TRANSORA
Transora opent permanent Europees hoofdkantoor in Nederland
TRANSORA OPENT PERMANENT EUROPEES HOOFDKANTOOR IN NEDERLAND VANWEGE
GROEI ACTIVITEITEN
Nieuwe investeerder Beiersdorf AG verbreedt Europese
investeringsbasis
AMSTERDAM, 27 april, 2001 - Transora, de grootste B2B e-marketplace
ter wereld voor consumentengoederen, vestigt haar Europese
hoofdkantoor permanent in Nederland. Door de snelle groei van de
onderneming heeft Transora behoefte aan meer ruimte om haar Europese
klanten van dienst te kunnen zijn. Na tijdelijke huisvesting in het
Amsterdamse World Trade Center is nu een nieuw kantoor betrokken
waarin het personeel van de Europese afdelingen voor sales, marketing
en customer care de bedrijfsactiviteiten uitbouwt.
Judy Sprieser, CEO van Transora: 'Aangezien onze diensten op steeds
grotere schaal afgenomen worden, hebben we onze Europese staf
uitgebreid en is het nu tijd om de juiste ondersteunende
infrastructuur voor dit team te implementeren'.
De Europese deelnemers van Transora hebben inmiddels tientallen
proefprojecten uitgevoerd om nieuwe mogelijkheden te testen op het
gebied van de e-inkoop en supply chain optimalisatie. Dit bood de
mogelijkheid aan fabrikanten, leveranciers en retailers om in nauwe
samenwerking nieuwe diensten, die ongekende die van ongekende waarde
zijn voor de hele keten van toeleveringsbedrijven, te evalueren.
'Heineken heeft al gauw ingezien welke waarde Transora voor de
consumentengoederen-sector zal genereren,' aldus Michiel Kamermans,
Directeur e-business ontwikkeling voor de Nederlandse brouwer
Heineken. 'Door een permanent hoofdkantoor in Nederland te openen
geeft Transora duidelijk blijk van haar betrokkenheid bij Europa en
haar pogingen om diensten te ontwikkelen die toegesneden zijn op de
behoeften van Europese bedrijven.'
Voortdurende investeringsgroei
Met de recente toetreding door Beiersdorf AG heeft Transora haar
Europese investeringsbasis verbreed. Beiersdorf AG is in Duitsland
toonaangevend op het gebied van consumentengoederen en voert
wereldwijd leidende merken als Nivea en Hansaplast. 'E-business kansen
en mogelijkheden nemen in onze industrie snel toe. Deze dynamiek eist
dat we ons aansluiten bij een leidende organisatie. We zijn verheugd
met Transora samen te werken aan e-business mogelijkheden die de
toekomst van de industrie voor consumentengoederen vormgeven', aldus
Klaus-Peter Nebel, woordvoerder van Beiersdorf.
Door Japanse en Chileense investeringen is de investeringsgroep van
Transora uitgegroeid tot 57 bedrijven met een geïnvesteerd vermogen
van meer dan $250 miljoen.
Over Transora
Transora is 's werelds grootste B2B e-marketplace voor verpakte
consumentengoederen. Opgericht met de steun van meer dan 50 grote
bedrijven op het gebied van verpakte consumentengoederen, stelt
Transora alle deelnemende bedrijven - leveranciers, producenten en
retailers - in staat hun ketenactiviteiten te optimaliseren en hun
algehele bedrijfsproductiviteit via het Internet te verbeteren.
Europese adviseurs
Toen Transora in augustus 2000 begon met haar bedrijfsactiviteiten
stelde het een team van senior executives samen, dat als adviesgroep
voor het leidinggevend team van Transora zou fungeren. Momenteel
bestaat de Europese adviescommissie, bestaande uit senior executives
afkomstig van Transora's Europese investeerders uit de volgende
personen:
- John Taylor, CIO/vice-president e-business ontwikkeling, Cadbury
Schweppes (Verenigd Koninkrijk)
- Michiel Kamermans, Directeur e-business Heineken (Nederland)
- John Becker, vice-president & CIO, Kraft Foods Europe (Verenigd
Koninkrijk)
- Flor Mertens, IT-directeur Europa, Procter & Gamble (Zwitserland)
- Theo de Kool, CFO/Raad van Bestuur, Sara Lee Corporation
(Nederland)
- Gerard Hoetmer, Executive VP Supply Chain, Unilever (Nederland)
- Dag Opedal, vice-president e-commerce, Orkla (Noorwegen)
Binnenkort zal ook een lid afkomstig van Beiersdorf AG worden
toegevoegd.
Industry Associate program
Transora biedt haar investeerders ook de kans om zich op een
innovatieve manier bezig te houden met de ontwikkeling van haar
diensten en hier invloed op uit te oefenen. Op basis van het
deelnameprogramma (Industry Associate program) werken executives van
de participatiemaatschappijen van Transora on-site aan het creëren en
ontwikkelen van de mogelijkheden van Transora. Het gaat hierbij om
senior specialisten die worden aangetrokken voor periodes van drie
maanden tot drie jaar. Inmiddels hebben meer dan 15 Europeanen,
afkomstig uit Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Nederland,
deelgenomen aan dit programma. Op dit moment zijn er meer dan 10
Europese deelnemers. De opening van het Europese kantoor van Transora
maakt deelname nog makkelijker.