LIBERTEL-VODAFONE
http://www.libertel.nl
Libertel-Vodafone geeft beter inzicht in marktprestaties
Libertel-Vodafone neemt voortouw met transparante rapportage
klantenbestand
Maastricht, 8 mei 2001 . Libertel-Vodafone neemt, in navolging van
Vodafone, in Nederland het voortouw om in aanvulling op de bestaande
informatie over aantal klanten ook inzicht te geven in het aantal
klanten dat actief belt of gebeld wordt. Zo zijn er vooral veel
prepaid-SIMkaarten op de markt die niet regelmatig worden gebruikt. Op
basis van de nu gehanteerde definities van activiteit van het
klantenbestand tellen deze klanten wel mee in diverse rapportages en
berekeningen. Dit leidt tot een vertekend beeld van de werkelijke
prestaties van de diverse mobiele telecombedrijven. Libertel-Vodafone
hoopt dat ook de overige mobiele telecombedrijven deze wijze van
rapporteren gaan hanteren. Daarmee ontstaat een beter inzicht in de
werkelijke prestaties in de sector.
In het vervolg zal Libertel-Vodafone bij de bekendmaking van het
klantenbestand aangeven welk deel van haar klanten actief belt of
gebeld wordt . Een actieve klant wordt gedefinieerd als een klant die
in de drie voorgaande maanden een betaald gesprek heeft gemaakt of
ontvangen.
Per 31 maart 2001 bedroeg het totale klantenbestand van
Libertel-Vodafone 3,3 miljoen klanten;1,0 miljoen postpaid-klanten en
2,3 miljoen prepaid-klanten. Van het totale klantenbestand was 91%
actief, 99% van de postpaid-klanten en 87% van de prepaid-klanten.
Voor Vodafone Group Plc in Europa was 90% van het totale
klantenbestand actief.
Libertel-Vodafone
Libertel-Vodafone is één van de grootste mobiele
telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de
wereldwijd opererende Vodafone Group Plc, het grootste
telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld. Vodafone
heeft wereldwijd meer dan 83 miljoen klanten in 30 landen. Sinds 15
juni 1999 is Libertel N.V. genoteerd aan de officiële markt van
Euronext Amsterdam.
/ / / / / / / / /