KPN NV

Principe-akkoord cao voor KPN Callcenter Agents 2001

Koninklijke KPN en de vakbonden ABVAKABO FNV, BTPP, CFO CNV en CMHF/vhp KPN & TPG hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe cao voor KPN Callcenter Agents. De overeenkomst loopt van 1 april 2001 tot 1 november 2002 en heeft betrekking op circa 5000 medewerkers.

De salarissen worden per 1 april 2001 verhoogd met 4%, gevolgd door een verhoging per 1 april 2002 met nog eens 1,75%. Verder krijgen de medewerkers op 1 juli 2002 een eenmalige uitkering van 0,5%.

Partijen hebben afgesproken dat de leeftijdssalarissen worden toegepast tot en met 21 jaar. De grens ligt in de huidige cao nog op 22 jaar. Verder is afgesproken dat overlegpartners in de komende periode een studie zullen doen naar de mogelijkheid van het invoeren van een resultaat afhankelijke uitkering.

Ook op het gebied van ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid en werkdruk heeft het overleg geleid tot afspraken. Zo zal aan het eind van de cao-looptijd een evaluatie plaatsvinden van de maatregelen (negatieve en positieve prikkels) ter vermindering van het ziekteverzuim.


Noot voor de redactie (