Vier awards voor eCRM-oplossing iEnterprise

Applix blinkt uit bij eCRM-verkiezingen

Leusden, 29 maart 2001­ Consultants, journalisten en gebruikers op het gebied van Customer Relationship Management hebben hun waardering uitgesproken voor Applix en haar eCRM-oplossing iEnterprise. Applix heeft namelijk vier onderscheidingen in ontvangst mogen nemen. Het bedrijf won de ISM Top 15 CRM Software Award en de eXellence Award van eWeek. Bovendien is Applix betiteld als ´Best Internet Infrastructure Company for 2001´en is iEnterprise uitgeroepen tot ´Customer Inter@ction Solutions Product of the Year´.

Bij de eerste online verkiezing van de beste in 2000 geïntroduceerde e-business-producten en -diensten heeft eWeek aan Applix iEnterprise de eXellence Award toegekend. Applix won in de categorie CRM. De eCRM-toepassing van Applix is gekozen uit meer dan duizend inzendingen. eWeek vindt dat Applix iEnterprise een zeer bruikbare en technologisch geavanceerde applicatie is. Daarnaast heeft de software het vermogen om een project om te zetten van een plan naar uitvoering. Tevens kreeg Applix iEnterprise erkenning voor de lage beheerskosten. Met één implementatie van iEnterprise kan het CRM-systeem worden bestuurd of geraadpleegd via de PC, Palmtop en mobiele telefoon. eWeek is een toonaangevend IT-weekblad in de Verenigde Staten.

ISM, actief in CRM-onderzoek, -marktanalyse en -consultancy, heeft Applix iEnterprise voor het derde achtereenvolgende jaar opgenomen in de Top 15 van de beste eCRM-pakketten ter wereld. Het ISM Software Lab heeft tientallen CRM-pakketten getest aan de hand van 145 selectiecriteria, waaronder 91 zakelijke functies, 36 technische karakteristieken en 18 gebruikersvriendelijke eigenschappen. De eCRM-oplossing van Applix is geselecteerd vanwege het bieden van realtime inzicht in klantgegevens. Hierbij wordt de nadruk gelegd op de winstgevendheid van het product of de klant, sales performance, klantsegmentatie, productplanning en prijsbeleid.

Global Finance Magazine heeft Applix iEnterprise uitgeroepen tot één van de beste Internetbedrijven in de categorie CRM. Redacteuren van Global Finance Magazine hebben samen met marktanalisten, CEO´s en technische experts de drie beste softwareleveranciers en service providers geselecteerd. Zij baseerden hun keuze op de omvang van het marktaandeel, het succesvol binnenhalen van belangrijke klanten en de mate van technische vernieuwing. Applix mag zich de 'Best Internet Infrastructure Company for 2001' noemen.

Tot slot hebben de lezers van Customer Inter@ction Solutions Magazine bepaald dat Applix iEnterprise 8.0 een jaar lang de titel ´product van het jaar´ mag dragen. Volgens de lezers van het Amerikaanse magazine is iEnterprise in de categorie eCRM de beste oplossing.

Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM). Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van DCM is de combinatie van CRM en Business Intelligence.
Applix biedt onder de naam iEnterprise haar CRM-software aan. IEnterprise stroomlijnt en analyseert activiteiten van marketing, sales, service en helpdesk. Als analysetool levert het bedrijf iTM1. Applix B.V. heeft zelf iITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de ITIL-methodiek. iITSM is een gestandaardiseerde Service Management-oplossing die eenvoudig wordt aangepast aan specifieke behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële productiebedrijven en de (semi-)overheid. Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zwitserland en Singapore. Via partners is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.