CROWN MEDIA HOLDINGS INC

Hallmark Cards + Crown Media Holdings lanceren Hallmark-kanaal

Hallmark Cards en Crown Media Holdings lanceren Hallmark-kanaal in de VS

:: Odyssey Network wordt vanaf 6 augustus het Hallmark-kanaal

:: Hallmark-kanaal wordt opnieuw wereldwijd op de markt gebracht, en creëert daarmee een mondiaal netwerk om de merknaam onder de aandacht van consumenten en adverteerders te brengen

Kansas City, Missouri en Studio City, Californië, 28 maart - Hallmark Cards, Inc. en Crown Media Holdings, Inc. (Nasdaq: CRWN; ASE) maakten vandaag bekend dat zij het televisiekanaal Odyssey Network van Crown Media opnieuw lanceren als het Hallmark-kanaal. Dit kanaal, dat via de kabel te ontvangen is, gaat op maandag 6 augustus van start.

:: Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010328/LAW026LOGO

Deze herstart, een essentieel onderdeel van de bedrijfsstrategie van Crown Media om een mondiaal televisienetwerk te creëren met amusement voor de hele familie, wordt ondersteund door een promotie- en advertentiecampagne van vele miljoenen, met o.a. een uitgebreid grafisch pakket en promotiemateriaal dat rond de merknaam Hallmark en het welbekende logo werd ontwikkeld. Deze herstart profiteert van en is een goede aanvulling op de zeer gewaardeerde merknaam van Hallmark, die bekend staat om zijn kwaliteit, vertrouwen en warmte en die tegelijkertijd loyaliteit van de consument genereert richting de organisatie en de vele producten en diensten. De nieuwe look en richting van het kanaal is een resultaat en weerspiegeling van de nauwe band die Crown Media heeft met Hallmark Cards en met Hallmark Entertainment.

Het Hallmark kanaal verspreidt ook Hallmarks belofte van kwaliteit en superieure producten, verbonden aan de merknaam, onder de consumenten via een nieuw medium, met kwaliteitsprogramma's voor de hele familie. De programmering wordt inhoudelijk zeer boeiend en bevat o.a. bekende producties uit de befaamde 'Hallmark Hall of Fame Collection', het televisieprogramma met de meeste onderscheidingen in de geschiedenis van de televisie. Dit jaar viert de 'Hallmark Hall of Fame' serie zijn vijftigste verjaardag.

Tijdens de overgangsperiode tot de start in augustus, presenteert Odyssey
Network de televisiekijker kwaliteitsamusement.

David Evans, directeur en bestuursvoorzitter van Crown Media Holdings, zegt over de bekendmaking: 'De naam Hallmark staat voor kwaliteit, warmte en integriteit, belangrijke eigenschappen die ook het Hallmark-kanaal herbergt. Hallmark speelt een belangrijke rol in het leven van mensen, en dit tv-kanaal zal zeker de betekenis en het vertrouwen dat mensen hechten aan de merknaam Hallmark weerspiegelen.'

En hij voegde eraan toe: 'Door dit kanaal worden kijkers, die eersteklas producten willen, en adverteerders, die een spannende en betrouwbare omgeving willen waarin hun producten worden getoond, zich nog meer bewust van onze naam. In het nastreven van ons doel om de toonaangevende merknaam te worden van familievriendelijke kwaliteitsamusement, legt het Hallmark-kanaal de lat nog hoger om consumenten, systeembeheerders van TV-netwerken en satellietbedrijven meer waarde te bieden.'

Irvine O. Hockaday, Jr., directeur en bestuursvoorzitter van Hallmark, merkte op: 'Amusement voor de familie is een van de vele platforms waarop Hallmark zijn toekomstige groei baseert. De bekendmaking van vandaag is een belangrijke stap voorwaarts om het bereik van onze merknaam te vergroten en Hallmark op meer manieren relevant te maken voor consumenten dan ooit tevoren.'

'De naam Hallmark staat al meer dan 90 jaar voor kwaliteit, warmte, creativiteit en het contact van mensen onderling,' aldus Donald J. Hall, Jr., adjunct-bestuursvoorzitter van Hallmark. 'Die naam op het Hallmark-kanaal brengen is vooral van betekenis voor consumenten die nu kunnen ervaren waar ze hun vertrouwen in stellen en wat ze kunnen verwachten van Hallmark in een medium dat 24 uur per dag, zeven dagen per week toegankelijk is.'

Margaret Loesch, directeur en bestuursvoorzitter van Crown Media United States voor het Hallmark-kanaal VS, gaf als commentaar: 'We hebben altijd al de kracht van de naam Hallmark erkend. Deze herstart is een geplande ontwikkeling van het kanaal in een programmaservice die onmiddellijk wordt gezien als een betrouwbare bestemming voor kwaliteitsamusement op televisie, en prachtige verhalen. In diverse onderzoeken hebben kijkers gezegd dat zij boeiende televisie willen waar ze als volwassene van kunnen genieten maar die ze met de hele familie kunnen bekijken. Adverteerders, systeembeheerders en DBS providers willen hetzelfde. In de afgelopen 30 maanden hebben we geprobeerd om een solide basis te leggen waarop we een dient kunnen aanbieden die aan deze behoefte voldoet. De toevoeging van de naam Hallmark aan ons kanaal is een bewijs van ons enorme potentieel.'

Als onderdeel van dit initiatief heeft Crown Media Holdings de naam van de werkmaatschappij van het kanaal, Odyssey Holdings, LLC, veranderd in Crown Media United States.

Hallmark Entertainment, de televisie en productiemaatschappij van Hallmark Cards, een gerenommeerd producent van televisiefilms en strategische partner van Crown Media Holdings, blijft het Hallmark kanaal voorzien van meer dan 4000 uur aan programma's; deze programma's blijven de hoeksteen van de programmering in eigen land en in het buitenland. Hallmark Entertainment heeft vele prijzen ontvangen voor zijn producties en ook de televisiefilms en miniseries worden zeer geroemd. Er worden zo'n 40 à 50 films per jaar geproduceerd.

Bovendien zendt het Hallmark-kanaal, dat begint met meer dan 30 miljoen abonnees in de gehele Verenigde Staten, ook interessante programma's uit afkomstig van derden.

Crown Media Holdings ondergaat, naast het kanaal in de VS, een belangrijk initiatief om alle afzetkanalen in de gehele wereld opnieuw te starten als het Hallmark-kanaal, om daarmee een goede positie te verwerven als een waarlijk mondiaal netwerk dat kwaliteitstelevisie in meer dan 100 landen met meer dan 65 miljoen abonnees biedt. De wereldwijde introductie van het Hallmark-kanaal wordt voltooid met de première op 6 augustus in de Verenigde Staten.

De bekendmaking van vandaag is weer een voorbeeld van de strategie van Crown Media Holdings om veelzijdiger te worden en om in de toekomst te investeren. Afgelopen januari kondigde de onderneming de oprichting aan van Crown Interactive, een nieuwe divisie die zich richt op een ruim aanbod van producten en diensten op de groeiende interactieve televisiemarkt. Er worden nu beta-tests uitgevoerd in Singapore, en op basis daarvan zal Crown Interactive video op verzoek, videowensen en e-commerce diensten leveren via pc's en televisies via digitale set-top boksen. Het kiezen uit titels uit de Hallmark Entertainment bibliotheek wordt een van de eerste diensten die beschikbaar wordt via deze nieuwe interactieve mogelijkheid.

Hallmark, dat gevestigd is in Kansas City, is overal ter wereld bekend om zijn wenskaarten, eigen producten, en om zeer gewaardeerde en langdurige dramaseries, de 'Hallmark Hall of Fame.' De dochteronderneming Hallmark
Entertainment, Inc. is 's werelds grootste producent van films en miniseries voor televisie; haar Binney & Smith dochteronderneming, maker van Crayola(R)
kleurpotloden, is de belangrijkste producent van teken- en schildersartikelen voor studenten en professionals. Hallmark blijft via licenties en joint ventures, zijn productformat en afzetkanalen uitbreiden. De onderneming die volledige dochterondernemingen in 12 landen heeft, brengt producten uit in 30 talen en verspreidt deze in meer dan 100 landen. In 2000 boekte Hallmark een geconsolideerde netto winst van USD 4,3 miljard.

Odyssey Network, dat op 6 augustus het kanaal van Hallmark wordt, is een 24 uurs televisienetwerk dat programma's brengt van hoge kwaliteit die de meer dan 29 miljoen abonnees in de Verenigde Staten zeer aanspreken. De programma's worden overal in het land gedistribueerd via 1500 kabelsystemen, DirecTV (kanaal 312) en EchoStar (DISH Channel 185)direct-thuis satellietdiensten en C-Band schoteleigenaren.

Crown Media Holdings, Inc. bezit en exploiteert betaaltelevisiekanalen die kwalitatief goede programma's voor een breed publiek bieden. De onderneming exploiteert momenteel twee kanalen via de kabel: Odyssey Network/ het Hallmark-kanaal in de VS en het Hallmark-kanaal op meer dan 100 internationale markten. De kanalen hebben gecombineerd wereldwijd meer dan 65 miljoen abonnees. Strategische beleggers in Crown Media Holdings, Inc. zijn o.a. Hallmark Entertainment, Inc., een dochteronderneming van Hallmark Cards, Inc., Liberty Media Corp., EM.TV & Merchandising AG (moedermaatschappij van The Jim Henson Company), de National Interfaith Cable Coalition en J. P. Morgan Partners (BHCA), L. P.

OPMERKING VOOR REDACTIES: bezoek voor elektronische afbeeldingen van het logo van het Hallmark-kanaal, van foto's en/of levensbeschrijvingen van de heren Evans, Hockaday, Hall en mevrouw Loesch, de website van Crown Media op www.crownmedia.net. Een herhaling van dit persbericht van deze ochtend is zeven dagen lang beschikbaar via telefoonnummer: 800/633-8284 (of 858/812-6440 voor bellers buiten de VS), met reserveringsnummer: 18379023. Dit bericht kan worden gedownload via www.crownmedia.net.

CONTACTPERSONEN: Les Eisner van The Lippin Group/LA, +1 323-965-1990,
eisner@lippingroup.com, of Don Ciaramella van The Lippin Group/NY, +1 212-986-7080, don@lippingroup.com; of Mary Ellen Adipietro, mary@lhai.com, of Elissa Grabowski, elissa@lhai.com, beide Investor Relations van Lippert/Heilshorn & Associates, +1 212-838-3777, allen voor Crown Media Holdings, Inc.; or Mark J. Kern van Hallmark Channel, +1 818-755-2626, mkern@odysseyhhn.com; of Steve Doyal, +1 816-274-4314, sdoyal2@hallmark.com, of Julie O'Dell, +1 816-274-5961, jodell1@hallmark.com, beiden van Hallmark Cards

Foto:
NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010328/LAW026LOGO AP Archief: http://photoarchive.ap.org
AP PhotoExpress Network: PRN1
PressLink Online: 800-888-6195
PRN Photo Desk, +1 888-776-6555 or +1 201-369-3467 Website: http://www.crownmedia.net

29 mrt 01 14:21