Kamer van Koophandel

Themabijeenkomst "Aannemen van personeel" (27-03-01)

Kamers van koophandel organiseren bijeenkomst over "aannemen van personeel"

Het vinden van geschikt personeel is op dit moment niet eenvoudig als gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt. De vraag is in vele gevallen aanmerkelijk groter dan het aanbod en ondernemers hebben dus alle reden om op een inventieve en zorgvuldige manier met hun wervings- en selectiebeleid om te gaan. Behalve de wervings- en selectieprocedure vereist ook de afronding van de sollicitatie met de aanstelling van een nieuw personeelslid de nodige zorgvuldigheid en dus kennis van de regels met betrekking tot arbeidsovereenkomsten. Om ondernemers op dit punt "bij te praten" organiseren de noordelijke kamers van koophandel op 10 april as. de voorlichtingsbijeenkomst "aannemen van personeel" in Motel Van der Valk in Assen.

Tijdens de bijeenkomst komen alle "ins en outs" van het werven, selecteren en aannemen van personeel aan de orde. Ook wordt ingegaan op het concurrentie- en geheimhoudingsbeding, terwijl de nodige tips en praktijkvoorbeelden zullen worden aangereikt.

De bijeenkomst wordt verzorgd door Yspeert & van Houtum Advocaten en Procureurs en Beljon & Westerterp Advies-Werving-Selectie. Ondernemers en/of personeelsfunctionarissen die voor deze bijeenkomst belangstelling hebben, kunnen zich bij de kamer van koophandel in hun regio aanmelden.

Meer informatie over de themabijeenkomst "Aannemen van personeel" is verkrijgbaar bij Willem Oldejans, coördinator collectieve voorlichting van de Drentse kamer van koophandel, telefoon (0522) 265600.