bestuur en organisatie
Spraakmakende site
ITs ook schitterend
Nieuws
plannen en projecten
vacatures
kiosk
welkom
welcome
willkommen
topmenu_verloop knop_zoek knop_sitemap knop_links knop_email knop_help
knop_copyright
4
MEI
15.07
Persbericht
Vervolgcampagne 'IT swings in Groningen' van start
04-05-2001
Zaterdag 5 mei gaat de vervolgcampagne IT swings in Groningen
officieel van start, met de plaatsing van de eerste prikkelende
advertentie in de Volkskrant. De nieuwe campagnesite
www.itgroningen.nl is inmiddels in de lucht.
Deze site is in goede samenwerking gerealiseerd door twee bekende
Groningse internetbedrijven, die normaal elkaars concurrenten zijn:
The Missing Link Company en
De campagne is een initiatief van het Groningse ICT-platform en wordt
gefinancierd door gemeente, ICT-bedrijfsleven en
-onderwijsinstellingen in de stad.
Twee sporen
De campagne bestaat uit twee sporen. Heel belangrijk is het maken van
rumoer. Met prikkelende advertenties, posters, een half miljoen
bierviltjes met logo en internetadres en een aantal andere
spraakmakende activiteiten zal aandacht worden getrokken voor de
ICT-sector in Groningen. Het andere deel van de campagne heeft als
doel het bewijs te leveren dat Groningen inderdaad een snelgroeiende
en dynamische IT-stad is, met een ideale mix aan IT-activiteiten en
bedrijven, van klein tot groot. Hiervoor worden onder meer ingezet de
internetsite en testimonial-advertenties waarin medewerkers van de
participanten aan het woord komen.
Op de internetsite staat dagelijks Gronings it-nieuws en is veel
informatie te vinden over de ICT-sector in Groningen.
TMLC combineert de creativiteit van een webdesignbureau met de
technische knowhow van een IT-bedrijf, bij het realiseren van
websites, intranet en extranet applicaties. Het team van 75
enthousiaste professionals is verdeeld over kantoren in Groningen en
Amsterdam.
De advertentiecampagne heeft als pay-off Kies voor jezelf, kies voor
Groningen en richt zich met name op hoger opgeleiden tussen de 30 en
40 jaar, die al een tijd werkzaam zijn in de ict-sector, maar beseffen
dat quality of life erg belangrijk is. Deze pay-off is ook het thema
voor een speciaal nummer dat de befaamde Groningse band
IsOokSchitterend, - voor de gelegenheid omgedoopt tot
ITsOokSchitterend - voor de campagne heeft geschreven. Het nummer zal
naar verwachting begin juni worden gereleased. ITsOokSchitterend zal
in het kader van de campagne naar alle waarschijnlijkheid optreden
tijdens het festival Swingin Groningen dat van 28-30 juni a.s. plaats
vindt.
Spin-offs
Uit de vorige campagne is gebleken dat de spin-offs erg belangrijk
zijn. Beoogde neveneffecten zijn: de Groninger IT-wereld in de volle
breedte onder de aandacht brengen, laten zien dat het bruist en dat er
veel interessants gebeurt, het behouden van jong talent/studenten in
de stad en het aantrekken van IT-bedrijven van elders.
Een imago-campagne als deze is belangrijk, omdat keer op keer blijkt
dat de doelgroep -zeker in de Randstad- een onvoldoende volledig beeld
heeft van wat Groningen als IT-stad te bieden heeft. Naast veel grote
en gerenommeerde IT-bedrijven, een grootstedelijk cultureel leven, nog
volop betaalbare woonruimte en een uitstekende kennis- en
opleidingsinfrastructuur, zijn er ook veel kleine en creatieve
internetbedrijfjes en is er een goed ontwikkeld sociaal ict-netwerk
(met onder meer het ICT Platform en goed bezochte Groningse first
tuesdays).
De participanten van de campagne 2001 zijn: Brunel ICT, CMG
Noord-Nederland, Compuware, gemeente Groningen, G&D, KPN Datacenter,
KPN Software House/Werkplekdiensten, Noorderpoortcollege, Ordina,
PinkRoccade, RDW,
Gemeente Groningen