'Kids on the E-Block:
De generatie van morgen op Internet! Pro Active International en
Tribal DDB doen uniek onderzoek naar Internetgebruik onder kinderen
Amsterdam, 5 April 2001:
Pro Active International en Tribal DDB zijn een exclusieve
samenwerking aangegaan voor het uitvoeren van een uniek onderzoek naar
het Internetgebruik onder Nederlandse kinderen. Het onderzoek bestaat
uit een kwalitatief gedeelte en een kwantitatief onderzoek.
Het kwalitatieve deel van het onderzoek is intussen uitgevoerd onder een groep kinderen van 6 tot 15 jaar oud, de resultaten van het kwantitatieve onderzoek worden verwacht in Mei van dit jaar.
Lex van Hoogstraten, managing partner Tribal DDB Amsterdam:
Tijdens de ontwikkeling van kindersites ontbrak het ons aan de
precieze cijfers over het gedrag van kinderen op internet. En dat
terwijl we juist graag willen weten op welke manier grote groepen
kinderen met internet bezig zijn. Om meer grip te krijgen op het
internetgebruik van kinderen besloten we om samen met Pro Active een
onderzoek uit te voeren. En aan wie kun je beter vragen hoe kinderen
met internet omgaan dan aan de kinderen zelf? Ons doel is om inzicht
te krijgen in waar kinderen zich op het internet bevinden, wat ze er
het liefste doen en hoe ze met het medium omgaan. Deze resultaten
vormen samen met eerdere ervaringen zoals www.taksi.nl de basis om nog
meer kindersites te ontwikkelen waarin kinderen precies vinden wat ze
zoeken. De resultaten worden in eerste instantie aangeboden aan
klanten van de Tribal DDB Worldwide en de Result DDB Groep die zich
actief met kindermarketing bezighouden of die plannen in die richting
hebben. Ook merken die interesse hebben in de resultaten en die willen
weten hoe we bij Tribal DDB omgaan met kindermarketing zijn van harte
welkom.
Liesbeth Hop, CEO Pro Active International:
In samenwerking met Tribal DDB hebben wij een nieuwe methode
ontwikkeld om kinderen te ondervragen over hun Internetgedrag. Daarbij
wordt wederom goed gebruik gemaakt van de eigenschappen van het
Internet zelf. De resultaten van het kwalitatieve deel van het
onderzoek zijn al beschikbaar en leveren een nieuw inzicht in hoe de
generatie van morgen zich zal gaan gedragen op het Internet. Deze
informatie is niet alleen belangrijk voor merken die zich richten op
kinderen, maar voor iedereen die inzicht wil krijgen in de rol die het
Internet in de toekomst zal innemen. Wij zijn heel blij met de
samenwerking met Tribal DDB, die ons veel kennis opleverde over
Internetgebruik onder kinderen, gebaseerd op de ervaring van Tribal
DDB met toonaangevende kindersites, zoals Taksi, Libresse en Zwitsal.
Copyright © 1997-2001 Pro Active International. All rights reserved. Site design and production by Pro Active International