FACTLANE
Nederlandse PersDatabank wijzigt haar naam in FactLANE
Nederlandse PersDatabank wijzigt haar naam
Nederlandse PersDatabank heet vanaf vandaag FactLANE. Twee jaar na de
(her)introductie van de databank blijkt de oorspronkelijke naamgeving
niet meer de huidige activiteiten van deze business unit van PCM
Interactieve media te dekken. In een marktonderzoek duikt zelfs het
woord 'oubollig' op.
Dus gaat het roer om, met een nieuwe naam en een nieuw logo.
Voor de komende jaren staan allerlei nieuwe activiteiten op stapel.
FactLANE staat voor nieuwe dynamiek:
- levering van content en contentsyndication
- platform voor uitgevers van journalistieke bronnen
- push- en pull internetdiensten voor de eindgebruiker in de
zakelijke markt
- levering van maatwerk aan organisaties in de zakelijke markt
De nog korte levensloop van het digitale persarchief is ronduit
stormachtig. Aanvankelijk fungeerde de organisatie vooral als
facilitaire archiefhost voor redacties. Maar al snel verschoof de
aandacht sterk in de richting van de contentverkoop. Zo ontstond een
verkooporganisatie die behalve voor de PCM-uitgaven ook voor tal van
andere opdrachtgevers actief is.
Content en distributie
'Wij zijn veel meer dan een archief', zegt uitgever Rob Veneboer. 'In
samenspraak met onze klanten leveren wij maatwerk voor grote
ondernemingen. Maar die dienstverlening komt in onze naam niet tot
uitdrukking. Wij merken dat potentiële opdrachtgevers onze
activiteiten wel heel interessant vinden, maar dat zij niet weten dat
wij goede content-producten leveren. Men heeft dus niet de juiste
associatie bij onze naam.'
'De naam FactLANE is duidelijk meer in lijn met de branche en onze
activiteiten, legt Veneboer uit. Nu komen zowel de contentkant als de
distributiekant van onze dienstverlening tot uitdrukking. Vooral dat
distributie-idee is heel belangrijk. FactLANE is namelijk voor
uitgevers de aangewezen weg naar de business-to-business markt', aldus
Rob Veneboer.
FactLANE
FactLANE biedt toegang tot de dagelijks geactualiseerde archieven van
Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad, de Volkskrant, Het Parool en Trouw.
De archieven van zakelijke tijdschriften en persbureaus zijn ook
aanwezig.
FactLANE Onze kennis, uw voorsprong
Het denk- en beslissingsproces binnen uw organisatie vraagt om steeds
meer kennis en relevante informatie. Wat zijn de feiten, cijfers,
achtergronden, visies en prognoses. FactLANE biedt u die kennis.
Kennis uit diverse journalistieke bronnen met meer dan 4 miljoen
artikelen en 1000 redacteuren. Snel en compleet, continu
geactualiseerd en op elk gewenst moment overzichtelijk gepresenteerd
op uw desktop. Waarbij u zelf bepaalt hoe het informatiepakket wordt
samengesteld en toegankelijk gemaakt. Stand-alone, intranet of
extranet, u vraagt en FactLANE levert input op maat.
Meer informatie
U kunt contact opnemen met Rob Veneboer, uitgever FactLANE (voorheen
Nederlandse PersDatabank): 020 7123333 of r.veneboer@FactLANE.nl
www.FactLANE.nl (vanaf 23 april 2001)
25 apr 01 11:31