Wegener NV

29-03-2001 17:00

Wegener neemt belang in Wij-Special Media en wordt partner van Prénatal

De aandeelhouders van Wij-Special Media BV te Hoorn hebben in de afgelopen periode gesprekken gevoerd met Wegener NV omtrent de mogelijke verwerving door Wegener van een belang in Wij-Special Media.

De gesprekken hebben thans een stadium bereikt dat de verwachting gewettigd is dat overeenstemming bereikt kan worden.

Prénatal (onderdeel van Koninklijke Vendex KBB) zal aandeelhouder blijven. Momenteel voeren Wegener en Prénatal gesprekken over de toekomstige samenwerking.
Wij-Special Media is actief op het terrein van samplingactiviteiten en printmedia voor jonge gezinnen.
Zo bereikt Wij-Special Media bijna 90% van alle aanstaande ouders in Nederland. Deze doelgroep ontvangt, desgewenst, een compleet pakket informatie waaronder een magazine (`Wij jonge ouders'), aanbiedingen en samples (de zogenaamde "Baby Doos" en de "Blije Doos"). Wij-Special Media werkt nauw samen met bedrijven en instellingen die zich specifiek richten op jonge gezinnen.

Deze zeer gespecialiseerde en doelgroepgerichte activiteiten sluiten uitstekend aan bij het direct marketing producten- en dienstenpakket dat Wegener Direct Marketing in Nederland voert. Voor Prénatal zijn de genoemde media van strategisch belang voor de communicatie met haar klanten.
Beide ondernemingen zien voorts goede mogelijkheden voor toepassing van het Internet.

De beoogde overname zal geen negatieve gevolgen hebben voor de (16) medewerkers van Wij-Special Media. Wij-Special Media realiseerde in het afgelopen jaar een omzet van ca. Euro 5 miljoen.

Het betrokken vertegenwoordigend overleg, de vakorganisaties en de Sociaal Economische Raad zijn inmiddels geïnformeerd omtrent de beoogde overname.

Apeldoorn, 29 maart 2001

Raad van Bestuur
Wegener NV

Voor nadere informatie: Wegener NV, concern communicatie, tel.: 055-5388652