LIBERTEL-VODAFONE
http://www.libertel.nl

Libertel-Vodafone geeft beter inzicht in marktprestaties

Libertel-Vodafone neemt voortouw met transparante rapportage klantenbestand

Maastricht, 8 mei 2001 . Libertel-Vodafone neemt, in navolging van Vodafone, in Nederland het voortouw om in aanvulling op de bestaande informatie over aantal klanten ook inzicht te geven in het aantal klanten dat actief belt of gebeld wordt. Zo zijn er vooral veel prepaid-SIMkaarten op de markt die niet regelmatig worden gebruikt. Op basis van de nu gehanteerde definities van activiteit van het klantenbestand tellen deze klanten wel mee in diverse rapportages en berekeningen. Dit leidt tot een vertekend beeld van de werkelijke prestaties van de diverse mobiele telecombedrijven. Libertel-Vodafone hoopt dat ook de overige mobiele telecombedrijven deze wijze van rapporteren gaan hanteren. Daarmee ontstaat een beter inzicht in de werkelijke prestaties in de sector.

In het vervolg zal Libertel-Vodafone bij de bekendmaking van het klantenbestand aangeven welk deel van haar klanten actief belt of gebeld wordt . Een actieve klant wordt gedefinieerd als een klant die in de drie voorgaande maanden een betaald gesprek heeft gemaakt of ontvangen.

Per 31 maart 2001 bedroeg het totale klantenbestand van Libertel-Vodafone 3,3 miljoen klanten;1,0 miljoen postpaid-klanten en 2,3 miljoen prepaid-klanten. Van het totale klantenbestand was 91% actief, 99% van de postpaid-klanten en 87% van de prepaid-klanten. Voor Vodafone Group Plc in Europa was 90% van het totale klantenbestand actief.

Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone heeft wereldwijd meer dan 83 miljoen klanten in 30 landen. Sinds 15 juni 1999 is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van Euronext Amsterdam.

/ / / / / / / / /