Emexus met drie innovatieve berichtenservices op Internetworking Event

Bezoekers hebben met GSM toegang tot stand(houders)informatie en kunnen deelnemen aan SMS-en-Win

Amsterdam, 18 april 2001 Emexus, ontwikkelaar van concepten en oplossingen op het gebied van gepersonaliseerde berichten, is op The Internetworking Event op een aantal manieren actief en aanwezig. Naast de fysieke aanwezigheid met een eigen stand (Nr 08.096) is het bedrijf met twee berichtenservices actief voor de beursorganisatie en introduceert het een innovatieve SMS-en-Win actie voor PSION.

Standhoudersinformatie TINE
De organisatie van TINE gebruikt de berichtenservice van Emexus voor een tweetal diensten. De eerste dienst is gericht op de bezoeker. Deze kan gedurende de beurs op elk moment informatie over standhouders opvragen, simpelweg door het per SMS verzenden van de beginletters van het bedrijf waarnaar hij op zoek is. Hij krijgt dan per omgaande het standnummer en de standhouderinformatie. Omgekeerd werkt dit ook: het intikken van een standnummer resulteert eveneens in het per omgaande ontvangen van de standhouderinformatie.

Informatie aan exposanten
De RAI zet het SMS-platform van Emexus daarnaast in voor een dienst aan de exposanten. Elke dag zullen zij één of meerdere malen een SMS-bericht ontvangen met daarin voor alle standhouders relevante informatie. Hierbij valt te denken aan een bericht met het aantal bezoekers van die dag, een reminder voor de exposantenborrel, de sluitingstijd van de beurs e.d.

'SMS-en-Win' bij PSION
Psion gaat tijdens het Internetworking Event 2001 gratis Revo Plus handheld palmtops weggeven met een bijzondere SMS-actie. Tijdens de beurs kan de bezoeker een SMS-bericht sturen naar een zgn. responsnummer, waarna hij een uniek kansnummer retour ontvangt. Met dit nummer dient hij naar de Psion-stand te gaan. Daar kan men controleren aan de hand van een overzicht van winnende nummers of hij de gelukkige winnaar is van een Revo Plus.

SMS on Demand
Zowel de dienst met betrekking tot standhoudersinformatie alsook de SMS-en-Win actie zijn voorbeelden van een zogenaamde SMS on Demand-toepassing. De door Emexus ontwikkelde dienst kan ook in combinatie met voice response-systemen worden gebruikt. Het principe is eenvoudig: de gebruiker belt een servicenummer en wordt door het Interactief Voice Response systeem verwelkomd. Afhankelijk van de toepassing krijgt de beller een 'hoofdmenu'. Op het moment dat de klant een keuze gemaakt heeft (bijvoorbeeld voor een bepaalde productgroep), dan vraagt het systeem vervolgens naar een 06-nummer (een andere mogelijkheid is om met nummerherkenning te werken). Het mobiele nummer wordt opgeslagen, zodat het SMS bericht kan worden verstuurd. SMS werkt snel, eenvoudig en is direct beschikbaar op de telefoon. In combinatie met een servicenummer kan de content en het versturen van de SMS-berichten commercieel worden gemaakt. De klant bepaalt zelf wanneer, hoe en over welk onderwerp hij/zij graag geïnformeerd wenst te worden. Het nummer is dag en nacht beschikbaar en altijd toegankelijk.

Emexus
Emexus, een Nederlandse onderneming, gevestigd in Almere, voorziet bedrijven van Mobile Business Solutions. Emexus ontwikkelt gebruikersvriendelijke applicaties waarmee organisaties snel gepersonaliseerde en tijdkritische berichtgeving kunnen verzorgen met de nieuwste mobiele mogelijkheden. Dit maakt veel praktische toepassingen mogelijk voor het verhogen van de klanttevredenheid en het verstevigen van de relatie met de klant. Emexus levert concepten, functionaliteit en applicaties in een ASP-formule. Het Emexus Platform biedt alle interfaces met telecomleveranciers, databases en andere systemen. Meer informatie is te vinden op www.emexus.com.

Meer informatie:

Emexus
Frans van Hulle
036 548 3920
f.vanhulle@emexus.com

Whizpr
Ward van Beek
0317 - 410 483
emexus@whizpr.nl