Bayer AG Benelux

Cobranding-samenwerking tussen MMore International BV en Bayer AG

De specialist voor hoogwaardige merk-CD-R's en DVD-r's werkt met ingang van heden uitsluitend nog met Makrolon, de hightech-kunststof van Bayer

Brussel/Mijdrecht - Op de Cebit van dit jaar, de grote computerbeurs in Hannover, maakte de kunststoffendivisie van Bayer AG haar cobranding-samenwerking bekend met het Nederlandse MMore International BV, dat (beschrijfbare) CD-R's en DVD-R's verkoopt. Bij wijze van "kwaliteitskeurmerk" zijn vanaf nu alle optische gegevensdragers van MMore voorzien van het opschrift "Made of Makrolon".

MMore - de bedrijfsnaam staat voor MultiMedia Optical Recording Excellence - verkoopt opslagmedia in tot nu toe meer dan twintig landen. MMore is met een marktaandeel van meer dan 22 procent marktleider in Nederland en neemt ook in diverse andere Europese landen een leidinggevende positie in. In nauwe samenwerking met Bayer AG moet ook in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Italië een dergelijke plaats worden bereikt. Nu reeds levert men aan de detailhandel en warenhuisketens zoals de Kingfischer-groep (Promarkt), de Metro-groep (Media Markt, real, Saturn), Expert en Auchan.

"Eén fout geschreven bit tussen miljarden andere is in extreme gevallen al voldoende om een CD-R waardeloos te maken", vertelt Gerben Borsje, commercial director van de jonge, dynamisch groeiende geheugenspecialist MMore. "Bij gegevensintegriteit is de kunststof waarvan de CD-R voornamelijk is gemaakt van groot belang. Zo moet de CD-R absoluut transparant zijn. Daarvoor is een extreem zuivere kunststof nodig. We hebben daarom gekozen voor Makrolon en geven dit op onze producten aan met de vermelding Made of Makrolon."

Makrolon geldt onder experts al lang als eerste keus. Deskundigen prijzen naast de superieure transparantie ook de vormvastheid en de gemakkelijke verwerkbaarheid van het materiaal. Vandaar dat het niet alleen zeer geschikt is voor brillenglazen en diffusieschermen voor koplampen van auto's, maar ook van begin af aan betrokken is geweest bij de triomftocht van de cd. De naam Makrolon is intussen synoniem geworden met kwaliteit. Inmiddels is Bayer marktleider op het gebied van kunststoffen voor optische gegevensdragers. Iedereen heeft dan ook ongetwijfeld minstens één keer Makrolon in handen gehad. "Maar zonder het te weten", aldus Hans-Dieter Reifenrath, die bij Makrolonfabrikant Bayer verantwoordelijk is voor de merkopbouw van deze kunststof die er zijn mag, "en dat is precies wat we willen veranderen.

De CD-R's en binnenkort ook de DVD-R's van Makrolon worden gemaakt door Moser Baer Factories (MBI) in India. Deze derde partner heeft al meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van optische gegevensdragers, is ISO-9002 gecertificeerd en produceert in de productiefaciliteiten volgens de modernste normen. Een speciale, door MMore ontwikkelde oppervlaktelaag beschermt de beschrijfbare zijde van de optische gegevensdragers tegen mechanische beschadigingen. Deze beschermlaag vermindert bovendien de schadelijke invloed van UV-licht. Dit draagt bij tot een langere levensduur, zelfs bij invloed van direct zonlicht in een markt waar cd's steeds meer in de auto en onderweg worden gebruikt.

De opdruk "Made of Makrolon" helpt de consument om zich te oriënteren op de markt. Kwaliteit telt: het is niet voor niets dat de medewerkers van MMore, die de handhaving van de strengste kwaliteitseisen hoog in het vaandel hebben staan, bijvoorbeeld voor hun blanco audio-CD-R's, kunnen verwijzen naar lovende kritieken in de pers. "Dat is niet alleen een eis, maar het werkt ook stimulerend," aldus Ruud Wijnants, chief executive officer van MMore. "Wij staan voor kwaliteit en innovatie. Onze nieuwste ontwikkeling van een compatibele CD-R met een tot 24-voudige multispeed is een ander voorbeeld van het feit hoe wij onze klanten kunnen laten profiteren van de competentie van drie sterke partners".

Brussel/Mijdrecht, 11 mei 2001

(2001-0543)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bayer s.a. n.v. te Brussel, Public Relations, Tel. 02/535 64 17 of Bayer B.V. te Mijdrecht, Public Relations, Tel. 0297-280 426.