Utrecht, 27 april 2001

Persbericht

Biologisch paviljoen op de Libelle-Zomerweek

Toenemende belangstelling voor biologische voeding

De biologische landbouw en voeding krijgt, mede door de elkaar opvolgende landbouwcrises, veel aandacht. Veel mensen reageren verbaasd als ze horen dat het marktaandeel van biologische producten in Nederland nog maar tussen de 1,5 en 2% ligt. Dat gaat de komende jaren snel groeien. Adviesbureau Aurelia verwacht dat bij een voortzetting van een jaarlijkse groei van 15 tot 25% het huidige marktaandeel in 2005 is verdubbeld. De grootste groei ligt binnen de supermarkten, maar ook de omzet in natuurvoedingswinkels zal de komende jaren met ca. 10% per jaar blijven groeien. Albert Heijn verwacht al vóór 2004 een biologisch marktaandeel van 5% te bereiken.

Aangezien consumenten zich steeds meer gaan afvragen hoe ons voedsel nu eigenlijk wordt geproduceerd, verwachten we veel belangstelling voor het Biologisch Paviljoen op de Libelle Zomerweek. Dit jaar zal het Biologisch Paviljoen, gecoördineerd door Platform Biologica, voor het eerst deel uit maken van de Culinair Boulevard op deze leukste buitenbeurs van Nederland , die 15 t/m 20 mei plaatsvindt in Almere en jaarlijks ca. 70.000 bezoekers trekt. Platform Biologica zal samen met 9 biologische handelsbedrijven laten zien en proeven wat biologische voeding is. Meer informatie over de Libelle Zomerweek: www.zomerweek.nl of tel. 023-5564000.

Meer informatie voor de redactie:

* Platform Biologica, Ellen Winkel of Annelijn Steenbruggen, 030-2339970
* Zie ook onze website, www.platformbiologica.nl. Hierop vindt u onder andere de EKO-monitor, die informatie biedt over over recente trends en marktontwikkelingen.