Barclaycard kiest Chordiant-oplossing voor eenduidige verwerking creditcardaanvragen

Gepersonaliseerde dienstverlening voor individuele klant via diverse communicatiekanalen.

Hoofddorp, 3 mei 2001 - Chordiant Software, Inc., leverancier van CRM-oplossingen, is gekozen door Barclaycard als centrale oplossing in Barclaycard's CRM-strategie. Barclaycard, dat met 7,9 miljoen klanten Europa's grootste creditcardmaatschappij is, gaat de Chordiant Unified CRM versie 3.0 oplossing in eerste instantie gebruiken voor de verwerking van de creditcardaanvragen. Na een zorgvuldig selectieproces heeft Barclaycard voor de oplossing van Chordiant gekozen, vanwege de sterke integratiemogelijkheden van het Chordiant-platform en de flexibele communicatiemogelijkheid met legacy-systemen.

Barclaycard is de eerste klant die de nieuwe business rules-functionaliteit van de Chordiant Unified Rules V3.0-oplossing toepast. Hiermee kunnen bedrijven weloverwogen keuzes maken op basis van uitgekiende beslissingsalgoritmes. De Unified CRM oplossing van Chordiant zorgt bij Barclaycard voor een eenduidige verwerking van creditcardaanvragen, via internet, telefoon of post. Met deze mogelijkheid kan Barclaycard haar doelstelling realiseren en gepersonaliseerde dienstverlening bieden aan elke individuele klant via een variëteit aan communicatiekanalen.

"Eenmaal geïmplementeerd kunnen we met de combinatie van business process- en business rules-engine van Chordiant onze klanten beter in kaart brengen en in realtime beschikken over actuele klantinformatie", zegt Jennifer Allerton, Directeur Technologie bij Barclaycard. "Hiermee kunnen wij enerzijds nieuwe producten introduceren die inspelen op de veranderende behoeften van onze klanten, maar anderzijds biedt het ons ook de kans zaken te doen via nieuwe communicatiekanalen. Met de business process engine van Chordiant kunnen we onze manier van zakendoen op één centrale plaats vastleggen en toepassen op de diverse communicatiekanalen."

Barclaycard
Barclaycard is een toonaangevende Europese creditcardmaatschappij met een marktaandeel van 25 procent in de UK. Alleen al in de UK hebben 7,9 miljoen klanten circa 10 miljoen Barclaycards in gebruik. Barclaycard was de eerste en grootste dienstverlener met creditcards op het internet. Zo'n 450.000 klanten maken regelmatig gebruik van de online account service van de bank. Wekelijks groeit dit aantal met 5.000. Ondanks de tienvoudige toename van het aantal verschillende creditcards dat beschikbaar is in het Verenigd Koninkrijk gedurende de laatste vijf jaar, registreerde Barclaycard in 2000 maar liefst 740.000 nieuwe kaartgebruikers.

Meer informatie over Barclaycard is te vinden op de Website: www.barclaycard.com

Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via het Web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internetverkeer, en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming.

Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties, zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, Lloyds TSB, GM OnStar, First USA, BSkyB en Halifax Card Services. Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, Parijs, München, Frankfurt en Hoofddorp.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com