WESTLANDUTRECHT
Introductie drie nieuwe beleggingshypotheken
Westland/Utrecht voorziet verdere groei van voorkeur voor
beleggingshypotheken
Introductie drie nieuwe beleggingshypotheken
geeft particulier meer invloed op de manier van beleggen
Amsterdam, 25 april 2001 - De Personal Life Hypotheek, de Bestfund Hypotheek en de Flexfund Hypotheek. Met deze drie nieuwe typen beleggingshypotheken verwacht Westland/Utrecht Hypotheekbank te voldoen aan de behoefte van particulieren om zelf invloed uit te oefenen op de manier waarop belegd wordt binnen de hypotheek.
De vraag naar beleggingshypotheken blijft volgens Westland/Utrecht
groot; dit ondanks de neergang op veel beurzen. Wat Westland/Utrecht
verder ziet gebeuren is dat door de beweeglijkheid op veel
effectenbeurzen, de vraag toeneemt naar beleggingshypotheken waarbij
meer invloed kan worden uitgeoefend op de wijze waarop het geld belegd
wordt. Met de drie nieuwe hypotheken speelt de bank op deze behoefte
in.
Bij de Bestfund Hypotheek neemt een professionele vermogensbeheerder
namens de klant de beleggingsbeslissingen. Hij kiest voor de klant uit
28.000 fondsen wereldwijd de best presterende fondsen. Bij de Flexfund
Hypotheek houdt de klant de beleggingsbeslissingen in eigen hand.
Samen met zijn hypotheekadviseur bepaalt hij in welke fondsen,
behorend bij de Flexfund Hypotheek, hij belegt. De Personal Life
Hypotheek tenslotte levert optimaal fiscaal voordeel in box 1. Er
geldt in box 1 namelijk (binnen bepaalde randvoorwaarden) geen
vermogensrendementsheffing.
Vermeldenswaardig bij de Bestfund Hypotheek en de Flexfund Hypotheek
is de mogelijkheid om het extra rendement, dat wordt behaald met de
beleggingen, op te nemen. Dat kan in het geval de waarde van de
beleggingen twintig procent boven de gestelde groeilijn uitkomt.
Bijzonder bij de Flexfund Hypotheek is dat dat zelfs kosteloos kan.
Deze nieuwe beleggingshypotheken zijn voor particulieren verkrijgbaar
via hypotheektussenpersonen. Een groot aantal tussenpersonen is in de
afgelopen dagen via een ludieke actie op de hoogte gebracht van de
nieuwe hypotheekvormen. Drie acteurs, uitgedost als politie-agent,
hardloopster en chirurg, legden bliksembezoeken af aan het
intermediair; informerend naar een hypotheek waarbij ze op de door hen
gewenste manier konden beleggen. Direct na het stellen van de vraag
verlieten ze de kantoren van de tussenpersonen, hen verbijsterd
achterlatend. Doel van de actie is duidelijk te maken dat de
hedendaagse klanten verschillende wensen hebben omtrent
hun beleggingshypotheek. En bij verschillende wensen horen
verschillende hypotheken.