Persbericht

BOL.COM NEDERLAND STERKER DOOR HERSTRUCTURERING DIVISIES DIRECTGROUP BERTELSMANN

Nieuwegein, 15 mei 2001 - Vandaag kondigt DirectGroup Bertelsmann een integratie aan van bol.com en de clubondernemingen in een Europa en Azië. Met de herstructurering streeft DirectGroup een multichannel-strategie na, waarin online en offline activiteiten zijn gebundeld.

Bol.com Nederland zal als zelfstandige onderneming vallen onder de verantwoording van Marc-Olivier Sommer, hoofd van de DirectGroup Bertelsmann clubondernemingen in Zuid- en West-Europa. Door de nieuwe structuur is het gemakkelijker de website af te stemmen op plaatselijke wensen en behoeften. Zo wordt de Nederlandse media- en entertainmentwinkel zelf verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de ontwikkeling en het beheer van de website, en kan daardoor sneller inspelen op actuele gebeurtenissen in Nederland.

"Door de veranderingen in de internationale organisatie krijgt bol.com in Nederland meer mogelijkheden. We kunnen directer inspelen op de wensen van onze Nederlandstalige klanten of op een bijzondere gebeurtenis. Het uiterlijk en de navigatie van de website van bol.com blijven hetzelfde. Met een online marktaandeel van ruim 50 procent is de strategie in Nederland succesvol gebleken. Deze koers zullen we dan ook blijven volgen", aldus Daniel Ropers, managing director van bol.com Nederland. De aankondiging van DirectGroup heeft geen gevolgen voor de medewerkers van bol.com Nederland, in tegendeel; door de nieuwe taken zal het tempo van de personeelsgroei versnellen. Bovendien breidt de Nederlandse bol.com website binnenkort uit met een nieuwe productgroep.

De huidige samenwerking met boekenclub Eci - onderdeel van de clubondernemingen van DirectGroup - blijft in Nederland ongewijzigd. Zowel de organisatie als het management van bol.com en Eci blijven gescheiden. Bol.com en Eci blijven wel gebruik maken van de synergetische voordelen die ze elkaar kunnen bieden.

Bol.com is in Nederland marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, dvd's en video. Bezoekers van de website hebben toegang tot ruim 140.000 boektitels, 300.000 cd's en 4.500 films. Bol.com Nederland is onderdeel van Direct Group Bertelsmann, dat wereldwijd 55 miljoen klanten en leden bedient met e-commerce initiatieven en boeken- en muziekclubs.

# # #

Het internationale persbericht van DirectGroup Bertelsmann is te vinden op: http://www.directgroup-news.de
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Christel van der Boom of Hella van Leeuwen
Tel.: +31 (0) 23-554 2030
Fax: +31 (0)23-562 8386
info@dlvpr.nl
http://www.dlvpr.nl/pressroom

bol.com Nederland
Daniel Ropers
Tel.: +31 (0)30-600 8888
Fax: +31 (0)30-600 8870
http://www.bol.com