Omzet stijgt met 160%; implementaties bij Barclaycard en Royal Bank of
Scotland
Hoofddorp, 26 april 2001 - Chordiant Software, Inc. (Nasdaq: CHRD),
leverancier van eCRM-oplossingen, maakt haar financiële resultaten over het
eerste kwartaal van het boekjaar 2001 bekend. De totale netto-omzet kwam op
US$ 13,0 miljoen, een stijging van 160% vergeleken met de omzet van US$ 5,0
miljoen in hetzelfde kwartaal in 2000. De omzet uit licentieovereenkomsten
steeg 218%, van US$ 2,1 miljoen in het eerste kwartaal van 2000 tot $US 6,8
miljoen. De omzet uit serviceverlening was US$ 6,3 miljoen tegenover US$ 2,9
miljoen in 2000.
Het pro forma nettoverlies (exclusief bijzondere lasten) kwam voor het
eerste kwartaal van het boekjaar 2001 op US$ 6,4 miljoen (US$ 0,13 per
aandeel). In hetzelfde kwartaal van boekjaar 2000 lag het pro forma
nettoverlies exclusief bijzondere lasten nog op US$ 7,2 miljoen of US$ 0,20
per aandeel. Het nettoverlies was exclusief eenmalige afschrijvingen en
aangekochte research en development. Daarnaast zijn de afschrijving van
verkregen bedrijfsmiddelen, de kosten voor de integratie van PrimeResponce,
Inc. en de opbrengst -en verlies door valutaomwisseling door de buitenlandse
dochtermaatschappijen niet opgenomen.
"Door de acquisitie van PrimeResponse in het eerste kwartaal groeide
Chordiant uit tot een grotere en concurrerende speler in de CRM-markt", zegt
Sam Spadafora, Chairman en Chief Executive Officer van Chordiant. "We zijn
tevreden met de snelle integratie met en de reacties op onze Intelligent
Customer Interactive Managementstrategie (ICIM). Daarnaast zijn we in het
eerste kwartaal zes overeenkomsten aangegaan met klanten, waaronder
omvangrijke implementaties bij Barclaycard en de Royal Bank of Scotland
Group."
Spadafora vervolgt: "Tijdens de laatste vier kwartalen hebben we onze
vooruitzichten voor geleidelijke omzetgroei, uitgavenbeheer en doorgroei
naar winstgevendheid meer dan waargemaakt. Nu we ons bedrijf middels
acquisitie hebben verbreed, zijn we nu een vooraanstaande leverancier van
oplossingen voor het beheer van de complete customer lifecycle."
"Onze balanspositie is nog sterker geworden", zegt Steve Vogel, Senior
Vice-President en Chief Financial Officer. "Onze cashpositie inclusief in
natura en korte termijninvesteringen bedroeg op 31 maart 2001 een totale
waarde van US$ 78,7 miljoen. De totale uitgestelde omzet was US$ 31,0
miljoen. Dit was in het eerste kwartaal van 2000 nog US$ 10,8 miljoen en US$
30,0 miljoen op 31 december 2000. Onze balanspositie biedt veiligheid in het
huidige economische klimaat en ondersteunt onze groeivoorspellingen voor de
lange termijn."
De acquisitie van PrimeResponce Inc. door Chordiant is afgerond op 27 maart
2001. De resultaten van het eerste kwartaal van beide bedrijven zijn
geconsolideerd voor 28-31 maart 2001.
Recente hoogtepunten:
- De acquisitie van PrimeResponse en het combineren van de wereldwijde
bedrijfsvoering en het klantenportfolio van beide bedrijven tot een eenheid
met meer dan 430 medewerkers en 100 klanten in de Global 1000;
- De start van de integratie van de marketing-automatiseringsoplossingen van
PrimeResponse met het Intelligent Customer Interaction Management
(ICIM)-platform en de Intelligent Business Services van Chordiant;
- De implementatie ter waarde van meerdere miljoenen bij de Royal Bank of
Scotland Group, een van de grootste banken van Europa;
- Zes overeenkomsten met klanten waaronder General American Life Insurance,
MetLife en Tesco Personal Finance;
- De release van Chordiant Unified CRM Solution v3.0 met Chordiant Unified
Rules voor een consistent bedrijfsbeleid en real-time
beslissingsondersteuning.
- Het afsluiten van een marketingovereenkomst met Verbind, Inc. voor de
gezamenlijke marketing van het real-time targetingsysteem van Verbind en de
Chordiant Unified CRM Solution;
- De versterking van het Senior Management Team met Steve Vogel als Senior
Vice-President en Chief Financial Officer, Gary Daniels als Senior
Vice-President Worldwide Engineering en Allen Swann als President van
Chordiant International.
Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) levert een geïntegreerde, multichannel
totaaloplossing voor klantcontact. Chordiant biedt een pakket applicaties
waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen
optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via het Web, e-mail,
draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor
geïntegreerd spraak-, data- en Internetverkeer, en beschikt over een
complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde
aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en winst van de
onderneming.
Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende
organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, GM OnStar, First
USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant
Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, California, en heeft
regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, München en
Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website:
www.chordiant.com.