Selfservice oplossing MyNetonomy voldoet aan hoge eisen voor
responstijden, klantenacquisitie en servicebehoefte bij grote
gebruiksvolumes
ME Rotterdam, 05/09/2001
Netonomy, marktleider in oplossingen voor selfservice en e-commerce
voor de draadloze telecomindustrie, laat weten dat recente benchmarks
van Sun Microsystems bewijzen dat MyNetonomy het hoge gebruiksvolume en
intensieve klantenondersteuning, zoals die door de grote draadloze
service providers wordt vereist, efficient ondersteund Uitgebreide
performance tests, met behulp van op Sun Solaris servers tonen aan, dat
MyNetonomy in staat is 20 miljoen abonnees en hoge transactiesnelheden
te ondersteunen.
'De benchmark van Sun bewijst, dat Netonomy's architectuur met gemak de
grote hoeveelheid transacties aankan, die nu eenmaal met internet klanten
selfservice samengaat' zegt John Ball, CEO en oprichter van Netonomy.'Omdat
selfservice ten opzichte van de traditionele call centres, voor draadloze
telecomaanbieders een hoge kostenbesparing biedt, bewijst dit de kracht van
Netonomy om bij grote volumes, de marges aanzienlijk te verbeteren'.
De Sun Microsystems benchmarkresultaten
De Sun benchmark stelde verschillende aspecten bij selfservice vast,
inclusief log-in snelheid, het activeren van nieuwe klanten en andere
algemene functies. Belangrijke resultaten waren voor MyNetonomy
· Netonomy ondersteunde een constant hoog serviceniveau tijdens de
gesimuleerde interacties met een abonneebestand van meer dan 20 miljoen
· Netonomy bewees 150 duizend activeringen van nieuwe klanten per dag
aan te kunnen. Dat is volgens het UMTS-forum, tweemaal de voorziene
groei voor de totale industrie.
· In minder dan twee minuten hielp Netonomy klanten door het gehele
registratieproces.
'My Netonomy heeft in keiharde tests zijn robuustheid en schaalbaarheid
bewezen.Deze benchmark toont aan, dat indien MyNetonomy op Sun Solaris
servers draait, de oplossing voldoet aan de eisen van de grootste draadloze
telecomaanbieders ter wereld.', aldus Dirk Sommerijns business development
manager van Sun Microsystems
MyNetonomy's selfservice en e-care applicatie werd gedurende een periode
van twee weken getest door het Sun Microsystems laboratorium in IENA,
Parijs. Hier werd de werkload gesimuleerd voor een draadloze
telecomleverancier die 20 miljoen abonnees ondersteunt.
Over de benchmark
De webserver en drie paar applicatieservers werden geïnstalleerd op drie
aparte domeinen op een Sun Enterprise 10000 server. Deze server met iPlanet
applicatie server draaide in cluster mode over de zes andere servers. Alle
servers waren onderling verbonden via een 1Gbit/sec backbone en ieder
virtuele gebruiker was aangesloten via een 100Mb/s switch. De gelijktijdige
gebruikersacties werden gegenereerd met behulp van WebLoad injector
software, die op twee Sun Enterprise 4500 servers draaide. Een Oracle
databaseserver was geïnstalleerd op een aparte Sun Enterprise 6000 server.
De MyNetonomy e-Care en e-Commerce software werd in het gehele cluster
geinstalleerd.
| END |
Over Netonomy
Netonomy is de wereldmarktleider op gebied van selfservice
e-Care en e-Commerce voor der draadloze
communicatie-industrie. Netonomy maakt het
telecombedrijven mogelijk een uitmuntende service te
bieden door het scheppen van een customer managed
relationship (CMR). Dit biedt abonnees een 360 graden
overzicht op hun eigen account.De specifiek voor de
wereldwijde communicatiemarkt ontwikkelde
MyNetonomy-applicatie, biedt klanten de mogelijkheid, zelf
abonnementen op bepaalde diensten te nemen, nieuwe
diensten te kopen, problemen op te lossen en online
rekeningen te beheren. MyNetonomy helpt telecombedrijven
hun winstgevendheid te verbeteren door het wegnemen van
implementatierisico's.
De organisatie heeft hoofdkantoren in Boston en Parijs, en
verkoopkantoren in Londen, Rotterdam en Stockholm.
Netonomy werkt nauw samen met belangrijke
managementconsultants en softwarebedrijven om complete
oplossingen te leveren voor de telecomsector.