AMILO - Voel de kleur
De nieuwe consumenten-notebook-PC's van Fujitsu Siemens Computers
Den Haag/Maarssen, april 2001 - Fujitsu Siemens Computers, Europa's
grootste fabrikant van consumenten-PC's, heeft op de CeBIT een nieuwe
generatie consumenten-notebook-PC's geïntroduceerd: de AMILO. Door hun
keuzemogelijkheden uit stijlvolle kleuren, hun buitengewone
prijs/prestatieverhouding en hun veelzijdige ontwerp zijn de AMILO-notebooks
bij uitstek geschikt voor het detailhandelskanaal. De ruime keuze uit
productconfiguraties houdt rekening met de verschillende distributiekanalen
in alle Europese landen.
De nieuwe AMILO-modellen met hun 'Soft Touch' oppervlak zijn vooral bestemd
voor consumenten die voor het eerst een mobiele computer willen aanschaffen,
maar wel een betrouwbaar model notebook voor een gunstige prijs.
Tijdens de ontwikkelingsfase van de nieuwe serie notebooks werd speciale
aandacht besteed aan gemakkelijke hanteerbaarheid. Daarom werd het aantal
besturingsorganen tot een minimum teruggebracht en werd de basisconfiguratie
zoveel mogelijk geïntegreerd. Deze kan dus niet meer veranderd worden. Het
handboek 'Easy Guide' staat op Internet en biedt de lezers een gemakkelijke
en grafische inleiding in de technologie en het gebruik van hun notebook. In
de basisconfiguratie worden de AMILO's geleverd met Windows Me voor de
professionele gebruiker. In het algemeen worden ook Word & Works 2000
meegeleverd.
De AMILO M-serie is uitgerust met een 700MHz Intel Mobile Celeron of een
Pentium III 800-processor met SpeedStep-technologie en een 100MHz
systeembus. De Intel-processoren, speciaal ontwikkeld voor notebooks, hebben
een gebruiksduur per volle accu van 3 uur, ze produceren minder warmte en
geen ventilatorgeluid.
Er zijn een aantal schermvarianten met diameters tot 14,1 inch en een
grafische controller met 8MB videogeheugen. Dit is goed voor het spelen van
veeleisende computer games of het gebruik van multimedia-applicaties. Hard
disks zijn er tot 20GB, goed voor ruime opslagmogelijkheden. Het
werkgeheugen kan uitgebreid worden tot 256MB.
De geluidskaart, de mikrofoon en de stereoluidsprekers zijn geïntegreerd en
zorgen voor goede audioprestaties; het geluidsvolume kan met een 'hotkey'
geregeld worden. Als aanvulling op de hard disk drive kan de koper kiezen
uit een 24x CD-ROM-speler, een DVD- of een CD-RW-drive.
Bijzonder is de TV-uitgang, waardoor het beeld ook op een TV-toestel weergegeven kan worden. Naast de twee USB-poorten is op de AMILO een IRDA (infrarood) interface en een geïntegreerd modem aangebracht. Voorts zijn er twee PC-Card-sleuven, waarmee het notebook ook met Internet kan worden verbonden. Met de I-Gate Wireless LAN-oplossing kunnen Internet-verbindingen draadloos tot stand gebracht worden, via xDSL of via ISDN. De AMILO is hiermee een van de snelste draadloos verbonden notebooks.
De nieuwe reeks notebooks gaan vergezeld van een uitgebreid pakket software, zodat gebruikers direct aan de slag kunnen gaan. Voor educatieve doeleinden is er een kennis- en mobiliteitskit. voor het leren van de Engelse of Franse taal zijn er leerprogramma's en tenslotte zorgen Photo Express en een reisplanner ervoor dat de gebruiker zijn hobby's niet hoeft te verwaarlozen.
Consumenten verlangen steeds meer mobiliteit voor hun machines en de AMILO
is de eerste stap om in de markt voor mobiele PC's een stevige voet aan de
grond te krijgen. Fujitsu Siemens Computers zal het leveringsprogramma
consumentenproducten dit jaar nog verder uitbreiden. Dankzij de ruime keus
aan notebook-computers - van instapmodel tot geavanceerde, professionele
notebook - wist Fujitsu Siemens Computers het afgelopen jaar een forse
omzetgroei te behalen.
Fujitsu Siemens Computers
Fujitsu Siemens Computers is een joint-venture van Fujitsu Computers
(Europe) Limited en Siemens Computer Systems. De onderneming, waarvan
Fujitsu Limited en Siemens AG beide voor 50% eigenaar zijn, is op 1 oktober
1999 met haar activiteiten begonnen en heeft haar Europese hoofdkantoor in
Nederland. Met talrijke Europese productiefaciliteiten, verkoopvestigingen
in 25 Europese landen en meer dan 7.200 ervaren werknemers wil Fujitsu
Siemens Computers marktleider worden op zijn Europese thuismarkt.
Fujitsu Siemens Computers levert een complete reeks IT-producten, die alle
beschouwd worden als de beste in hun klasse. Het aanbod omvat notebooks,
PC's, servers (UNIX en NT/Windows 2000), mainframes en oplossingen voor
massale data-opslag. Door toepassing van de modernste technologie is Fujitsu
Siemens Computers in staat problemen waarvoor het bedrijfsleven zich gesteld
ziet, op te lossen. Tevens draagt de onderneming bij aan het verbeteren van
de persoonlijke levensstijl en laat zich daarbij leiden door de eisen van
haar Europese klanten, de behoeften van de verkooppartners en het
veranderende consumentengedrag. Ontwikkelaars, technici, verkoop- en
serviceteams van de onderneming weten zich te allen tijde geruggesteund door
het wereldwijde netwerk van bronnen waarover Fujitsu Limited en Siemens AG,
beschikken.
Fujitsu Siemens Computers beschikt niet alleen over een indrukwekkend groot
klantenbestand (waaronder de belangrijkste van de 1000 grootste Europese
ondernemingen) maar onderhoudt ook zakelijke betrekkingen met meer dan 2000
grote VAR's, distributeurs en detailhandelaars. Deze zijn samen goed voor
meer dan 100.000 verkooppunten en miljoenen klanten, een verkooporganisatie
waarin meer dan 2500 professionele verkopers actief zijn. De kracht van
beide moederondernemingen staat daar achter, bijvoorbeeld het wereldwijde
netwerk van service- en integratie-partners en meer dan 80.000 specialisten,
die zich op de (ondersteuning van de) producten hebben toegelegd. Meer
informatie is te vinden op de website: www.fujitsu-siemens.com.
Voor meer informatie,:
Fujitsu Siemens Computers Creative
Strategies
Dick Lans
Johan Perremans
Tel: +31 346 598700 Tel.: +32 2
2674160
Fax: +31 346 552155 Fax: +32 2
2671289
E-mail : dick.lans@fujitsu-siemens.com
johan@creative-strategies.be