Persbericht

AMILO - Voel de kleur

De nieuwe consumenten-notebook-PC's van Fujitsu Siemens Computers

Den Haag/Maarssen, april 2001 - Fujitsu Siemens Computers, Europa's grootste fabrikant van consumenten-PC's, heeft op de CeBIT een nieuwe generatie consumenten-notebook-PC's geïntroduceerd: de AMILO. Door hun keuzemogelijkheden uit stijlvolle kleuren, hun buitengewone prijs/prestatieverhouding en hun veelzijdige ontwerp zijn de AMILO-notebooks bij uitstek geschikt voor het detailhandelskanaal. De ruime keuze uit productconfiguraties houdt rekening met de verschillende distributiekanalen in alle Europese landen.

De nieuwe AMILO-modellen met hun 'Soft Touch' oppervlak zijn vooral bestemd voor consumenten die voor het eerst een mobiele computer willen aanschaffen, maar wel een betrouwbaar model notebook voor een gunstige prijs.

Tijdens de ontwikkelingsfase van de nieuwe serie notebooks werd speciale aandacht besteed aan gemakkelijke hanteerbaarheid. Daarom werd het aantal besturingsorganen tot een minimum teruggebracht en werd de basisconfiguratie zoveel mogelijk geïntegreerd. Deze kan dus niet meer veranderd worden. Het handboek 'Easy Guide' staat op Internet en biedt de lezers een gemakkelijke en grafische inleiding in de technologie en het gebruik van hun notebook. In de basisconfiguratie worden de AMILO's geleverd met Windows Me voor de professionele gebruiker. In het algemeen worden ook Word & Works 2000 meegeleverd.

De AMILO M-serie is uitgerust met een 700MHz Intel Mobile Celeron of een Pentium III 800-processor met SpeedStep-technologie en een 100MHz systeembus. De Intel-processoren, speciaal ontwikkeld voor notebooks, hebben een gebruiksduur per volle accu van 3 uur, ze produceren minder warmte en geen ventilatorgeluid.

Er zijn een aantal schermvarianten met diameters tot 14,1 inch en een grafische controller met 8MB videogeheugen. Dit is goed voor het spelen van veeleisende computer games of het gebruik van multimedia-applicaties. Hard disks zijn er tot 20GB, goed voor ruime opslagmogelijkheden. Het werkgeheugen kan uitgebreid worden tot 256MB.

De geluidskaart, de mikrofoon en de stereoluidsprekers zijn geïntegreerd en zorgen voor goede audioprestaties; het geluidsvolume kan met een 'hotkey' geregeld worden. Als aanvulling op de hard disk drive kan de koper kiezen uit een 24x CD-ROM-speler, een DVD- of een CD-RW-drive.

Bijzonder is de TV-uitgang, waardoor het beeld ook op een TV-toestel weergegeven kan worden. Naast de twee USB-poorten is op de AMILO een IRDA (infrarood) interface en een geïntegreerd modem aangebracht. Voorts zijn er twee PC-Card-sleuven, waarmee het notebook ook met Internet kan worden verbonden. Met de I-Gate Wireless LAN-oplossing kunnen Internet-verbindingen draadloos tot stand gebracht worden, via xDSL of via ISDN. De AMILO is hiermee een van de snelste draadloos verbonden notebooks.

De nieuwe reeks notebooks gaan vergezeld van een uitgebreid pakket software, zodat gebruikers direct aan de slag kunnen gaan. Voor educatieve doeleinden is er een kennis- en mobiliteitskit. voor het leren van de Engelse of Franse taal zijn er leerprogramma's en tenslotte zorgen Photo Express en een reisplanner ervoor dat de gebruiker zijn hobby's niet hoeft te verwaarlozen.

Consumenten verlangen steeds meer mobiliteit voor hun machines en de AMILO is de eerste stap om in de markt voor mobiele PC's een stevige voet aan de grond te krijgen. Fujitsu Siemens Computers zal het leveringsprogramma consumentenproducten dit jaar nog verder uitbreiden. Dankzij de ruime keus aan notebook-computers - van instapmodel tot geavanceerde, professionele notebook - wist Fujitsu Siemens Computers het afgelopen jaar een forse omzetgroei te behalen.

Fujitsu Siemens Computers
Fujitsu Siemens Computers is een joint-venture van Fujitsu Computers (Europe) Limited en Siemens Computer Systems. De onderneming, waarvan Fujitsu Limited en Siemens AG beide voor 50% eigenaar zijn, is op 1 oktober 1999 met haar activiteiten begonnen en heeft haar Europese hoofdkantoor in Nederland. Met talrijke Europese productiefaciliteiten, verkoopvestigingen in 25 Europese landen en meer dan 7.200 ervaren werknemers wil Fujitsu Siemens Computers marktleider worden op zijn Europese thuismarkt.

Fujitsu Siemens Computers levert een complete reeks IT-producten, die alle beschouwd worden als de beste in hun klasse. Het aanbod omvat notebooks, PC's, servers (UNIX en NT/Windows 2000), mainframes en oplossingen voor massale data-opslag. Door toepassing van de modernste technologie is Fujitsu Siemens Computers in staat problemen waarvoor het bedrijfsleven zich gesteld ziet, op te lossen. Tevens draagt de onderneming bij aan het verbeteren van de persoonlijke levensstijl en laat zich daarbij leiden door de eisen van haar Europese klanten, de behoeften van de verkooppartners en het veranderende consumentengedrag. Ontwikkelaars, technici, verkoop- en serviceteams van de onderneming weten zich te allen tijde geruggesteund door het wereldwijde netwerk van bronnen waarover Fujitsu Limited en Siemens AG, beschikken.

Fujitsu Siemens Computers beschikt niet alleen over een indrukwekkend groot klantenbestand (waaronder de belangrijkste van de 1000 grootste Europese ondernemingen) maar onderhoudt ook zakelijke betrekkingen met meer dan 2000 grote VAR's, distributeurs en detailhandelaars. Deze zijn samen goed voor meer dan 100.000 verkooppunten en miljoenen klanten, een verkooporganisatie waarin meer dan 2500 professionele verkopers actief zijn. De kracht van beide moederondernemingen staat daar achter, bijvoorbeeld het wereldwijde netwerk van service- en integratie-partners en meer dan 80.000 specialisten, die zich op de (ondersteuning van de) producten hebben toegelegd. Meer informatie is te vinden op de website: www.fujitsu-siemens.com.

Voor meer informatie,:
Fujitsu Siemens Computers Creative
Strategies
Dick Lans
Johan Perremans
Tel: +31 346 598700 Tel.: +32 2
2674160
Fax: +31 346 552155 Fax: +32 2
2671289
E-mail : dick.lans@fujitsu-siemens.com
johan@creative-strategies.be