Snelle uitwisseling van metadata tussen Brio en het Informatica-platform bevordert productiviteit en analytische consistentie bij gezamenlijke klanten
Brussel (B), 04/05/2001
Brio Technology (Nasdaq: BRIO), vooraanstaand leverancier van business
intelligence- en analytische oplossingen voor de Fortune 1000, maakt
bekend dat de nieuwe versie van Brio.Enterprise ondersteuning biedt aan
de Metadata Exchange application programming interface (API) van
Informatica Corporation (Nasdaq: INFA). Hierdoor genieten gezamenlijke
klanten van een hele reeks voordelen, zoals de mogelijkheid om
duidelijke zakelijke samenvattingen van de opgeslagen gegevens te
bekijken, te controleren wie laatst die informatie updatete en de datum
waarop deze update plaatsvond. Deze samenwerking vereenvoudigt de
data-integratie tussen de oplossingen van Informatica en Brio en biedt
eindgebruikers een snelle toegang tot essentiële gegevens.
"Brio is reeds lang een gewaardeerde partner van Informatica," stelt Girish
Pancha, senior vice president en general manager voor de
platformtechnologie bij Informatica. "Er is een blijvende nood aan de
integratie en de analyse van de explosief aangroeiende hoeveelheid gegevens
die steeds meer verschillende systemen vanuit de hele onderneming
voortbrengen. Daarom is het van vitaal belang de gebruikers te voorzien van
robuuste analytische tools. Brio's continue ondersteuning van de Metadata
Exchange API van Informatica voorziet de gezamenlijke klanten van een
krachtige end-to-end-oplossing die meer haalt uit hun
bedrijfsinformatiebronnen en zo een beter zakelijk inzicht helpt te
verwerven."
Als belangrijk leverancier van software voor de integratie van
bedrijfsgegevens, consolideert Informatica de gegevens waartoe
Brio.Enterprise toegang heeft. Op die manier hebben klanten rechtstreeks
toegang tot de geïntegreerde gegevens door het gebruik van de nieuwe versie
van Brio.Enterprise. Brio integreert naadloos met de oplossingen van
Informatica, waardoor klanten onmiddellijk toegang hebben tot duidelijke
zakelijke samenvattingen - met historische informatie over de gegevens.
"We zijn reeds lang partner van Informatica en het verheugt ons dan ook
onze gezamenlijke klanten de voordelen aan te kunnen bieden van de
Informatica Metadata Exchange API," zegt Katherine Glassey, chief strategy
officer bij Brio Technology. "Bedrijven hebben nog altijd nood aan een
geavanceerde gegevens-analyse om hun werk te doen. Het is van vitaal belang
dat technologieleveranciers samen blijven werken om bedrijfsoplossingen te
ontwerpen die tegemoet komen aan de veranderende noden van de werknemers.
Brio.Enterprise' focus op de eind-gebruiker haalt zijn voordeel uit de
Metadata Exchange API van Informatica en voorziet klanten van analysetools
en toegang tot gegevens in real time."
De Metadata Exchange API van Informatica is een open bidirectionele API
voor de uitwisseling van metadata tussen de Informatica Metadata Repository
en andere "repository stores" voor metadata. De Metadata Exchange API is
uitgegroeid tot de meest wijdverspreide methode voor toegang tot metadata
in de sector en is populairder bij meer business intelligenceverkopers dan
enige andere methode. De Informatica Metadata Exchange API is speciaal
ontworpen om de verificatie en de validatie te leveren die nodig is om de
integriteit van de uitwisseling van metadata te verzekeren.
| END |
Informatica
Informatica levert analytische software die bedrijven in
staat stelt een beter inzicht te verwerven in hun business
om zo een concurrentieel voordeel te bekomen. Meer dan
1100 klanten wereldwijd, waaronder meer dan de helft van
de Fortune 100, maken gebruik van het Informatica Insight
Network om kritische informatie te integreren, te
analyseren en te personaliseren. Op die manier verbeteren
deze bedrijven hun zakelijke performantie en hun
reactiesnelheid doorheen de volledige waardeketen. Het
productengamma van Informatica omvat een uitgebreide reeks
analytische toepassingen, het krachtigste platform voor de
integratie van gegevens in de wereld en een breed gamma
van ondersteunende diensten en partnerships. De
klantenlijst van Informatica bevat namen als 3Com, AMD,
American Airlines, BMW, Boeing, Borders Group, Chevron,
Cisco, CNET, Deutsche Bank, eBay, General Electric,
Hewlett-Packard, Inktomi, Merck, Merrill Lynch, MetLife,
Motorola, Mutual of Omaha, Philips, Polo Ralph Lauren,
Sprint en UBS. Surfen kan naar www.informatica.com.
Brio Technology
Brio Technologie voorziet een betrouwbaar analytisch
softwareplatform waarmee bedrijven het complexe proces van
het omzetten van bedrijfsgegevens naar
beslissingsondersteunende informatie kunnen
vereenvoudigen. Brio ONE wordt algemeen erkend als de
gebruiksvriendelijkste analytische oplossing in de sector.
Met Brio ONE overstijgt business intelligence de
geavanceerde query- en analysetechnologieën door de
krachtige toelevering van informatie via de
bedrijfsrapportering en dashboards voor het kader. De Brio
ONE producten worden gebruikt door ruim de helft van de
Fortune 500-lijst en bieden individuele medewerkers,
werkgroepen en kaderleden van een organisatie de
mogelijkheid om on line informatie te vinden, te
raadplegen, te delen, te beheren en uit te wisselen met
duizenden andere werknemers, partners en klanten doorheen
het bedrijf. De producten van Brio, gesticht in 1989 en
met hoofdkwartier in Santa Clara (VS), kunnen wereldwijd
gevonden worden via www.brio.com en http://nl.brio.com
Journalisten
Catherine Pierce, Marketing Director EMEA
tel: +33 (0) 1 55 69 36 06 - fax: +33 (0) 1 47 25 02 59
catherine.pierce@brio.com
Rogier Lanting, public relations, NewsEngine PR Nederland
tel: +31 20 567 21 70, fax: +31 20 567 21 77
rogier.lanting@newsenginepr.com
Distributeur in Nederland
Brio Software Nederland
A Unit 4 Company
Phone: +31 (0) 184 - 448100
Fax: +31 (0) 184 ? 448101
Roel Haverland ? e-mail :rha@brio.nl
Ref.:BRIO0876-F7AA2