PERSBERICHT - 8 mei 2001

KL8 voor elke klacht


· Advocaten van fl 350,- per uur geven binnen 48 uur gratis advies.

· Centrale registratie van alle klachten.


· Bedrijven worden aangespoord snel op klachten te reageren.

· Publiciteit zorgt voor consumentenbescherming.

· Raadpleging van geplaatste klachten voorkomt nieuwe klachten.
KL8 is een dienst waar consumenten via het internet klachten over bedrijven, instellingen en overheden kunnen opgeven.

De klachten worden geplaatst op de website KL8.NL

Aangeklaagden krijgen automatisch een melding van de klacht.

Hen wordt gevraagd een reactie op de site te plaatsen. Als zij niet

reageren, krijgen zij een herinnering toegestuurd.

KL8 vertelt aan consumenten en bedrijven wat zij wel en niet van

elkaar mogen verwachten. Dat scheelt tijd. Zo draagt KL8 bij aan

een gemakkelijke en vlotte afhandeling van klachten.

Voor bedrijven is KL8 een prima middel om meer inzicht te krijgen

in de eigen producten en diensten. KL8 is heel laagdrempelig.

Hierdoor ontvangen bedrijven ook klachten die zij normaal

gesproken niet ontvangen. Klachten over concurrenten kunnen

natuurlijk ook bekeken worden. Dat houdt fabrikanten en

leveranciers wakker en leidt tot een betere kwaliteit van producten

en diensten in Nederland.

Consumenten tenslotte kunnen voor het kopen van een artikel of dienst KL8 raadplegen om tegenvallers te voorkomen. KL8 werkt dus ook preventief.

Zie ook:

0000,8000,0000http://www.KL8.nl