaling van de huren?
HousingOnline B.V. heeft een speciale stichting opgericht: "Stichting Derdengelden HousingOnline". Dit is een stichtingsvorm welke advocaten en notarissen ook gebruiken, met maar een doel: het juridisch veilig stellen van gelden van derden. Het werkt als volgt: Grote bedrijven storten op deze rekening maandelijks de totale huursom voor alle door hun gehuurde woningen + de kosten voor aanverwante diensten als kabel televisie en schoonmaakservice. HousingOnline boekt de huurpenningen direct door aan de verhuurders waarvoor deze bedoelt is. Met en aantal bedrijven hebben wij zelfs afgesproken dat; indien hun betaling later binnenkomt; wij alsnog de huurpenningen betalen; u ontvangt dan toch de huur; ondanks dat wij deze niet hebben ontvangen!

Wat is het voordeel voor bedrijven?
Housingonline kan de relocation afdeling van uw bedrijf behoorlijk ontlasten; zonder dat de kosten hiervan stijgen. In de meeste gevallen zullen uw relocation kosten zelfs dalen.

Wij kunnen in overleg met u een pakket samenstellen waarin we vaststellen welke diensten er standaard door uw expats worden afgenomen; welke er voor uw rekening kunnen worden afgenomen en welke er voor rekening van de expats kunnen worden afgenomen.

Uw bedrijf krijgt een aparte directory op onze website, waar u nieuwe werknemers kunt invoeren en waar werknemers kunnen inloggen. De bevoegdheden van werknemers worden in overleg vastgesteld. Indien wij van u een nieuwe aanvraag krijgen verzorgen wij de aanhuur van het appartement van A tot Z; dat wil zeggen: het e-mailen van informatie; inclusief foto's, het bezichtigen van woningen; waarbij Housingonline desgewenst het vervoer verzorgd, zodra een woning wordt geaccepteerd verzorgen wij de aanvraag en aansluiting telefoon, gas- water en electra, eventueel schoonmaakservice e.d. Housingonline verzorgt de betalingen: uw bedrijf krijgt één maal per maand een factuur waar alle afgenomen diensten gespecificeerd staan opgenomen; Housingonline rekent een percentage bovenop het gefactureerde bedrag; op deze wijze wordt onze commissie over de gehele huurperiode verspreid en niet in één maal vooraf in rekening gebracht, zoals dat bij traditionele bureau's gebruikelijk is. Onderhoudsbeheer: Housingonline verzorgt ook het onderhoud en calamiteitenbeheer: bij storingen neemt de bewoner rechtstreeks contact met ons op, wij dragen er zorg voor dat storingen binnen een afgesproken termijn worden verholpen.

Voordelen voor uw bedrijf:


· De expat wordt zo snel mogelijk voorzien van een woning en beschikt over de noodzakelijke faciliteiten, zonder dat hij daar te veel tijd aan verliest.
· Er worden geen rekeningen en acceptgiro's voor telefoon e.d. rechtsreeks naar de expat verstuurd, hierdoor rijzen geen onnodige vragen en problemen (zoals afsluitingen door het niet juist retour zenden van formulieren of het verkeerd invullen van een acceptgiro)
· Eenvoudige administratie; een nota voor alle aangehuurde woningen en overige faciliteiten (telefoonrekening)
· Lagere bemiddelingskosten

· Calamiteitenbeheer

· Eén servicenummer waar expats 24 uur per dag naar kunnen bellen of e-mailen, zonder dat uw afdeling wordt belast.
· Online informatie over Nederland en belangrijke informatie over zaken die van belang zijn bij het verhuizen naar een ander land.
· Eén bemiddelingsbureau voor alle woningen; één contract en geen onduidelijke voorwaarden.
Ieder bedrijf kan gebruik maken van de services van Housingonline. Een eigen directory met totaal beheer tegen vergoeding van een maandfee is al mogelijk voor bedrijven welke 10 woningen per jaar of meer aanhuren. Indien uw bedrijf overgaat tot bemiddeling via Housingonline nemen wij ook het bestaande pakket woningen over; wij informeren de verhuurders en verzorgen de betalingen. Alle betalingen geschieden via een daarvoor opgerichte "Stichting Derdengelden Housingonline", een juridisch onafhankelijke stichting, welke voor de betalingen zorg draagt.

Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wouter Slettenhaar (wouter@slettenhaar.nl) 06 - 533 922 15 of Jan Pesman (jan@housingonline.nl) 06 -5478 08 48

Tel: 0800 - RELOCATE (0800 - 735 622 83)

Bezoekadressen:

Amsterdamseweg 414
1181 BT Amstelveen
(tevens postadres)

Roelof Hartstraat 23
1071 VG Amsterdam

Internet:
www.housingonline.nl Pre-release voor de pers (niet alles werkt hier nog!)

www.housingonline.nl/leisure.asp

www.huurwoningen.nl; voor verhuurders

Housingonline

Amsterdamseweg 414

1181 BT

amstelveen

Telefoon: 0800-73562283