Hoofddorp, 8 mei 2001 - De Royal Bank of Scotland Group gaat haar
multichannel Customer Relationship Management baseren op het platform van
Chordiant Software, Inc. Op basis van haar beurswaarde behoort deze bank tot
de top-drie van Europese banken. De strategische keuze van de Royal Bank of
Scotland werd gemaakt na een uitvoerige selectie van verschillende
CRM-leveranciers. Momenteel zijn enkele ontwikkelingen al gestart op basis
van Chordiant-software.
Door Chordiant in de bestaande infrastructuur te integreren, krijgt de Royal
Bank of Scotland Group de flexibiliteit om de processen rondom
klantencontacten aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen binnen de snel
veranderende financiële omgeving. Op basis van de combinatie van het
Chordiant-platform en de al gebruikte campagnemanagementapplicatie
PrimeResponse kunnen ze gepersonaliseerde klantprofielen ontwikkelen en deze
direct binnen de hele organisatie beschikbaar maken.
"Chordiant is ons strategisch CRM-platform en de standaard voor alle nieuwe CRM-ontwikkelingen binnen onze groep", aldus Steve North, Head of Strategy and Architecture van de Royal Bank of Scotland Group Technology. "Chordiant kan als geen ander tegemoetkomen aan onze specifieke behoeften, waaronder de ondersteuning van open standaarden en platformonafhankelijkheid."
"De keuze voor Chordiant als strategisch platform onderstreept onze rol als leverancier van real-time CRM-oplossingen voor klantenwerving, klantenbehoud, relatiemarketing, klantenservice en relatiebeheer", zegt Sam Spadafora, Chairman en CEO van Chordiant. "Deze samenwerking versterkt verder de positie van het Intelligent Customer Interaction Management-platform (ICIM) binnen de markt van wereldwijd opererende financiële instellingen. De Royal Bank of Scotland is een belangrijke aanvulling op onze groeiende groep klanten van Global 1000-bedrijven."
Spadafora vervolgt: "Bedrijven binnen de business-to-individual omgeving (B-to-I) kiezen voor Chordiant omdat wij een bedrijfsbreed platform bieden met geavanceerde zakelijke en applicatiediensten. We bieden aanvulling en verbreding van bestaande applicaties en real-time systemen, zodat miljoenen klanten via verschillende kanalen individueel bediend kunnen worden. Door de recente overname van PrimeResponse heeft Chordiant nu 430 medewerkers, een uitgebreide, wereldwijde aanwezigheid en nieuwe partners. Daarnaast hebben we onze wereldwijde activiteiten verder uitgebreid, waarmee we onze aanwezigheid in verschillende markten hebben verstevigd."
The Royal Bank of Scotland Group
The Royal Bank of Scotland Group is in 1727 opgericht en één van de grootste
financiële dienstverleners in Europa, als ook één van de grootste banken in
het Verenigd Koninkrijk. De groep is actief over de gehele wereld. In maart
2000 nam de groep NatWest over, waarmee het aantal particuliere en zakelijke
klanten sterk toenam. Verder maken ook Citizens Financial Group in de VS,
verzekeraar Direct Line en Ulster Bank deel uit van de groep.
Chordiant Software
Chordiant Software (Nasdaq: CHRD) biedt een compleet pakket van
CRM-applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met
consumenten kunnen optimaliseren, ongeacht of de communicatie verloopt via
het Web, e-mail, draadloze verbindingen of call centers. De software biedt
ondersteuning voor geïntegreerd spraak-, data- en Internetverkeer, en
beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact
toegevoegde waarde aan de relatie met de klant en daarmee aan de omzet en
winst van de onderneming.
Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende
organisaties zoals Lloyds TSB, Royal Bank of Scotland, Barclays Mercantile,
Thomas Cook Global Services, Barclaycard, Direct Line, MetLife, Halifax Card
Services, BSkyB, GM OnStar en First USA.
Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino-Californië en heeft
regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York,
Parijs, Frankfurt en Hoofddorp.
Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website:
www.chordiant.com.