Persbericht



Harmelen, 28 april 2001

Belangen Harmelense Inwoners blijft gaan voor gratis verstrekken telefoongids Woerden.

Afgelopen maanden heeft Belangen Harmelense Inwoners zich ingezet voor de inwoners van Harmelen, die een telefoongids waarin Woerden, Kamerik en Zegveld is opgenomen zouden willen ontvangen. Voorheen kon ieder gratis een tweede telefoongids bij KPN aanvragen, maar sinds telefonie en postkantoor twee afzonderlijke bedrijven zijn, is dit aanbod is verdwenen.

De inwoners van Harmelen zijn bij de verspreiding van de nieuwe telefoongids verrast door het feit dat de rest van de gemeente Woerden niet in de in Harmelen verspreide gids staat. Dit was voor Belangen Harmelense Inwoners aanleiding om bij de gemeente Woerden ook inwoners van Harmelen in bezit van de gids met 'Woerden' te stellen.

Uiteindelijk is er antwoord van de gemeente gekomen. Deze zal er officieel bij KPN op aandringen voortaan alle kernen in één en dezelfde gids te vermelden. Natuurlijk is Belangen Harmelense Inwoners daar tevreden over, maar dat lost de huidige situatie niet op.

De gemeente wil geen actie ondernemen om in de (waarschijnlijk binnen de perken blijvende) Harmelense behoefte aan 'Woerdense' gidsen te voorzien. Dat neemt, zo zegt de gemeente, enige maanden in beslag (bestelling, produktie, aflevering en verspreiding), voordat de inwoners deze gids daadwerkelijk in huis hebben.

Belangen Harmelense Inwoners kijkt daar anders tegenaan. Voorlopig een 50-tal gidsen bestellen (kwestie van een paar honderd gulden), bij het gemeenteloket Harmelen laten afleveren en bekend maken dat de gids daar kan worden afgehaald is toch niet zo moeilijk als de gemeente wil doen voorkomen. De vereniging heeft dan ook aangeboden om, wanneer de gemeente zoiets simpels niet kan regelen, dit even voor de gemeente te doen.

Binnenkort komt wel de nieuwe gemeentegids uit. Deze gids biedt echter niet de vol-ledigheid van de KPN-telefoongids waar heel Woerden in staat.

Het klachtennummer (0348-43.0966, tussen 8.00 en 12.00 uur en 13.00 en 16.30 uur) werkt wel perfect, over die gemeentelijke dienst bereiken de vereniging vanuit het dorp veel positieve geluiden. De vereniging verbaast zich er daarom des te meer over dat de gemeente op andere punten zo moeizaam te werk gaat.

Nadere informatie: J. Bakker, ( 0348-44.2016 (vanaf 05.05 weer bereikbaar)