Gemeente Woerden heeft geen fl. 7,50

voor inwoners Harmelen over.

De vereniging Belangen Harmelense Inwoners heeft naar aanleiding van vragen van Harmelense inwoners vanaf januari getracht het gemeentebestuur van Woerden er toe te bewegen de inwoners van Harmelen de gelegenheid te geven zonder kosten een telefoonboek van Woerden in bezit te krijgen.

Vroeger kon men bij KPN gratis een tweede telefoonboek bestellen, hetgeen na de privatisering door KPN is teruggedraaid. Toen de telefoonboeken waarin Harmelen staat vermeld in het dorp werden verspreid, kwam meteen de reactie: 'we zitten nu bij Woerden en krijgen daar geen telefoonboek van'.

Dit bracht de Harmelense inwonersvereniging ertoe richting KPN en de gemeente Woerden actie te voeren. KPN weigerde botweg en de gemeente Woerden gaf in eerste instantie met een verwonderlijk verhaal (dat heeft maanden voorbereiding nodig) ook niet thuis. Uiteindelijk gaat de gemeente er bij KPN op aandringen voortaan alle vier de Woerdense kernen in één telefoongids te vermelden. Maar zelfs dat wilde men in eerste instantie niet eens doen.

Het voorstel om gedurende een afgebakende periode de Harmelense inwoners een Woerdens telefoonboek op het gemeenteloket te laten afhalen, is helemaal afgewezen.

Dat er (een te overziene) belangstelling voor bestaat blijkt uit dat door een foutief krantenbericht er een rij inwoners op de balie in Harmelen dachten het gewenste tele-foonboek te kunnen afhalen, dit . De gemeente heeft daar echter niet x-maal fl 7,50 voor over en vindt dat Belangen Harmelense Inwoners die fl. 7,50 per inwoner maar uit haar verenigingskas moet betalen.

Dat spoort niet bepaald met het propageren van een klantgerichte, dienstverlenende instelling, zoals de gemeente op de Bewonersavond van dinsdag 8 mei in Harmelen zei na te streven. Verwonderlijk is ook dat de Harmelenaren in de gemeenteraad van Woerden op dit punt evenmin hebben thuis gegeven.

Nadere informatie: J. Bakker, ( 0348-44.2016