NetEvents speelt in op kennisbehoefte online travel sector

In navolging op Amerika is nu ook in Europa een flinke groei waar te nemen voor de reisbranche op internet. Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau voor de reisbranche PhoCusWright is Europa met een flinke inhaalslag op de VS bezig. Dit jaar verwacht men in Europa een omzet te halen van 1,1 miljard dollar. De Nederlandse reisbranche lijkt klaar om internet structureel in te zetten als marketing- en verkoopkanaal. Hiermee is het belang van kennisdeling toegenomen. Reden voor NetEvents om het congres Travel Online 2001 te organiseren. Het congres wordt gehouden op 5 april in SnowPlanet te Spaarnwoude.

Internet maakt het de consumenten makkelijker om zich te oriënteren. Volgens een onderzoek van Blauw Research dat in 2000 werd gehouden bleek dat vijftig procent van de internetgebruikers het medium gebruikt bij het plannen van een vakantie. Maar ook in de business-to-business markt neemt het belang van internet toe. Zo zorgen marketplaces voor kostenbesparing en een betere informatiestroom tussen de verschillende spelers binnen de branche.

Tijdens het congres staan de integratie van internet binnen de organisatie en het opzetten van een succesvol nieuw business model centraal. Op dit praktijkgerichte seminar wordt men geïnformeerd door diverse sprekers van onder andere British Airways, Galileo Benelux, easyEverything, TravelPlanet, Travel Unie Nederland en D-Reizen. De dag staat onder leiding van Frank Go van de Erasmus Universiteit, Centrum voor Toerisme.

Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie over het congres terecht op de site http://www.netevents.nl/travelonline of kunnen via e-mail in contact treden met NetEvents via info@netevents.nl.

Noot voor de redactie,