P E R S B E R I C H T

HOLLAND CAREER & WORKWEAR VERLEGT GRENZEN
Amsterdam, 21 maart 2001

Van 14 t/m 17 mei 2001 zullen 15 fabrikanten van bedrijfs- en imagekleding, lid van Holland Career & Workwear (HCW) zich gezamenlijk groots presenteren tijdens de internationale vakbeurs A+A te Düsseldorf. In een collectieve stand van ruim 250m² tonen de deelnemende bedrijven hun producten op een uniforme wijze. Met een uniek concept, waarin de werelden van hightech en oud-Hollandse gebruiken gecombineerd worden, een opvallende lichtshow en de levensgrote blow-ups rondom de stand van de drie poppen in het HCW-logo, zullen de Nederlandse fabrikanten opvallen tussen de andere aanbieders en de vele lichtgevende stripes. Bezoekers aan de stand maken bovendien kans op een compleet verzorgd weekend voor twee personen in het fameuze Amstelhotel te Amsterdam.

Omdat de 15 fabrikanten gezamenlijk binnen een collectieve stand te vinden zijn, is het aanbod waarvan de bezoekers en inkopers kennis kunnen nemen uitzonderlijk groot. Zo worden binnen de HCW-stand de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van bedrijfsveilige werkkleding, brandwerende kleding, functionele kleding en (al dan niet gebreide) corporate imagekleding voor de horeca, de catering, de bouw, de offshore industrie, het bankbedrijf en de luchtvaart tentoongesteld. Ook accessoires en uniformpetten ontbreken niet aan deze lijst, wat slechts een kleine greep is uit de producten die de HCW-leden leveren.

De 15 deelnemende bedrijven zijn:
B&B Corporate Knitwear, Budelse Confectiefabriek Bucofa, Domo Shirts, Faithful Nederland, Galladio Corporate Fashion, Hassing Uniformpettenfabriek, HaVeP Textielfabrieken H. van Puijenbroek, Incotex Zaanstad, KCFS, Mol Konfektie International, Prof Techstyles Beroepskleding, PWG Bedrijfsveilige kleding, Handelsonderneming Teuwen, TMC Professional Clothing en Vaweco-bedrijfskleding.

De Nederlandse markt voor bedrijfs- en imagekleding groeit de laatste jaren met zo'n 5 % per jaar en bedraagt circa f 575 miljoen. Ook in de ons omringende landen speelt bedrijfs- en imagekleding een steeds belangrijkere rol. De Nederlandse aanbieders lopen internationaal qua productontwikkeling, ontwerp en logistiek voorop met uitgekiende full-service programma's.

Holland Fashion verlegt grenzen in Düsseldorf is een actie uit het MODINT exportpromotieprogramma 2001 en is mede mogelijk door samenwerking met de EVD, onderdeel van het ministerie van Economische Zaken. MODINT is de Ondernemersorganisatie voor mode en interieur, met een specifieke ledensectie voor fabrikanten van bedrijfs- en imagekleding, verenigd in Holland Career & Workwear.