Gemeente Hoogeveen


Het Torentje Het laatste Torentje



11 april 2001

Inhoud


* Hoogeveen neemt maatregelen *

* Sluiting gemeentehuis *

* Commissie Ruimtelijke Ordening *

* Commissie Welzijn *

* Oud papier *

* Collecten *

* Dat óók op www.hoogeveen.nl *

* Informatie mond- en klauwzeer *

* Omgeving bepaalt naam Erflanden *

* Kruispunt Kanaalweg - Vos van Steenwijklaan gereed *
* Collecteren Anjeractie goed voor eigen kas *
* Verordening Viering Koninginnedag 2001 *
* Verkeershinder De Fazant *

* Mededelingen *


* Wijzigingen ophaaldagen reinigingsdienst *
* Wijziging Marktreglement *

* Tiendeveen: Verkeersbesluit *

* Inspraak Peuterspeelzaalwerk *

* Fluitenberg en Elim: kapvergunningen *

* Nieuwe heffingsambtenaren leges *

* Zeppelinstraat: Wet Milieubeheer *

* Vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan *
* Het lage Holt: vrijstelling bestemmingsplan *
* Bestemmingsplan Nuilerveld *

* Bouwaanvragen en bouwmeldingen *

* Verleende bouwvergunningen *

Duizenden bezoekers verwacht

Hoogeveen neemt maatregelen

Koninginnedag 2001 belooft een onvergetelijke dag voor de gemeente Hoogeveen en haar inwoners te worden. Dat is duidelijk, zeker nu vorige week bekend werd dat Maxima, de verloofde van kroonprins Willem Alexander, met de leden van het Koninklijk Huis meereist naar Hoogeveen. Honderden mensen zijn inmiddels hard aan het werk voor 30 april.

De gemeente treft maatregelen voor de viering van Koninginnedag. Op grond van ervaringen houdt de gemeente rekening met zeer veel bezoekers, ook van buiten de gemeentegrenzen. Veel aandacht gaat uit naar de verkeers- en parkeersituatie en de problemen en overlast die daaruit voortvloeien. De gemeente heeft dan ook een verordening opgesteld die eventuele overlast zoveel mogelijk moet beperken. Koninginnedag moet een feest voor iedereen zijn, zowel voor de bezoekers als voor de inwoners van de stad.

Parkeren en verder pendelen

De afritten van de A28 naar Hoogeveen centrum (afritnummer 26) bij de Schutstraat zijn van 's ochtends 6.00 tot 12.00 uur afgesloten voor alle verkeer. De Pesserstraat is zelfs de gehele dag afgesloten, tot 18.00 uur. Op diverse locaties rond Hoogeveen worden parkeerterreinen aangelegd voor bezoekers, zoals op de industrieterrein De Wieken en op het Logistiek Centrum Hoogeveen. In het zuiden is de exacte locatie van het parkeerterrein nog niet bekend.

Vanaf 7.00 uur 's morgens tot 17.00 uur 's middags rijden pendelbussen vanaf de parkeerlocaties naar het centrum en weer terug. Vanuit het Noorden brengen de bussen bezoekers naar de Brinkstraat en vanuit het zuiden naar het Kruis (de kruising Hoofdstraat/Schutstraat/Haagje).

Sneller met de fiets

Bezoekers uit Hoogeveen en de omliggende dorpen wordt aangeraden de auto op 30 april te laten staan, tenzij geen ander alternatief voorhanden is. De fiets zal in en rond Hoogeveen die dag een betrouwbaarder vervoermiddel zijn. In het centrum zijn een aantal plekken gereserveerd voor het parkeren van uw fiets. Evenals op de autoparkeerplaatsen, is ook op parkeerplaatsen voor fietsen die dag geen bewaking aanwezig. Houdt u hier rekening mee!

In en rond het centrum van Hoogeveen zal de grootste drukte te vinden zijn. Met name voor de bewoners van het centrum zijn dan ook een aantal voorzieningen en maatregelen getroffen om de overlast enigszins te beperken.

Verkeer in het centrum wordt van 6.00 tot 12.00 uur geweerd. Inwoners van het centrum kunnen gedurende de afsluiting met de auto de ruit wel verlaten, maar de ruit niet meer binnenkomen. De gehele dag, van 6.00 tot 18.00 uur, is alleen eenrichtingsverkeer mogelijk op de ruit rond het centrum. Het traject rond het centrum loopt van de Industrieweg over de Van Limburg Stirumstraat via de Schutstraat en het Haagje naar de Kanaalweg en weer naar de Industrieweg.

Parkeren in het centrum

Alle Hoogeveners die binnen de centrumruit wonen ontvangen nog een brief over verkeer en parkeren op Koninginnedag 2001. Met name voor het parkeren op de pleinen en enkele straten rond de Hoofdstraat gelden speciale regels. In het Torentje vindt u hierover de komende weken meer informatie.

Voor mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel, worden op enkele plekken langs de koninklijke route plaatsen gereserveerd. Om met de auto zo dicht mogelijk bij de route te komen, zijn enkele parkeerplaatsen op het Bilderdijkplein beschikbaar. Om hier te komen moet u echter beschikken over een parkeerkaart, die u kunt aanvragen bij de afdeling Verkeer, tel. 291648.

Iets anders?

Voor inwoners die Koninginnedag liever op een rustiger manier doorbrengen zijn er activiteiten elders in de gemeente. In Wolfsbos is van 9.00 tot 17.00 uur een braderie in winkelcentrum Wielewaal en in omliggende straten verkopen kinderen hun spullen op de rommelmarkt. In De Uitwijk staat een 9,5 meter hoge klimwand opgesteld en is modelbouwclub De Stoomfluit aanwezig.

Net als andere jaren organiseert activiteitencommissie 't Oekie weer een gezellige Koninginnedag in het centrum van Hollandscheveld met o.a. een looporkest en activiteiten voor kinderen.

Sluiting gemeentehuis

In verband met een aantal bijzondere dagen in april 2001 is het gemeentehuis op de volgende dagen gesloten:

* Goede Vrijdag, 13 april;

* tweede paasdag, maandag 16 april;

* Koninginnedag, maandag 30 april.

Kijk voor wijzigingen in het rooster van de gemeentelijke reinigingsdienst elders op deze pagina.

De gemeentewerf is Goede Vrijdag 13 april gesloten en op zaterdag 14 april geopend tussen 13.00 en 17.00 uur.

Commissie Ruimtelijke Ordening

Vanavond, woensdag 11 april 2001, vergadert de commissie Ruimtelijke Ordening, Milieu, Cultuur en Recreatie en Toerisme om 19.30 uur in het openbaar in commissiekamer I van het gemeentehuis. Voorzitter is de heer K. Smid. Op de agenda staat onder andere:

* Ontwikkelingen rond vestiging AZC te Hoogeveen;
* Structuurvisie Detailhandel Hoogeveen;

* Toekomst openbaar bibliotheekwerk;

* (Concept-)Notitie Cultuuromslag;

* Notitie cultuureducatie;

* Voortgang Stationsgebied fase 1a;

* Inspraaknota Woonzorgcomplex Pesse;

* Vaststellen bestemmingsplan Wolfsbos, deelplan Gezondheidscentrum.
Commissie Welzijn

Morgenavond, donderdag 12 april 2001, vergadert de commissie Welzijn, Sport, Sociale Zaken, Werkgelegenheid en Volksgezondheid om 19.30 uur in het openbaar in commissiekamer I van het gemeentehuis. Voorzitter is de heer M. Tel. Op de agenda staat onder andere het onderwerp doelgroepenmonitor.

Voor het begin van de raadscommissievergadering kunt u gebruik maken van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30 minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten. Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.

Spreekrecht

Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een korte nadere informatieve toelichting geven.

De stukken voor deze vergaderingen liggen gedurende twee werkdagen, voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het voorlichtingscentrum.

Oud papier

Donderdag 12 april

Inzameling georganiseerd door P.C. De Weidebloem. De containers staan opgesteld naast de school in de Schweitzerstraat.
Zaterdag 14 april

De aangekondigde inzameling van Chr. muziekvereniging Irene uit Nieuweroord gaat niet door in verband met de MKZ-crisis.
Collecten

Deze week collecteert het Nationaal Fonds Sport Gehandicapten. Volgende week collecteert de Stichting Salawaku Hoogeveen
Dat óók op www.hoogeveen.nl

De site van de gemeente Hoogeveen is één van de genomineerden voor de breed gewaardeerde Webdam Jaarprijs. U kunt uw stem uitbrengen op uw Iets anders: u kunt zich nu ook aanmelden voor de Persbericht E-mailservice. Zodra we een persbericht klaar hebben, krijgt u een e-mail om u op de betreffende sitepagina te wijzen. U leest zo ons nieuws nog voordat het in de krant staat...

Informatie mond- en klauwzeer

Mensen met vragen kunnen meerdere bronnen raadplegen. Er zijn diverse bronnen met actuele en uitgebreide informatie over mond- en klauwzeer in Nederland.

Voor iedereen:

* de landelijke MKZ-infolijn: 0800-1556

* de site van de provincie: www.drenthe.nl/mkz
* de site van het ministerie van LNV: www.minlnv.nl/mkz/
* de site van LTO-Nederland:
www.lto.nl/sectoren/rundvee/mondklauw.html

* teletekstpagina 460

Speciaal voor agrariërs:

* de NLTO-infolijn: 0512-305100

Verder kunt u de gemeente bellen (291256). En voor actueel nieuws verwijzen we u naar de diverse nieuwsmedia.

Omgeving bepaalt naam Erflanden

Mensen met kinderen kennen het probleem: het is niet zo gemakkelijk om een goede naam voor je kind te bedenken. Met stedenbouwkundige projecten is dat niet anders. Bij naamgeving speelt niet alleen het verstand, maar ook het gevoel een belangrijke rol. Het gaat immers over identiteit.

Met de naam Erflanden koos de gemeenteraad in 1995 voor een passende naam voor een schitterende woonwijk. Toch kwam de naam Erflanden niet zomaar uit de lucht vallen. Hoewel de uiteindelijke naam dat niet doet vermoeden, moest de dikke Van Dale erbij worden gehaald om de naam te bepalen.

Het ontwerp van de nieuwe wijk kent drie woonomgevingen. Dat zijn het Weidemilieu, het tuinstedelijke milieu en het bosmilieu. Deze drie omgevingen verklaren het woord 'landen' in Erflanden. De milieus staan voor landen.

Stuk grond

Volgens het woordenboek is een erf een 'al dan niet omheind, onbebouwd stuk grond waarop een huis staat'. Een erf is dus een huis met de daarbij behorende grond. Als de wijk Erflanden volledig is opgebouwd, zullen er in totaal maar liefst 1140 woningen staan, verdeeld over de drie woonomgevingen. Een groot deel van die 'landen' bestaat dan uit 'al dan niet omheinde stukken grond' met daarop huizen.

De eerste erven in Erflanden hebben inmiddels bewoners gekregen. In december 2000 verhuisde een eerste groep naar hun nieuwe woningen. Inmiddels is de verkoop van fase twee gestart. Daarna volgen nog eens drie fasen, waarna de wijk compleet is. De verwachting is dat de laatste groep nieuwe bewoners in 2005 naar hun nieuwe erven verhuizen.

Kruispunt Kanaalweg - Vos van Steenwijklaan gereed

Met ingang van vanavond, 11 april, zal het kruispunt Kanaalweg - Vos van Steenwijklaan weer open zijn voor het verkeer. Vanaf morgen, 12 april, rijden de bussen weer volgens de dienstregeling.

De nieuw geplaatste verkeerslichten spelen beter in op het verkeer, zowel voor fietsers als voor automobilisten. De verkeerslichten blijven ook tijdens de nachtelijke uren het verkeer regelen. Op momenten dat er geen verkeer is op het kruispunt, gaan de lichten voor de fietsers naar groen en voor alle autobewegingen naar rood. Nieuw op het kruispunt zijn de speciale voorzieningen voor het openbaar vervoer, waardoor bussen met minimaal tijdverlies het kruispunt kunnen passeren.

Versmald

Ook zijn de rijstroken voor het autoverkeer versmald, is de opstelruimte voor de wachtende fietsers vergroot en is de middenberm kleiner gemaakt.

In mei en juni wordt de kruising Kanaalweg - Mr. Cramerweg - Wolfsbosstraat - Het Haagje aangepast en voorzien van nieuwe verkeerslichten.

Collecteren Anjeractie goed voor eigen kas

Dit jaar wordt de Anjeractie, de jaarlijkse collecte voor het Prins Bernard Cultuurfonds Drenthe (voorheen bekend als Anjerfonds), gehouden van 28 mei tot en met 2 juni.

Graag nodigen wij alle verenigingen die op cultureel terrein werkzaam zijn uit om actief aan deze collecte deel te nemen.
Dat hoeft niet voor niets. Van de opbrengst mag de vereniging namelijk eenderde deel in de eigen kas storten. De rest van de opbrengst komt ten goede aan allerlei projecten op cultureel gebied in heel Drenthe. Dus: hoe hoger de opbrengst in Drenthe, des te meer geld er te verdienen valt; ook in onze gemeente!

Half miljoen

Vorig jaar heeft het Prins Bernard Cultuurfonds Drenthe ongeveer 200 subsidies verstrekt voor allerlei activiteiten op het gebied van cultuur en natuurbehoud in onze provincie. Hiermee was een totaalbedrag van bijna 500.000 gulden gemoeid, terwijl de collecteopbrengst 93.000 gulden was.

Belangstellende verenigingen kunnen zich aanmelden tot 20 april. Dit kan in het gemeentehuis bij de afdeling Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken, Raadhuisplein 1, (Postbus 20000, 7900 PA, Hoogeveen).

Voor inlichtingen of telefonische aanmelding kunt u contact opnemen met mevrouw K. Eefting, telefoonnummer 291245.

Verordening Viering Koninginnedag 2001

In verband met de viering van Koninginnedag in Hoogeveen zullen veel mensen Hoogeveen willen bezoeken. Om het feest ordelijk te laten verlopen heeft de burgemeester op grond van artikel 176 Gemeentewet een aantal regels vastgesteld.

Die regels houden onder meer in de instelling van een evenementengebied voor een deel van het centrum. In dat gebied mogen op 30 april 2001 tussen 06.00 uur en 12.00 uur geen voorwerpen hinderlijk worden geplaatst. Het is niet toegestaan voorwerpen uit te stallen. De uitstalvergunningen zijn niet geldig tijdens Koninginnedag. Ook voertuigen die in de weg staan, zullen worden verplaatst.

Geen terassen

Tussen 6.00 uur en 12.00 uur mogen geen terrassen worden ingericht. Andere evenementen dan die van het officiële programma zijn in het evenementengebied niet toegestaan en het is ook verboden tijdelijke reclame-uitingen te tonen. Hinderlijk gedrag in dit gebied is verboden en de politie is aangewezen om de regels van de verordening te handhaven.

In het gebied tussen de Van Limburg Stirumstraat, de Schutstraat, Het Haagje, de Kanaalweg en de Industrieweg mag geen alcoholhoudende drank worden meegevoerd. Venten in dit gebied is eveneens niet toegestaan.

De burgemeester kan vergunning verlenen om in afwijking van het verbod toch de activiteiten toe te staan. Hij zal daaraan dan wel voorwaarden stellen.

Ter inzage

Het besluit ligt gedurende kantooruren ter inzage in het gemeentehuis op de afdeling ABJZ vanaf heden tot 1 mei 2001. U kunt over de Verordening Viering Koninginnedag 2001 nadere informatie krijgen bij de heer A. Middelveld 291240.

Verkeershinder De Fazant

Vandaag begint de uitvoering van het herstructureringsplan De Fazant in Hoogeveen van Domesta Woonstichting. In de Koekoeklaan en Korhoenlaan zal het verkeer gedurende bijna vier maanden last ondervinden. Bouwkranen zullen tijdens werkdagen delen van straten versperren als kozijnen moeten worden ingetakeld en materialen moeten worden verplaatst. MededelingenWijzigingen ophaaldagen reinigingsdienst

In verband met de aanstaande feestdagen heeft de gemeentelijke reinigingsdienst het ophaalschema voor huisvuil en restgoed aangepast. Denkt u erom uw container met huisvuil om 7.45 uur aan de weg te zetten.

Op Goede Vrijdag 13 april worden huisvuil en restgoed normaal opgehaald. De Milieustraat aan De Vos van Steenwijklaan is de gehele dag gesloten

Huisvuil en restgoed dat normaal op maandag wordt opgehaald wordt in verband met tweede paasdag opgehaald op zaterdag 14 april. Wijziging Marktreglement

Burgemeesters en wethouders hebben het Marktreglement gewijzigd. De wijziging houdt in dat voor standhouders niet meer het vereiste geldt, dat men lid is van een overkoepelende organisatie. Wel is bepaald dat standwerkers die niet voldoende als standwerker optreden door de marktmeester kunnen worden geweigerd of zelfs kunnen worden uitgesloten.

De wijziging ligt tot 15 mei ter inzage op de afdeling Financiën bij de marktmeester, heer Lowijs.
Tiendeveen: Verkeersbesluit

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben besloten om aan de Boslaan te Tiendeveen een invalidenparkeerplaats op kenteken aan te wijzen.

Tegen dit besluit kan beroep worden ingesteld.

Voor nadere informatie wordt verwezen naar de officiële publicatie op het publicatiebord aan het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het gebouw aan het Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen (telefoonnummer 0528-291646).
Inspraak Peuterspeelzaalwerk

Burgemeester en wethouders hebben de notitie 'Peuterspeelzaalwerk' vrijgegeven voor inspraak. Hierin staan de belangrijkste uitgangspunten voor het Hoogeveense peuterspeelzaalbeleid. De inspraaktermijn loopt van 17 april 2001 tot en met 14 mei 2001. In deze periode kunt u uw op- en aanmerkingen schriftelijk aan ons kenbaar maken. Tijdens de inspraakperiode ligt de notitie ter inzage bij de afdeling Voorlichting in het Raadhuis. U kunt uw schriftelijke reacties richten aan:

Gemeente Hoogeveen
Afdeling WOCS
t.a.v. mevr. M. Schaafsma
Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
Fluitenberg en Elim: kapvergunningen

De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning versterkt aan :
* B.J. Bakker, Fluitenbergseweg 50, Fluitenberg, voor één eik.
* A. Smit, Langewijk 172, Elim voor één eik.
Gemotiveerde bezwaren kunnen binnen zes weken na deze publicatie ingediend worden bij Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.

Nieuwe heffingsambtenaren leges

Burgemeester en wethouders hebben besloten het hoofd Bouw- en Woningtoezicht en het hoofd Ruimtelijke Ontwikkeling aan te wijzen als heffingsambtenaren. Het hoofd Bouw- en Woningtoezicht is verantwoordelijk voor de leges voor bouwvergunningen en de precariobelasting die te maken heeft met bouw- en onderhoudswerken. De heffing en invordering van de leges voor het toepassen van de Wet op de openluchtrecreatie gebeurt voortaan door het hoofd Ruimtelijke Ontwikkeling. Tot nu toe was de directeur Bouwen en Wonen de heffingsambtenaar voor al deze leges. De wijziging moet een efficiëntere bedrijfsvoering opleveren. De aangepaste regeling ligt ter inzage in het voorlichtingscentrum. Dit besluit gaat in op 15 april 2001.

Zeppelinstraat: Wet Milieubeheer

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van het bepaalde in artikel 3:44 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij op 2 april 2001 vergunningen ingevolge de Wet Milieubeheer hebben verleend naar aanleiding van de aanvragen van:
* Hoogstaal Dutch-Swiss Handel Internationaal B.V., voor het oprichten en in werking hebben van een inrichting voor het produceren en assembleren van brandweerwagens en speciale voertuigen, gelegen aan de Zeppelinstraat 8 te Hoogeveen;
* DCT Holding B.V., voor het oprichten en in werking hebben van een snijbedrijf annex machinefabriek, gelegen aan de Zeppelinstraat 3 en 5 te Hoogeveen.

De onder vermelde besluiten zijn ten opzichte van de eerder ter inzage gelegde ontwerpen niet gewijzigd. Aan de besluiten zijn voorschriften verbonden ter bescherming van het milieu.

De besluiten en andere op deze zaken betrekking hebbende stukken liggen vanaf 12 april 2001 tot en met 24 mei 2001 op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-inspectie en -vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren worden ingezien. De stukken zullen dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in het gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein).

Beroep

Op grond van het bepaalde in de artikelen 20.1, lid 1, 20.6 en 20.7 van de Wet Milieubeheer en artikel 6:7 van de Algemene Wet Bestuursrecht staat tot en met 24 mei 2001 beroep open bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor:

a. degenen die overeenkomstig de artikelen 3:24 of 3:25 van de Algemene Wet Bestuursrecht schriftelijk dan wel mondeling bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit; b. de adviseurs die overeenkomstig artikel 3:23 van de Algemene Wet Bestuursrecht advies hebben uitgebracht over het ontwerp-besluit; c. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen het besluit ten opzichte van het ontwerp zijn aangebracht; d. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit.

De besluiten worden na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij voor deze datum bij de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening is gedaan.

Indien de besluiten tevens betrekking hebben op het oprichten of veranderen van een inrichting, dat tevens is aan te merken als bouwen in de zin van de Woningwet, dan worden de vergunningen ingevolge het bepaalde in artikel 20.8 van de Wet Milieubeheer niet eerder van kracht dan nadat de betrokken bouwvergunning is verleend.

Het beroepschrift en het eventueel in te dienen verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden gericht aan de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, respectievelijk aan de voorzitter van deze afdeling, Postbus 20019, 2500 EA te 's-Gravenhage.

Vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan
Burgemeester en wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van een vrijstellingsbepaling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen vrijstelling te verlenen aan:
* G.C. van Dijk, voor het bouwen van een garage bij de woning aan de Blikweg 6 te Fluitenberg;

* H. Drenth, voor het bouwen van een woning en een schuur aan de Middenraai 2 te Nieuweroord;

* J. Zomer, voor het bouwen van een bedrijfswoning aan de Stephensonstraat 102 te Hoogeveen.

De bouwplannen liggen met ingang van 12 april 2001 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende deze termijn kan een ieder bij burgemeester en wethouders schriftelijk zijn bedenkingen naar voren brengen tegen het verlenen van vrijstelling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen, ten behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.

Het lage Holt: vrijstelling bestemmingsplan

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan Kinholt Oost - 6e uitwerking ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* A.J. Barends, voor het bouwen van een serre aan de woning aan Het Lage Holt 29a te Hoogeveen.

De bouwaanvraag ligt met ingang van 12 april 2001 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk zijn/haar zienswijze omtrent deze aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.

Bestemmingsplan Nuilerveld

Tegen het door Gedeputeerde Staten van Drenthe bij besluit van 12 december 2000 goedgekeurde bestemmingsplan herziening voorschriften bestemmingsplan Nuilerveld is geen beroep ingesteld bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

De goedkeuring van dit bestemmingsplan is hierdoor onherroepelijk geworden.

Het bestemmingsplan ligt voor een ieder ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Bouwaanvragen en bouwmeldingen
Burgemeester en wethouders van Hoogeveen maken bekend dat in de periode van 28 maart tot en met 6 april 2001 de volgende bouwaanvragen en bouwmeldingen zijn ontvangen:
Bouwaanvragen:

* R.A. Saimi,verbouwen van een winkelpand tot restaurant, Grote Kerkstraat 17

* J.M.H. Wolters, bouwen van een schuur, Stephensonstraat 141
* Fieten Kreditank, bouwen van een luifel, Riegshoogtendijk 124
* J. de Jonge, veranderen van een bedrijfspand, Perebomenweg 9
* B. Uiterwijk-Winkel, uitbreiden van twee woningen, Jan van der Veenstraat 12-14

* H. Hooge, uitbreiden van een woning, De Vos van Steenwijklaan 37
* N.J.P. Benjamins, uitbreiden van een woning, Bernhardlaan 54
* Aktie Sport B.V. , inrichten van een winkelpand, Hoofdstraat 230a
* E. Oosterhof, uitbreiden van een woning, Van Limburg Stirumstraat 28

* Jan de Boer B.V., veranderen van een winkelpui, Nicolaas Beetsplein 101

* Gemeente Hoogeveen, uitbreiden van een buurthuis, Albert Steenbergenstraat 44

* M.H. van der Veen, bouwen van een woonwagen, Zuidwoldigerweg 15
* R. Herstel, bouwen van een carport, Het Haarspit 11
* R. Smand, bouwen van een verdieping op een garage, Westerlaan 21
* A. Loopers, bouwen van een kapschuur, Alteveer 109
* A. Tichelaar, bouwen van een jeugdhonk, Kromme Jakken 4
* Roks Autoschade, uitbreiden van een bedrijfspand, Europaweg 28
* J. Broer, uitbreiden van een woning, Lisdodde 21
* H. Bastiaans, bouwen van een verdieping op een garage, Roggekamp 49

* Moes Projectontwikkeling, bouwen van drie kantoorgebouwen, Stationsgebied

Bouwmeldingen:

* J.T. Prij, bouwen van twee dakkapellen, Den Bestenstraat 38-40
* C.A.S. Sprakel, bouwen van een tuinhuisje, Kanaalweg 16
* K. Mol, bouwen van een tuinhuisje, Tichelwerkstraat 1
* H. Duinkerken, bouwen van een garage, Van der Wijckstraat 26
* E. Olde, bouwen van een bijkeuken, Dr. Broekhoffstraat 24
* R. Blokzijl, bouwen van een schuur, Bentinckslaan 12
* H. Jonker, uitbreiden van een garage, Schoklandstraat 50
* L. Kroezen, bouwen van een dakkapel, Zuideropgaande 41
* J. Bakker, uitbreiden van een woning, Pieter de Hooghstraat 29
* A. Fieten, bouwen van een blokhut, Riegshoogtendijk 58
* H. Snippe, bouwen van een serre, Prins Claushof 25
* P. van Kuilenburg, uitbreiden van een garage/berging, Satellietenlaan 2

* R. Benjamins, bouwen van een dakkapel, Ring 22
* B. Otten, bouwen van een garage, De Waring 60
Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij de afdeling

Bouw- en Woningtoezicht, Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis).

Verleende bouwvergunningen
Verleende bouwvergunningen:
* Stichting Dorpscentrum 't Vonder, voor het uitbreiden van het dorpscentrum aan de Carstensdijk 73 te Elim;
* H. Woltinge, voor het verbouwen van een boerderij aan de Dorpsstraat 44 te Elim;

* C. Giethoorn, voor het uitbreiden van de woning aan de Drostenraai 39 te Noordscheschut;

* B. IJmker, voor het herbouwen van de garage/schuur aan de Molenweg 29 te Tiendeveen.

Nadere informatie over deze verleende bouwvergunningen is verkrijgbaar bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Tegen deze verleende bouwvergunningen kan binnen zes weken na dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders.

nieuws gastenboek meningen zoeken

© Copyright Gemeente Hoogeveen