Pro Active International

'Kids on the E-Block:
De generatie van morgen op Internet! Pro Active International en Tribal DDB doen uniek onderzoek naar Internetgebruik onder kinderen

Amsterdam, 5 April 2001:
Pro Active International en Tribal DDB zijn een exclusieve samenwerking aangegaan voor het uitvoeren van een uniek onderzoek naar het Internetgebruik onder Nederlandse kinderen. Het onderzoek bestaat uit een kwalitatief gedeelte en een kwantitatief onderzoek.

Het kwalitatieve deel van het onderzoek is intussen uitgevoerd onder een groep kinderen van 6 tot 15 jaar oud, de resultaten van het kwantitatieve onderzoek worden verwacht in Mei van dit jaar.

Lex van Hoogstraten, managing partner Tribal DDB Amsterdam: Tijdens de ontwikkeling van kindersites ontbrak het ons aan de precieze cijfers over het gedrag van kinderen op internet. En dat terwijl we juist graag willen weten op welke manier grote groepen kinderen met internet bezig zijn. Om meer grip te krijgen op het internetgebruik van kinderen besloten we om samen met Pro Active een onderzoek uit te voeren. En aan wie kun je beter vragen hoe kinderen met internet omgaan dan aan de kinderen zelf? Ons doel is om inzicht te krijgen in waar kinderen zich op het internet bevinden, wat ze er het liefste doen en hoe ze met het medium omgaan. Deze resultaten vormen samen met eerdere ervaringen zoals www.taksi.nl de basis om nog meer kindersites te ontwikkelen waarin kinderen precies vinden wat ze zoeken. De resultaten worden in eerste instantie aangeboden aan klanten van de Tribal DDB Worldwide en de Result DDB Groep die zich actief met kindermarketing bezighouden of die plannen in die richting hebben. Ook merken die interesse hebben in de resultaten en die willen weten hoe we bij Tribal DDB omgaan met kindermarketing zijn van harte welkom.

Liesbeth Hop, CEO Pro Active International:
In samenwerking met Tribal DDB hebben wij een nieuwe methode ontwikkeld om kinderen te ondervragen over hun Internetgedrag. Daarbij wordt wederom goed gebruik gemaakt van de eigenschappen van het Internet zelf. De resultaten van het kwalitatieve deel van het onderzoek zijn al beschikbaar en leveren een nieuw inzicht in hoe de generatie van morgen zich zal gaan gedragen op het Internet. Deze informatie is niet alleen belangrijk voor merken die zich richten op kinderen, maar voor iedereen die inzicht wil krijgen in de rol die het Internet in de toekomst zal innemen. Wij zijn heel blij met de samenwerking met Tribal DDB, die ons veel kennis opleverde over Internetgebruik onder kinderen, gebaseerd op de ervaring van Tribal DDB met toonaangevende kindersites, zoals Taksi, Libresse en Zwitsal.

Copyright © 1997-2001 Pro Active International. All rights reserved. Site design and production by Pro Active International