De nieuwe wijn komt uit Duitsland
Nieuwe huisstijl Informatiebureau voor Duitse Wijn
Voorschoten, 8 mei 2001 - Met de positioneringszin De nieuwe wijn
komt uit Duitsland introduceert het Informatiebureau voor Duitse Wijn
een vernieuwde en moderne huisstijl die past bij de positieve
ontwikkelingen van Duitse wijnen.
Steeds meer Duitse wijnmakers hebben zich toegelegd op het produceren
van droge wijnen, zowel witte als rode. Ook de flessen en etiketten
zijn nog altijd in ontwikkeling. Was het voorheen gebruikelijk om met
traditionele sierletters te werken, tegenwoordig wordt er gekozen voor
een modern etiket waarop duidelijk leesbaar is waar de wijn vandaan
komt, wat het kwaliteitsniveau en wat de smaakrichting is. Vanaf de
oogst 2000 hebben de droge Duitse wijnen hun eigen twee nieuwe
benamingen gekregen: Classic en Selection, droge wijnen die garant
staan voor een hoge kwaliteit.
Ondertussen stijgt in Nederland de vraag naar droge Riesling-wijnen
uit Duitsland. Vorige maand nog werden er 21 Wein Speciaalzaken
geopend in Nederland: gerenommeerde wijnwinkels waar de wijnliefhebber
terecht kan voor Duitse wijnen van diverse topwijnhuizen.
In aansluiting op deze ontwikkelingen heeft het Informatiebureau voor
Duitse Wijn een nieuwe huisstijl en slogan ontwikkeld. De
zwart-rood-gele druif van de oude huisstijl heeft daarom plaatsgemaakt
voor een nieuw ontwerp met een sfeervol beeld van een wijnlandschap in
de hoek, gecombineerd met de nieuwe positioneringszin van het bureau:
De nieuwe wijn komt uit Duitsland.
Bij het ontwerp hiervan is rekening gehouden met het feit dat dit
passend moet zijn voor alle Duitse wijnen van diverse
kwaliteitssegmenten.
Met het woord nieuw worden zowel de nieuwe droge Classic- en
Selectionwijnen, de witte en rode barrique wijnen, de nieuwe oogst
wijnen en de vernieuwde etiketten op flessen bedoeld, als ook de
consumenten die Duitse wijn (opnieuw) ontdekken en voor wie deze
wijnen dus nieuw zijn. De slogan zal gebruikt gaan worden in
verschillende promotiecampagnes met Duitse wijnen.