Gemeente Groningen


Persbericht

ICT Campagne nu al succesvol
10-05-2001

De zaterdag jl. gestarte imago-campagne om de stad Groningen te profileren als belangrijke IT-stad in Nederland is nu reeds succesvol te noemen. De massieve aandacht van de landelijke pers en internetmedia heeft tot veel traffic geleid. Zo is de internetsite sindsdien al bijna 10.000 keer bezocht. Concreet heeft dat de participerende ICT-bedrijven inmiddels rond 70 sollicitanten opgeleverd. Daaronder zijn tal van ervaren ICT-ers die sterk overwegen om de Randstad te verruilen voor het Groningse.

Met name de parodie op een porno-site heeft veel belangstelling getrokken. Zonder ook maar één onvertogen beeld is op een kennelijk buitengewoon aantrekkelijke wijze de aandacht naar het onderwerp kies voor jezelf, kies voor IT in Groningen getrokken. De site is ontwikkeld door TMLC en gezamenlijk. De komende maanden zal nog een nieuw, wellicht even spraakmakend onderdeel aan de internetsite worden toegevoegd.

Ondertussen wordt de campagne gestaag voortgezet. Met name de rumoermiddelen (A0-affiches in de Randstad, bierviltjes) en de muzikale inbreng van de band ITsOokSchitterend zal de komende weken tot aandacht leiden. Eind mei is de release van een speciaal voor deze campagne geschreven nummer dat zonder twijfel hitpotentie heeft.

Ten onrechte is overigens gesuggereerd dat het bij deze campagne om een uitsluitend gemeentelijke initiatief gaat. De kracht van de campagne zit juist in de eendrachtige samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en overheid.

Zie ook: www.itgroningen.nl