webMethods levert softwareplatform voor integratie aan Ford Motor Company
webMethods levert complete oplossing voor ondernemingsbrede integratie van
klantgegevens en toepassingen
Amsterdam, 25 april 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend
aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat zij het
integratieplatform gaat leveren voor Ford Motor Company's wereldwijde
e-business unit CustomerConnect. CustomerConnect is een initiatief van Ford
om in het hele bedrijf e-business activiteiten te creëren, coördineren en
implementeren. webMethods zal CustomerConnect een compleet platform bieden
om binnen Ford en aan Ford gerelateerde ondernemingen softwaretoepassingen
te integreren.
Als integratieplatform zal webMethods aan CustomerConnect de onderliggende
infrastructuur leveren om joint ventures zoals Percepta en WingCast te
verbinden met interne toepassingen en mainframe systemen. Door data die
opgeslagen is in afzonderlijke toepassingen en systemen binnen Ford en aan
het bedrijf gerelateerde ondernemingen te integreren, kan Ford Motor
Company deze gegevens centraliseren, waardoor alle klantinformatie in één
overzicht kan worden getoond. Real-time toegang tot deze informatie zal het
nemen van beslissingen vereenvoudigen, kosten verminderen en de
klantenservice verbeteren.
"Ford Motor Company loopt voorop bij het bouwen van een centraal
klantenoverzicht," zegt Scott Crompton, vice president Automotive bij
webMethods. "Door een compleet integratieplatform te leveren, helpt
webMethods Ford Motor Company om de verschillende soorten klanten niet
alleen met de onderneming te verbinden, maar ook met elkaar. Wij zijn
enthousiast over het feit dat we een kritisch onderdeel vormen van Ford
Motor Company's initiatief om Customer Managed Relationships te bouwen."
Als Customer Connect's leverancier van EAI- (Enterprise Application Integration) en B2Bi-oplossingen (Business-to-Business Integration), biedt webMethods een flexibele, schaalbare en kosteneffectieve oplossing die mee kan groeien met Ford Motor Company's e-business initiatieven.
Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van
integratiesoftware voor wereldwijde top-2000-bedrijven,
business-to-business elektronische marktplaatsen en softwarebedrijven. Het
integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar
rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen,
enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen.
Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als
daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods
kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren,
de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen
substantieel verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten van wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks tot belangrijke B2B-marktplaatsen zoals ForestExpress, eHITEX/Converge en PetroCosm. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com