Hilversum, 5 april 2001
Bright Alley bouwt Villa Energy op website Shell Nederland
De website van Shell Nederland is recent uitgebreid met Villa Energy, dat is
de naam van een nieuw edutainment onderdeel. In Villa Energy kunnen kinderen
van 8 tot 12 jaar met hun computermuis naar hartelust rondzwerven, op zoek
naar verborgen informatie en verrassingen. Bright Alley bedacht het concept
van dit educatieve spel en realiseerde in nauwe samenwerking met Shell de
totstandkoming van Villa Energy.
Villa Energy heeft zoals elk huis verschillende kamers. In iedere kamer en
in de tuin is veel te ontdekken. Door op de muis te klikken kunnen de jonge
spelers van alles horen en zien. Daardoor weten ze na hun bezoek aan Villa
Energy bijvoorbeeld hoeveel liter water nodig is voor een warm bad, wat een
CD met aardolie te maken heeft, wat een zonnepaneel kan of waar afwasmiddel
van wordt gemaakt.
De cartoonachtige beelden van Villa Energy werden door Bright Alley
ontworpen en getekend. De site heeft een sterk visueel karakter en is door
de grote mate van interactiviteit en herkenbaarheid van alledaagse situaties
zeer toegankelijk voor kinderen. Naast het concept en de vormgeving
verzorgde Bright Alley de teksten, geluidseffecten en de implementatie.
Tevens ontwierp Bright Alley de cartoonachtige banner die vanaf de homepage
van de Shell-site naar Villa Energy verwijst. Het educatieve spel is
onderdeel van de rubriek Brainl@b van www.shell.nl . Onder Brainlab
(voorheen Onderwijs & Jeugd) verzamelt Shell op haar website al enige jaren
het nodige voor educatieve of informatieve doeleinden.
Shell hoopt dat Villa Energy bijdraagt aan het spelenderwijs overdragen van
kennis, inspireert tot nadenken, maar ook betrokkenheid kweekt met de vele
activiteiten van het bedrijf.
Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op
communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert
het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van
nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van
nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het
bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal-
en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile
actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de communicatieafdeling van
Bright Alley, via more.info@brightalley.nl of
tel. 035-6774210.