Principe-akkoord cao voor KPN Callcenter Agents 2001
Koninklijke KPN en de vakbonden ABVAKABO FNV, BTPP, CFO CNV en CMHF/vhp KPN
& TPG hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe cao voor KPN Callcenter
Agents. De overeenkomst loopt van 1 april 2001 tot 1 november 2002 en heeft
betrekking op circa 5000 medewerkers.
De salarissen worden per 1 april 2001 verhoogd met 4%, gevolgd door een
verhoging per 1 april 2002 met nog eens 1,75%. Verder krijgen de medewerkers
op 1 juli 2002 een eenmalige uitkering van 0,5%.
Partijen hebben afgesproken dat de leeftijdssalarissen worden toegepast tot
en met 21 jaar. De grens ligt in de huidige cao nog op 22 jaar. Verder is
afgesproken dat overlegpartners in de komende periode een studie zullen doen
naar de mogelijkheid van het invoeren van een resultaat afhankelijke
uitkering.
Ook op het gebied van ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid en werkdruk heeft
het overleg geleid tot afspraken. Zo zal aan het eind van de cao-looptijd
een evaluatie plaatsvinden van de maatregelen (negatieve en positieve
prikkels) ter vermindering van het ziekteverzuim.
Noot voor de redactie (