Persbericht: Focus-In biedt channels aan Nieuwe Nederlanders

Nijmegen 10 april: Focus-In, de ontmoetingsplaats op internet, opent channels voor Nieuwe Nederlanders. Alhoewel deze groepen een eigen kanaal krijgen, zijn deze wel opgenomen tussen de andere (ruim 40 channels) en wordt verwacht dat ook veel andere Nederlanders deze kanalen zullen bezoeken.

Jasper Jan de Konink (oprichter/eigenaar Focus-In.nl): "Juist de confrontatie tussen subculturen en subgroepen maakt Focus-In tot een bijzondere ontmoetingsplaats, dat is altijd al zo geweest. Dat leidt soms tot onenigheid of discussie op de channels, maar uiteindelijk komen de bezoekers dichter bij elkaar, dat is onze filosofie en gelukkig ook onze ervaring. Overigens vinden wij niet dat hiermee mensen in een hokje geduwd moet worden. Zo zal bijvoorbeeld een veertigjarige Marokkaanse man uit Groningen zich op één avond goed kunnen ophouden in de channels: "veertigers", "Mahgreb" en "Noord.nl". Ik ga er van uit dat we hiermee een bijdrage kunnen leveren aan de integratie van Nieuwe Nederlanders."

De nieuwe channels zijn te bereiken via http://www.focus-in.nl/chat

Mahgreb >>> http://www.focus-in.nl/chat/maghreb.htm Turk/NL >>> http://www.focus-in.nl/chat/turknl.htm Paramaribox >>> http://www.focus-in.nl/chat/paramaribox.htm

Nieuwe Nederlanders: Betrokken bezoekers
Nieuwe Nederlanders manifesteren zich nu al heel sterk op Focus-In. De Konink "In onze discussie pagina's ( http://www.focus-in.nl/openforum - politiek en maatschappij) woeden al enige maanden hoogoplopende discussies over de interpretaties van de Islam en vindt menig debat plaats over integratie en inburgering. Dat is mede de aanleiding geweest om meer aandacht te besteden aan de nieuwe: we geven ze hiermee een extra podium."

Focus-In biedt channels ook aan andere sites
Focus-In (online sinds 1996) heeft dagelijks circa 25.000 bezoekers en genereert ongeveer 7,5 miljoen pageviews per maand. Focus-In channels zijn nu ook beschikbaar voor andere sites, mits deze over voldoende kwaliteit beschikken.


- - -