Themabijeenkomst "Aannemen van personeel" (27-03-01)
Kamers van koophandel organiseren bijeenkomst over "aannemen van
personeel"
Het vinden van geschikt personeel is op dit moment niet eenvoudig als
gevolg van de krapte op de arbeidsmarkt. De vraag is in vele gevallen
aanmerkelijk groter dan het aanbod en ondernemers hebben dus alle
reden om op een inventieve en zorgvuldige manier met hun wervings- en
selectiebeleid om te gaan. Behalve de wervings- en selectieprocedure
vereist ook de afronding van de sollicitatie met de aanstelling van
een nieuw personeelslid de nodige zorgvuldigheid en dus kennis van de
regels met betrekking tot arbeidsovereenkomsten. Om ondernemers op dit
punt "bij te praten" organiseren de noordelijke kamers van koophandel
op 10 april as. de voorlichtingsbijeenkomst "aannemen van personeel"
in Motel Van der Valk in Assen.
Tijdens de bijeenkomst komen alle "ins en outs" van het werven,
selecteren en aannemen van personeel aan de orde. Ook wordt ingegaan
op het concurrentie- en geheimhoudingsbeding, terwijl de nodige tips
en praktijkvoorbeelden zullen worden aangereikt.
De bijeenkomst wordt verzorgd door Yspeert & van Houtum Advocaten en
Procureurs en Beljon & Westerterp Advies-Werving-Selectie. Ondernemers
en/of personeelsfunctionarissen die voor deze bijeenkomst
belangstelling hebben, kunnen zich bij de kamer van koophandel in hun
regio aanmelden.
Meer informatie over de themabijeenkomst "Aannemen van personeel" is
verkrijgbaar bij Willem Oldejans, coördinator collectieve voorlichting
van de Drentse kamer van koophandel, telefoon (0522) 265600.