PERSBERICHT

Hilversum, 5 april 2001

Bright Alley bouwt Villa Energy op website Shell Nederland

De website van Shell Nederland is recent uitgebreid met Villa Energy, dat is de naam van een nieuw edutainment onderdeel. In Villa Energy kunnen kinderen van 8 tot 12 jaar met hun computermuis naar hartelust rondzwerven, op zoek naar verborgen informatie en verrassingen. Bright Alley bedacht het concept van dit educatieve spel en realiseerde in nauwe samenwerking met Shell de totstandkoming van Villa Energy.

Villa Energy heeft zoals elk huis verschillende kamers. In iedere kamer en in de tuin is veel te ontdekken. Door op de muis te klikken kunnen de jonge spelers van alles horen en zien. Daardoor weten ze na hun bezoek aan Villa Energy bijvoorbeeld hoeveel liter water nodig is voor een warm bad, wat een CD met aardolie te maken heeft, wat een zonnepaneel kan of waar afwasmiddel van wordt gemaakt.

De cartoonachtige beelden van Villa Energy werden door Bright Alley ontworpen en getekend. De site heeft een sterk visueel karakter en is door de grote mate van interactiviteit en herkenbaarheid van alledaagse situaties zeer toegankelijk voor kinderen. Naast het concept en de vormgeving verzorgde Bright Alley de teksten, geluidseffecten en de implementatie. Tevens ontwierp Bright Alley de cartoonachtige banner die vanaf de homepage van de Shell-site naar Villa Energy verwijst. Het educatieve spel is onderdeel van de rubriek Brainl@b van www.shell.nl . Onder Brainlab (voorheen Onderwijs & Jeugd) verzamelt Shell op haar website al enige jaren het nodige voor educatieve of informatieve doeleinden.

Shell hoopt dat Villa Energy bijdraagt aan het spelenderwijs overdragen van kennis, inspireert tot nadenken, maar ook betrokkenheid kweekt met de vele activiteiten van het bedrijf.

Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal- en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de communicatieafdeling van Bright Alley, via more.info@brightalley.nl of
tel. 035-6774210.