PERSBERICHT, 10 Mei 2001

Voor onmiddellijke publicatie

3 paginas


"Pro Active International gaat samenwerking aan met MASMI Research,

voor de Russische en Hongaarse versies van de Internet Monitor"

"De Internet Monitor; Het grootste onderzoek ter wereld naar Internet-gebruik, -gedrag en -attituden, uitgevoerd in samenwerking met toonaangevende bedrijven zoals 24/7 Media, Active Advertising, Ad Pepper, AltaVista, AOL, Clickit, CNN, Disney, DoubleClick, Unisono, Excite, France Telecom, IDG,

MASMI, MSN, Real Media, and Yahoo!"

Amsterdam, 10 Mei 2001: Pro Active International, de Europese marktleider op het gebied van klanten- en merkrelaties gebaseerd op marktonderzoek via en over het Internet, breidt haar Internet Monitor uit naar Rusland en Hongarije, in samenwerking met MASMI Research, het 'full-service' markt- onderzoekbureau voor Oost Europa en Centraal Azië.

The Internet Monitor, gestart in 1998, is op dit moment het grootste wereldwijde Internet onderzoek, gehouden in Europa, de USA, Canada, Latijns Amerika, Azië, Australië en nu ook Rusland en Hongarije. Het is de eerste keer dat deze gebieden worden opgenomen in een soortgelijk grootschalig onderzoek naar Internet gebruik.

Sergey Kolobanov, Managing Director MASMI Research; "De Internet penetratie in Oost en Centraal Europa groeit sneller dan menigeen denkt. Door meer informatie te leveren over Internet gebruikers in Rusland en Hongarije zal de Internet Monitor een belangrijke bijdrage leveren aan de Internet ontwikkelingen in de hele regio. Pro Active International heeft bewezen in staat te zijn de Internet Monitor wereldwijd uit te voeren en wij achten het een voorrecht ons te mogen aansluiten bij dit zeer geavanceerde onderzoekproject. Wij zijn ervan overtuigd dat haar methode, gebaseerd op een combinatie van online en telefonisch onderzoek de beste en meest betrouwbare resultaten over het Internet gebruik in Rusland en Hongarije oplevert."

>

Liesbeth Hop, CEO Pro Active International: "Onze samenwerking met MASMI Research is weer een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van onze Internet Monitor. Door deze partnership breiden wij onze wereldwijd onderzoekbereik wederom verder uit naar Rusland en Hongarije. Wij zijn in Maart 1998 gestart met de Nederlandse versie van de Internet Monitor, die in Maart 2000 uitgroeide tot op Europees niveau. De laatste versie van de Internet Monitor is uitgebreider dan ooit en we zijn er trots op dat het project kan rekenen op de medewerking van toonaangevende bedrijven zoals 24/7 Media, Active Advertising, Ad Pepper, AltaVista, AOL, Clickit, CNN, Disney, DoubleClick, Unisono, Excite, France Telecom, IDG, MASMI, MSN, Real Media, and Yahoo! Onze uitgebreide ervaring en onze robuuste technologie bezorgen onze relaties betrouwbare en benchmark informatie over de bezoekers aan hun internationale websites."

De Internet Monitor is gebaseerd op een uniek onderzoekontwerp - gebaseerd op een analyse van online onderzoek- en telefonische onderzoekresultaten. De Internet Monitor wordt twee keer per jaar uitgevoerd, onder meer dan 350.000 respondenten wereldwijd. De nieuwe resultaten zijn eind deze maand beschikbaar.

Meer informatie over MASMI Research

MASMI Research is a full-service marketing onderzoekbureau dat onderzoek, dataverwerking, rapportage en analyse diensten levert in de complexe regio van Oost Europa en Centraal Azië. Met kantoren in 6 landen en strategische allianties in een aantal Europese en Aziatische landen, biedt MASMI Research haar diensten, gebaseerd op 10 jaar ervaring

Naast het hoofdkantoor in Londen, heeft MASMI onderzoek heeft 3 volledig uitgeruste kantoren in Rusland, in Moskou, St. Petersburg en Voronezh.

Additionele informatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth Hop, CEO, Pro Active International
Tel.: 020 5040300
Email: l.hop@proactiveinternational.com

Nicola van Loon, International Marketing Executive, Pro Active International Email: n.vanloon@proactiveinternational.com

Pro Active International is de Europese marktleider op het gebied van trendanalyse en onderzoek via het Internet. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende Internet-bedrijven. Deze technologie wordt ook toegepast voor The Internet Monitor(tm).

einde