webMethods levert softwareplatform voor integratie aan Ford Motor Company

webMethods levert complete oplossing voor ondernemingsbrede integratie van klantgegevens en toepassingen

Amsterdam, 25 april 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat zij het integratieplatform gaat leveren voor Ford Motor Company's wereldwijde e-business unit CustomerConnect. CustomerConnect is een initiatief van Ford om in het hele bedrijf e-business activiteiten te creëren, coördineren en implementeren. webMethods zal CustomerConnect een compleet platform bieden om binnen Ford en aan Ford gerelateerde ondernemingen softwaretoepassingen te integreren.

Als integratieplatform zal webMethods aan CustomerConnect de onderliggende infrastructuur leveren om joint ventures zoals Percepta en WingCast te verbinden met interne toepassingen en mainframe systemen. Door data die opgeslagen is in afzonderlijke toepassingen en systemen binnen Ford en aan het bedrijf gerelateerde ondernemingen te integreren, kan Ford Motor Company deze gegevens centraliseren, waardoor alle klantinformatie in één overzicht kan worden getoond. Real-time toegang tot deze informatie zal het nemen van beslissingen vereenvoudigen, kosten verminderen en de klantenservice verbeteren.

"Ford Motor Company loopt voorop bij het bouwen van een centraal klantenoverzicht," zegt Scott Crompton, vice president Automotive bij webMethods. "Door een compleet integratieplatform te leveren, helpt webMethods Ford Motor Company om de verschillende soorten klanten niet alleen met de onderneming te verbinden, maar ook met elkaar. Wij zijn enthousiast over het feit dat we een kritisch onderdeel vormen van Ford Motor Company's initiatief om Customer Managed Relationships te bouwen."

Als Customer Connect's leverancier van EAI- (Enterprise Application Integration) en B2Bi-oplossingen (Business-to-Business Integration), biedt webMethods een flexibele, schaalbare en kosteneffectieve oplossing die mee kan groeien met Ford Motor Company's e-business initiatieven.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware voor wereldwijde top-2000-bedrijven, business-to-business elektronische marktplaatsen en softwarebedrijven. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com