Data Distilleries bouwt software-alliantie met Siebel Systems verder uit

Data Distilleries voegt predictive modeling en real-time recommendations toe aan Siebel Marketing voor optimaliseren van klantinteracties en hogere klantwaarde

Amsterdam, 24 april 2001 - Tijdens de Siebel European User Week Conference in het Franse Cannes, heeft Data Distilleries, marktleider op het gebied van open analytische CRM-oplossingen, bekendgemaakt dat Data Distilleries Premier Software Partner is geworden van Siebel Systems, Inc. (Nasdaq: SEBL), 's werelds toonaangevende aanbieder van software voor e-business toepassingen. Deze overeenkomst versterkt de reeds bestaande partnership met Siebel Software. In het kader van deze uitgebreide alliantie gaat Data Distilleries haar predictive modeling en real-time recommendations technologie met Siebel Marketing integreren en valideren. Bovendien zullen de beide bedrijven gezamenlijke ontwikkelings-, marketing- en verkoopprogramma's opzetten.

Siebel Marketing biedt een uitgebreid pakket toepassingen waarmee marketeers op strategische wijze sterk gepersonaliseerde multichannel marketingprogramma's kunnen opzetten, beheren en uitvoeren. De software van Data Distilleries genereert dynamische modellen waarmee kan worden geanticipeerd op de voorkeuren en het gedrag van klanten. Hiermee kunnen in real-time aanbevelingen worden gedaan en doelgerichtere campagnes worden uitgevoerd op basis van profielen ten behoeve van cross-selling, up-selling en klantenbehoud. De geïntegreerde oplossing stelt bedrijven in staat om klantgedrag nauwkeuriger te voorspellen, de effectiviteit van hun marketingprogramma's te verbeteren en real-time personalisering te bewerkstelligen. Hiermee wordt klantentrouw gestimuleerd en de winstgevendheid van klanten vergroot.

"Samen bieden Siebel Systems en Data Distilleries een optimale oplossing waarmee onze gezamenlijke klanten op eenvoudige wijze geavanceerde voorspellingsmodellen kunnen gebruiken om zo de effectiviteit van hun marketing- en loyaliteitsprogramma's aanzienlijk te kunnen vergroten. Dit is een belangrijke stap in verband met onze strategie om de analytische markt te veroveren", aldus Daniel Lackner, Vice President en General Manager voor Marketing Automation and Analytics Products bij Siebel Systems.

"Voor Data Distilleries is dit partnership van zeer groot strategisch belang. Het stelt bedrijven in de gelegenheid om vanuit de toonaangevende applicatie voor marketingautomatisering gebruik te maken van de meest geavanceerde analytische software", zei Rob Baldock, CEO van Data Distilleries. "De combinatie van Siebel Marketing en onze software zorgt ervoor dat marketeers overal ter wereld de beschikking hebben over een systeem dat eindelijk het concept realiseert van effectieve en winstgevende één-op-één marketing."

De geïntegreerde oplossing omvat voorspellingsmodellen ten behoeve van klantprofilering, segmentatie en personalisatie. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten en prospects beter segmenteren naar interesses, kooppatronen en gedrag, met als gevolg dat ze doelgerichter campagnes kunnen opzetten en hun relaties met klanten kunnen optimaliseren. Bovendien heeft Data Distilleries haar real-time recommendations engine geïntegreerd met de multichannel personaliseringstechnologie van Siebel. Daardoor kunnen call centers, web sites en andere kanalen rijke, zelflerende modellen inzetten om klanten in real-time persoonlijke productaanbiedingen te doen.

De alliantie omvat programma's voor de gezamenlijke ontwikkeling en integratie van software, gezamenlijke marketingactiviteiten en samenwerking op het gebied van verkoopprogramma's. Hiermee wordt het bestaande partnership van Siebel en Data Distilleries, als aangekondigd in december 1999, versterkt. De geïntegreerde oplossing zal verkrijgbaar zijn in het derde kwartaal van 2001.

Siebel Systems
Siebel Systems, Inc., (NASDAQ: SEBL) is wereldleider op het gebied van software voor e-business toepassingen. Siebel Systems biedt een geïntegreerd e-business softwarepakket voor verkoop, marketing en klantenservice via meerdere kanalen: het web, call centers, directe verkoop, resellers en dealernetwerken De Siebel Systems verkoop- en servicevestigingen vindt u in meer dan 37 landen. Voor meer informatie over Siebel Systems kunt u terecht op http://www.siebel.com/.

Data Distilleries
Data Distilleries is marktleider op het gebied van open analytische CRM oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C markt hun klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de waarde van deze relaties vergroten. Met deze software kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als electronische kanalen, klantrelaties in real-time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
Website: http://www.datadistilleries.com/.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Data Distilleries
Nathalie Hardijzer * n.hardijzer@datadistilleries.com, T +31 (0)20 562 0020
Alette Borman * aletteborman@pkc.nl, T +31 (0)346 217 117

Siebel Systems
Teddi Herman * therman@siebel.com, T +1 650 477 43 16