Partnerschap Brio Technology en Autonomy werpt vruchten af

Fortune 100 klanten gebruiken geïntegreerde software voor bedrijfsanalyses

Brussel (B), 04/24/2001
Brio's licentieovereenkomst met Autonomy, een vooraanstaand leverancier

van infrastructurele software voor netwerk en bedrijf, oogst veel

succes bij de huidige Fortune 100-organisaties. Het betreft Brio's

"Knowledge Server", een onderdeel van Enterprise Decision Platform. De

technologie van Autonomy werd vorig jaar in die kennisserver

geïntegreerd voor de automatische aggregatie, categorisatie,

personalisatie en herwinning van ongestructureerde informatie. Fortune

100-bedrijven die van de software gebruik maken zijn o.a. Boeing, PG&E,

Motorola en TIAA-Cref.

Brio's aanpasbare omgeving ligt aan de basis van dit gecombineerde

productaanbod. Het stelt organisaties in staat in een mum van tijd

bedrijfsgegevens, documenten en netwerkinhoud te analyseren zonder

bijkomende ondersteuning van de IT-afdeling. De "Knowledge Server" vult het

Enterprise Decision Platform aan met nieuwe informatie terwijl gebruikers

de bestaande infrastructuur kunnen blijven gebruiken.

Autonomy's "pattern matching"-technologie zorgt er op haar beurt voor dat

het Enterprise Decision Platform de belangrijkste ideeën uit elke tekst

haalt, ongeacht de taal waarin hij geschreven is. De oplossing gaat exacter

te werk dan de gangbare systemen die momenteel op de markt beschikbaar

zijn.

Laurent Hénault, algemeen directeur EMEA van Brio Technology: "De

analytische toepassingen van Brio zorgen voor een beter inzicht in

bedrijfsvoering. Dankzij de gecombineerde oplossing kunnen onze klanten

profiteren van snellere, meer gedetailleerde resultaten en directe toegang

tot relevante informatie."

Dave Folger, vice-president van META groep: "De eerste spelers op de

"portal framework"-markt hielden zich reed bezig met kennismanagement

(Autonomy, Verity, Semio) , business intelligence, (Brio, Hummingbird), en

onderlinge samenwerking. Succesvolle producten uit die sector evolueren

naar omgevingen die meerdere overzichten kunnen geven van externe en

interne bronnen. Eindgebruikers passen deze nieuwe generatie omgevingen nu

al toe om tot snellere en betere beslissingen te komen."

| END |

Over Autonomy Corporation plc

Autonomy's infrastructurele technologie stelt computers in staat geschreven tekst, Web pagina's, e-mails, gesproken stem, documenten, video en mensen te begrijpen. Met deze unieke vaardigheid automatiseert Autonomy's technologie de bedrijfsprocessen op basis van ongestructureerde informatie. Denk hierbij aan categoriseren, koppelen, personaliseren en leveringen die tot nu toe compleet handmatig werden uitgevoerd. Autonomy's technologie werkt op alle toepassingen die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie, inclusief e-commerce, customer relationship management (CRM), kennismanagement, bedrijfsinformatie portals en online publicaties. Klanten van Autonomy zijn o.a. Alcatel, Associated Press, BBC, British Aerospace, Clorox, Reed Elsevier, News Corp., Lucent Technologies, Merrill Lynch, SF Gate, Reuters, Semi tech. The Royal Mail,TF1, Unilever en ministerie van Defensie van de VS. Tevens heeft Autonomy vele grote software bedrijven wereldwijd licentie verleend om met haar technologie 'intelligence' toe te voegen aan hun producten in diverse velden zoals kennismanagement, online publiceren, e-mail routing en management van documenten. Enkele van deze klanten zijn Brio, Delano, Epiphany, Insight, Intraspect, KnowledgeTrack, Nexor, Novient, OpenMarket, Sybase en Vignette.
Autonomy is opgericht in 1996 en heeft kantoren in Noord Amerika, Europa en Sydney, Australië. Autonomy staat genoteerd op de EASDAQ (EASDAQ:AUTN) sinds juli 1998, de NASDAQ (NASDAQ:AUTN) sinds mei 2000 en de Londen Stock Exchange (LSE:AU.) sinds november 2000.

Brio Technology
Brio Technologie voorziet een betrouwbaar analytisch softwareplatform waarmee bedrijven het complexe proces van het omzetten van bedrijfsgegevens naar beslissingsondersteunende informatie kunnen vereenvoudigen. Brio ONE wordt algemeen erkend als de gebruiksvriendelijkste analytische oplossing in de sector. Met Brio ONE overstijgt business intelligence de geavanceerde query- en analysetechnologieën door de krachtige toelevering van informatie via de bedrijfsrapportering en dashboards voor het kader. De Brio ONE producten worden gebruikt door ruim de helft van de Fortune 500-lijst en bieden individuele medewerkers, werkgroepen en kaderleden van een organisatie de mogelijkheid om on line informatie te vinden, te raadplegen, te delen, te beheren en uit te wisselen met duizenden andere werknemers, partners en klanten doorheen het bedrijf. De producten van Brio, gesticht in 1989 en met hoofdkwartier in Santa Clara (VS), kunnen wereldwijd gevonden worden via www.brio.com en http://nl.brio.com

Journalisten
Catherine Pierce, Marketing Director EMEA
tel: +33 (0) 1 55 69 36 06 - fax: +33 (0) 1 47 25 02 59 catherine.pierce@brio.com

Rogier Lanting, public relations, NewsEngine PR Nederland tel: +31 20 567 21 70, fax: +31 20 567 21 77
rogier.lanting@newsenginepr.com

Distributeur in Nederland
Brio Software Nederland
A Unit 4 Company
Phone: +31 (0) 184 - 448100
Fax: +31 (0) 184 ? 448101
Roel Haverland ? e-mail :rha@brio.nl

Ref.:BRIO0878-105DD6