FACTLANE

Nederlandse PersDatabank wijzigt haar naam in FactLANE

Nederlandse PersDatabank wijzigt haar naam

Nederlandse PersDatabank heet vanaf vandaag FactLANE. Twee jaar na de (her)introductie van de databank blijkt de oorspronkelijke naamgeving niet meer de huidige activiteiten van deze business unit van PCM Interactieve media te dekken. In een marktonderzoek duikt zelfs het woord 'oubollig' op.

Dus gaat het roer om, met een nieuwe naam en een nieuw logo.

Voor de komende jaren staan allerlei nieuwe activiteiten op stapel. FactLANE staat voor nieuwe dynamiek:

- levering van content en contentsyndication
- platform voor uitgevers van journalistieke bronnen
- push- en pull internetdiensten voor de eindgebruiker in de zakelijke markt

- levering van maatwerk aan organisaties in de zakelijke markt
De nog korte levensloop van het digitale persarchief is ronduit stormachtig. Aanvankelijk fungeerde de organisatie vooral als facilitaire archiefhost voor redacties. Maar al snel verschoof de aandacht sterk in de richting van de contentverkoop. Zo ontstond een verkooporganisatie die behalve voor de PCM-uitgaven ook voor tal van andere opdrachtgevers actief is.

Content en distributie
'Wij zijn veel meer dan een archief', zegt uitgever Rob Veneboer. 'In samenspraak met onze klanten leveren wij maatwerk voor grote ondernemingen. Maar die dienstverlening komt in onze naam niet tot uitdrukking. Wij merken dat potentiële opdrachtgevers onze activiteiten wel heel interessant vinden, maar dat zij niet weten dat wij goede content-producten leveren. Men heeft dus niet de juiste associatie bij onze naam.'

'De naam FactLANE is duidelijk meer in lijn met de branche en onze activiteiten, legt Veneboer uit. Nu komen zowel de contentkant als de distributiekant van onze dienstverlening tot uitdrukking. Vooral dat distributie-idee is heel belangrijk. FactLANE is namelijk voor uitgevers de aangewezen weg naar de business-to-business markt', aldus Rob Veneboer.

FactLANE
FactLANE biedt toegang tot de dagelijks geactualiseerde archieven van Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad, de Volkskrant, Het Parool en Trouw. De archieven van zakelijke tijdschriften en persbureaus zijn ook aanwezig.

FactLANE Onze kennis, uw voorsprong
Het denk- en beslissingsproces binnen uw organisatie vraagt om steeds meer kennis en relevante informatie. Wat zijn de feiten, cijfers, achtergronden, visies en prognoses. FactLANE biedt u die kennis. Kennis uit diverse journalistieke bronnen met meer dan 4 miljoen artikelen en 1000 redacteuren. Snel en compleet, continu geactualiseerd en op elk gewenst moment overzichtelijk gepresenteerd op uw desktop. Waarbij u zelf bepaalt hoe het informatiepakket wordt samengesteld en toegankelijk gemaakt. Stand-alone, intranet of extranet, u vraagt en FactLANE levert input op maat.

Meer informatie
U kunt contact opnemen met Rob Veneboer, uitgever FactLANE (voorheen Nederlandse PersDatabank): 020 7123333 of r.veneboer@FactLANE.nl www.FactLANE.nl (vanaf 23 april 2001)

25 apr 01 11:31