Persbericht, 5 April, 2001

"Kids on the E-Block": De generatie van morgen op Internet!

'Pro Active International en Tribal DDB doen uniek onderzoek naar

Internetgebruik onder kinderen'

Amsterdam, 5 April 2001: Pro Active International en Tribal DDB zijn een exclusieve samenwerking aangegaan voor het uitvoeren van een uniek onderzoek naar het Internetgebruik onder Nederlandse kinderen. Het onderzoek bestaat uit een kwalitatief gedeelte en een kwantitatief onderzoek.

Het kwalitatieve deel van het onderzoek is intussen uitgevoerd onder een groep kinderen van 6 tot 15 jaar oud, de resultaten van het kwantitatieve onderzoek worden verwacht in Mei van dit jaar.

Lex van Hoogstraten, managing partner Tribal DDB Amsterdam: "Tijdens de ontwikkeling van kindersites ontbrak het ons aan de precieze cijfers over het gedrag van kinderen op internet. En dat terwijl we juist graag willen weten op welke manier grote groepen kinderen met internet bezig zijn. Om meer grip te krijgen op het internetgebruik van kinderen besloten we om samen met Pro Active een onderzoek uit te voeren. En aan wie kun je beter vragen hoe kinderen met internet omgaan dan aan de kinderen zelf? Ons doel is om inzicht te krijgen in waar kinderen zich op het internet bevinden, wat ze er het liefste doen en hoe ze met het medium omgaan. Deze resultaten vormen samen met eerdere ervaringen zoals www.taksi.nl de basis om nog meer kindersites te ontwikkelen waarin kinderen precies vinden wat ze zoeken. De resultaten worden in eerste instantie aangeboden aan klanten van de Tribal DDB Worldwide en de Result DDB Groep die zich actief met kindermarketing bezighouden of die plannen in die richting hebben. Ook merken die interesse hebben in de resultaten en die willen weten hoe we bij Tribal DDB omgaan met kindermarketing zijn van harte welkom."

Liesbeth Hop, CEO Pro Active International: "In samenwerking met Tribal DDB hebben wij een nieuwe methode ontwikkeld om kinderen te ondervragen over hun Internetgedrag. Daarbij wordt wederom goed gebruik gemaakt van de eigenschappen van het Internet zelf. De resultaten van het kwalitatieve deel van het onderzoek zijn al beschikbaar en leveren een nieuw inzicht in hoe de generatie van morgen zich zal gaan gedragen op het Internet. Deze informatie is niet alleen belangrijk voor merken die zich richten op kinderen, maar voor iedereen die inzicht wil krijgen in de rol die het Internet in de toekomst zal innemen. Wij zijn heel blij met de samenwerking met Tribal DDB, die ons veel kennis opleverde over Internetgebruik onder kinderen, gebaseerd op de ervaring van Tribal DDB met toonaangevende kindersites, zoals Taksi, Libresse en Zwitsal. Additionele informatie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Lex van Hoogstraten, Managing Partner, Tribal DDB lex@tribalddb.nl

Alies Kool, Copywriter, Tribal DDB alies@tribalddb.nl

Telefoon 020-4065106

Liesbeth Hop, CEO, Pro Active International l.hop@proactiveinternational.com

Marjon Oomens, Account Director, Pro Active International m.oomens@proactiveinternational.com

Telefoon 020 - 5040300

Tribal DDB Amsterdam maakt deel uit van Tribal DDB Worldwide http://www.tribalddb.com>. Een e-businessnetwerk dat bestaat uit verschillende´stammen´. Ofwel tribes. En deze tribes zijn niet aan landsgrenzen gebonden. Het zijn groepen waar kennis en expertise van de verschillende disciplines binnen ons vakgebied -interactieve communicatie- gedeeld wordt. Soms wordt er een tribe opgericht rond een onderwerp. Soms rond een klant. Door het bundelen van kennis en krachten in de tribes zijn wij de specialisten in strategisch advies en conceptontwikkeling, op het gebied van interactieve communicatie. Met z´n allen werken we aan geïntegreerde-communicatie-oplossingen.

www.tribalddb.nl

Pro Active International is de Europese marktleider op het gebied van trendanalyse en onderzoek via het Internet. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

De Internet Monitor(tm) is een wereldwijde onderzoek standaard naar Internetgebruik van specifieke klantgroepen. Het onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd in opdracht van een aantal toonaangevende Internetbedrijven, waaronder Yahoo!, AltaVista, Doubleclick, France Telecom, 24/7 Media, CNN, Disney, IDG Communications.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende Internet bedrijven. Deze technologie wordt ook toegepast voor The Internet Monitor(tm).

Pro Active International heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Milaan, Frankfurt, Stockholm en New York. Voor de Aziatische markt is zij een partnership aangegaan met Unisono, een toonaangevend marktonderzoek bureau, gevestigd in Hong Kong en Beijing. (www.unisono.com)

www.proactiveinternational.com