TRANSORA

Transora opent permanent Europees hoofdkantoor in Nederland

TRANSORA OPENT PERMANENT EUROPEES HOOFDKANTOOR IN NEDERLAND VANWEGE

GROEI ACTIVITEITEN

Nieuwe investeerder Beiersdorf AG verbreedt Europese investeringsbasis

AMSTERDAM, 27 april, 2001 - Transora, de grootste B2B e-marketplace ter wereld voor consumentengoederen, vestigt haar Europese hoofdkantoor permanent in Nederland. Door de snelle groei van de onderneming heeft Transora behoefte aan meer ruimte om haar Europese klanten van dienst te kunnen zijn. Na tijdelijke huisvesting in het Amsterdamse World Trade Center is nu een nieuw kantoor betrokken waarin het personeel van de Europese afdelingen voor sales, marketing en customer care de bedrijfsactiviteiten uitbouwt.

Judy Sprieser, CEO van Transora: 'Aangezien onze diensten op steeds grotere schaal afgenomen worden, hebben we onze Europese staf uitgebreid en is het nu tijd om de juiste ondersteunende infrastructuur voor dit team te implementeren'. De Europese deelnemers van Transora hebben inmiddels tientallen proefprojecten uitgevoerd om nieuwe mogelijkheden te testen op het gebied van de e-inkoop en supply chain optimalisatie. Dit bood de mogelijkheid aan fabrikanten, leveranciers en retailers om in nauwe samenwerking nieuwe diensten, die ongekende die van ongekende waarde zijn voor de hele keten van toeleveringsbedrijven, te evalueren. 'Heineken heeft al gauw ingezien welke waarde Transora voor de consumentengoederen-sector zal genereren,' aldus Michiel Kamermans, Directeur e-business ontwikkeling voor de Nederlandse brouwer Heineken. 'Door een permanent hoofdkantoor in Nederland te openen geeft Transora duidelijk blijk van haar betrokkenheid bij Europa en haar pogingen om diensten te ontwikkelen die toegesneden zijn op de behoeften van Europese bedrijven.'

Voortdurende investeringsgroei
Met de recente toetreding door Beiersdorf AG heeft Transora haar Europese investeringsbasis verbreed. Beiersdorf AG is in Duitsland toonaangevend op het gebied van consumentengoederen en voert wereldwijd leidende merken als Nivea en Hansaplast. 'E-business kansen en mogelijkheden nemen in onze industrie snel toe. Deze dynamiek eist dat we ons aansluiten bij een leidende organisatie. We zijn verheugd met Transora samen te werken aan e-business mogelijkheden die de toekomst van de industrie voor consumentengoederen vormgeven', aldus Klaus-Peter Nebel, woordvoerder van Beiersdorf. Door Japanse en Chileense investeringen is de investeringsgroep van Transora uitgegroeid tot 57 bedrijven met een geïnvesteerd vermogen van meer dan $250 miljoen.

Over Transora
Transora is 's werelds grootste B2B e-marketplace voor verpakte consumentengoederen. Opgericht met de steun van meer dan 50 grote bedrijven op het gebied van verpakte consumentengoederen, stelt Transora alle deelnemende bedrijven - leveranciers, producenten en retailers - in staat hun ketenactiviteiten te optimaliseren en hun algehele bedrijfsproductiviteit via het Internet te verbeteren.

Europese adviseurs
Toen Transora in augustus 2000 begon met haar bedrijfsactiviteiten stelde het een team van senior executives samen, dat als adviesgroep voor het leidinggevend team van Transora zou fungeren. Momenteel bestaat de Europese adviescommissie, bestaande uit senior executives afkomstig van Transora's Europese investeerders uit de volgende personen:


- John Taylor, CIO/vice-president e-business ontwikkeling, Cadbury Schweppes (Verenigd Koninkrijk)

- Michiel Kamermans, Directeur e-business Heineken (Nederland)
- John Becker, vice-president & CIO, Kraft Foods Europe (Verenigd Koninkrijk)

- Flor Mertens, IT-directeur Europa, Procter & Gamble (Zwitserland)
- Theo de Kool, CFO/Raad van Bestuur, Sara Lee Corporation (Nederland)

- Gerard Hoetmer, Executive VP Supply Chain, Unilever (Nederland)
- Dag Opedal, vice-president e-commerce, Orkla (Noorwegen)
Binnenkort zal ook een lid afkomstig van Beiersdorf AG worden toegevoegd.

Industry Associate program
Transora biedt haar investeerders ook de kans om zich op een innovatieve manier bezig te houden met de ontwikkeling van haar diensten en hier invloed op uit te oefenen. Op basis van het deelnameprogramma (Industry Associate program) werken executives van de participatiemaatschappijen van Transora on-site aan het creëren en ontwikkelen van de mogelijkheden van Transora. Het gaat hierbij om senior specialisten die worden aangetrokken voor periodes van drie maanden tot drie jaar. Inmiddels hebben meer dan 15 Europeanen, afkomstig uit Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Nederland, deelgenomen aan dit programma. Op dit moment zijn er meer dan 10 Europese deelnemers. De opening van het Europese kantoor van Transora maakt deelname nog makkelijker.