WESTLANDUTRECHT

Introductie drie nieuwe beleggingshypotheken

Westland/Utrecht voorziet verdere groei van voorkeur voor beleggingshypotheken

Introductie drie nieuwe beleggingshypotheken
geeft particulier meer invloed op de manier van beleggen

Amsterdam, 25 april 2001 - De Personal Life Hypotheek, de Bestfund Hypotheek en de Flexfund Hypotheek. Met deze drie nieuwe typen beleggingshypotheken verwacht Westland/Utrecht Hypotheekbank te voldoen aan de behoefte van particulieren om zelf invloed uit te oefenen op de manier waarop belegd wordt binnen de hypotheek.

De vraag naar beleggingshypotheken blijft volgens Westland/Utrecht groot; dit ondanks de neergang op veel beurzen. Wat Westland/Utrecht verder ziet gebeuren is dat door de beweeglijkheid op veel effectenbeurzen, de vraag toeneemt naar beleggingshypotheken waarbij meer invloed kan worden uitgeoefend op de wijze waarop het geld belegd wordt. Met de drie nieuwe hypotheken speelt de bank op deze behoefte in.

Bij de Bestfund Hypotheek neemt een professionele vermogensbeheerder namens de klant de beleggingsbeslissingen. Hij kiest voor de klant uit 28.000 fondsen wereldwijd de best presterende fondsen. Bij de Flexfund Hypotheek houdt de klant de beleggingsbeslissingen in eigen hand. Samen met zijn hypotheekadviseur bepaalt hij in welke fondsen, behorend bij de Flexfund Hypotheek, hij belegt. De Personal Life Hypotheek tenslotte levert optimaal fiscaal voordeel in box 1. Er geldt in box 1 namelijk (binnen bepaalde randvoorwaarden) geen vermogensrendementsheffing.

Vermeldenswaardig bij de Bestfund Hypotheek en de Flexfund Hypotheek is de mogelijkheid om het extra rendement, dat wordt behaald met de beleggingen, op te nemen. Dat kan in het geval de waarde van de beleggingen twintig procent boven de gestelde groeilijn uitkomt. Bijzonder bij de Flexfund Hypotheek is dat dat zelfs kosteloos kan.

Deze nieuwe beleggingshypotheken zijn voor particulieren verkrijgbaar via hypotheektussenpersonen. Een groot aantal tussenpersonen is in de afgelopen dagen via een ludieke actie op de hoogte gebracht van de nieuwe hypotheekvormen. Drie acteurs, uitgedost als politie-agent, hardloopster en chirurg, legden bliksembezoeken af aan het intermediair; informerend naar een hypotheek waarbij ze op de door hen gewenste manier konden beleggen. Direct na het stellen van de vraag verlieten ze de kantoren van de tussenpersonen, hen verbijsterd achterlatend. Doel van de actie is duidelijk te maken dat de hedendaagse klanten verschillende wensen hebben omtrent hun beleggingshypotheek. En bij verschillende wensen horen verschillende hypotheken.