Restyling KIESKEURIG; KIESKEURIG brengt nu nog meer gebruikerservaringen

April 2001


-> KIESKEURIG gerestyled

-> Nieuwe functionaleiten: stel een vraag, zoek laagste prijs
-> Ervaringen uitgebreider en duidelijker in beeld.
De KIESKEURIG site is vernieuwd. De layout en navigatie zijn aangepast, onder andere aan de hand van reacties en opmerkingen van bezoekers. De gebruiksvriendelijkheid blijft het belangrijkst. Het doel is mensen zo eenvoudig mogelijk de informatie te verschaffen waarnaar zij op zoek zijn.

Omdat er steeds meer functionaliteiten worden geboden, was de oude indeling van de site niet meer toereikend. Er is nu gekozen voor een nieuwe, overzichtelijke menustructuur waarin ook de nieuwe functionaliteiten zijn opgenomen.

De product-en prijsvergelijkingssite KIESKEURIG verzamelt inmiddels zo'n 1 ½ jaar gebruikerservaringen van de bezoekers van de KIESKEURIG site. Inmiddels zijn al ruim 15.000 consumentenervaringen te lezen. De beoordelingen zijn nu beter geintegreerd in de site. Zo heeft elk product nu een apart scherm waar de ervaringen op staan vermeld. De ervaringen worden hier uitgesplitst. Zo wordt een digitale fotocamera beoordeeld op kwaliteit foto, mogelijkheden, gebruiksgemak, vormgeving en duurzaamheid.

Een nieuwe functionaliteit is het "stel een vraag". Hiermee kunnen bezoekers aan andere bezoekers vragen stellen over de producten. Deze mogelijkheid is opgenomen in het ervaringenscherm.

De prijsoverzichten zijn ook duidelijker en vollediger. Als dus het product gevonden is dat aan de wensen voldoet, kan ook gekeken worden waar dit product het voordeligst aangeschaft kan worden. Om snel de laagste prijs van een product te vinden, is in het menu nu ook de mogelijkheid opgenomen om direct op laagste prijs te zoeken. KIESKEURIG werkt samen met alle vermelde winkels en de vermelde prijzen worden dagelijks geupdate zodat altijd de meest actuele prijzen worden vermeld.

De restyling zal ondersteund worden door een promotiecampagne. Het speerpunt zal hierbij liggen op radiospots. Ter ondersteuning zullen andere vormen van advertising ingezet worden.

Over KIESKEURIG
KIESKEURIG is dé interactieve koopgids voor en door consumenten. Bezoekers kunnen producten en prijzen met elkaar vergelijken en zij helpen elkaar de juiste aankoopkeuze te maken. Dit doen zij door het achterlaten van ervaringen met producten en het uitwisselen van meningen in het discussieforum.

einde persbericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met KIESKEURIG, Janet Sellis, tel.: 0345 510196, fax: 0345 510901, janet.sellis@kieskeurig.nl