Tele2

10 april 2001 - Tele2 kiest voor Text 100 Public Relations

Amsterdam, 10 april 2001 - Met onmiddellijke ingang is Text 100 B.V. door Tele2 aangesteld als Public Relations Consultancy. Hiermee wordt de al in gang gezette publiciteitscampagne van Tele2 aanzienlijk versterkt.

Tele2 is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat lage telefoontarieven aanbiedt aan consumenten en het MKB voor het bellen via het vaste net. Deze diensten omvatten bellen met 16-0-2 en Tele2 PreSelect. In maart 2000 is daar de gratis internetservice Everyday.com bijgekomen. Na haar start in Nederland eind 1997 is Tele2 uitgegroeid tot het alternatief voor vaste telefonie diensten op zowel de zakelijke als de particuliere markt.

"Tele2 is een onderneming die een perfecte aanvulling vormt op het al bestaande klantenportfolio van Text 100: de telecommarkt gaat een steeds belangrijker deel uitmaken van de gehele ICT markt. De kennis en ervaring die wij als ICT PR-Consultancy in huis hebben, zullen wij optimaal aanwenden om Tele2 te ondersteunen in het realiseren van haar doelstellingen in deze zeer dynamische markt".

"Tele2 heeft zich in de afgelopen 3 jaar bewezen als de snelst groeiende nieuwe telecomaanbieder in Nederland. Belangrijkste factoren voor dit succes zijn de lage prijzen en de duidelijkheid in communicatie: telecom is een normaal consumentenproduct en geen ingewikkelde techniek. Text 100 B.V. zal onze verdere groei ambities met heldere communicatie uitstekend kunnen ondersteunen", aldus Ivo Tempelman, Commercieel Directeur bij Tele2 Nederland B.V.

Tele2 Nederland bestaat sinds 31 oktober 1997 en is onderdeel van het Zweedse Tele2 AB. Tele2 AB, opgericht in 1993, is een pan Europees telecommunicatie bedrijf dat zowel wireline als wireless telefonie diensten, datanetwerken en internet diensten levert via de brands Tele2, Tango, Comviq, Baltkom GSM en Q-GSM aan ruim 11 miljoen mensen in 20 landen.

Text 100 Group is een organisatie met wereldwijd meer dan 33 vestigingen, en is gespecialiseerd in public relations voor de ICT-markt. De vestiging in Amsterdam is in 1995 opgericht en heeft op dit moment 10 medewerkers en 14 accounts. Text 100 BV is verantwoordelijk voor zowel corporate als product PR-campagnes in Nederland en België.