Kamer van Koophandel Rotterdam

Kamer van Koophandel gaat naar de Blaak

Prijs voor KvK reclamecampagne

Donderdagavond 10 mei maakte de jury bekend dat de SAN Accent in de categorie business-to-business is gevallen op de advertentiecampagne 'Eerst even langs je kamer van koophandel'. Deze succesvolle campagne is ontwikkeld door bureau HVR/Bruns - van de Wijk in opdracht van de gezamenlijke kamers van koophandel.

De SAN Accenten zijn de enige landelijke prijzen voor communicatie die worden uitgeloofd door de adverteerdersbranche.

Voor marketingmanager Richard Uijl van de Vereniging van Kamers kwam de winst onverwacht: 'Dat we een hoger cijfer hebben dan KPN, vind ik verrassend en leuk tegelijk. We zijn maar kleine jongens vergeleken met dit krachtige commerciële bedrijf, dat heel wat meer geld kan verspijkeren in de campagne.'
Algemeen directeur Gerard Knoop van de Vereniging Kamer van Koophandel toonde zich - uiteraard - ook zeer verheugd: 'De resultaten van de campagne die wij meten zijn heel erg goed. De doelstellingen worden ruim overtroffen. Het bezoek aan onze internetsite is in deze periode gestegen van 185.000 naar 625.000 per maand. En dat heeft te maken hebben met de zeer doordachte voorbereiding en de kwaliteit van de campagne.'

Het belangrijkste criterium dat de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) hanteert voor de toekenning van de prijzen is de wijze waarop invulling gegeven is aan de doelstellingen. Verder weegt de communicatie- en mediastrategie mee en ten slotte wordt - natuurlijk - beoordeeld hoe opvallend, origineel, onderscheidend en vernieuwend de campagne is.
Eén van de doelen van de campagne is het marktbereik te verhogen. De kamer van koophandel heeft binnen de doelgroep een naambekendheid van 100%, maar de bekendheid met de producten is nog te bescheiden. In de periode die nu achter de rug is, is de spontane bekendheid met de producten gestegen van 54% naar 62%. Het bezoek aan de internetsite is spectaculair gestegen van 185.000 tot 625.000 bezoeken per maand.

Nadere informatie: Fred van Duijvenbode, marketingcoördinator KvK Rotterdam, tel. 010-405 76 25