Compaq genereert via HitsIntoLeads 30% nieuwe prospecten via Europese
websites
Leuven (België), 15/05/2001
Netmining, de Leuvense ontwikkelaar van software voor e-Business
Intelligence, heeft HitsIntoLeads gelanceerd. Dat is een
softwaretoepassing die gegevens over websitebezoekers in een
business-to-businessomgeving verzamelt en verwerkt tot informatie die
bruikbaar is voor commerciële prospectie naar bedrijven. HitsIntoLeads
werd in de voorbereidende fase reeds met succes ingezet door de
informaticamultinational Compaq.
"HitsIntoLeads biedt bedrijven een nieuwe en waardevolle bron commerciële
prospecten die latent eigenlijk al aanwezig was," zegt Maarten Van Laere,
ceo van Netmining. "Informatie over de bezoekers van de bedrijfswebsite
wordt vandaag vaak niet verzameld of gebruikt, ondanks het feit dat veel
nieuwe en geïnteresseerde prospecten diezelfde website gebruiken als
informatie- en interactieplatform. De informatie uit HitsIntoLeads kan
bovendien worden gekoppeld aan de CRM-gegevens (Customer Relationship
Management) die het bedrijf reeds verzamelde - via persoonlijk contact,
telefoon, fax of e-mail - en op die manier de CRM-databank gevoelig
verrijken."
Dat de door HitsIntoLeads verzamelde gegevens ook daadwerkelijk leiden tot
betere prospectie- en verkoopcijfers werd in de praktijk aangetoond bij
Compaq. Die multinational heeft in Europa een sterk uitgebouwd
verkoopskanaal met een directe verkoopsploeg, een indirect
distributiekanaal en verschillende call centers. In een voorbereidend
project werd HitsIntoleads 8 maanden ingezet op verschillende Europese
webstekken van het bedrijf. Niet minder dan 30% van de via het web
verzamelde prospecten was tot dan onbekend bij Compaq. De effectieve
prospectie op de nieuwe 'webleads' leidde in 67% van de gevallen tot
verkoop, wat dubbel zoveel is dan bij traditionele prospectie. Van alle
e-business-investeringen die Compaq maakte is HitsIntoLeads één van de
meest succesvolle.
Leuvense technologie
HitsIntoLeads bestaat voor 100% uit eigen technologie van Netmining. De
software-applicatie wordt geïnstalleerd op de internetservers van een
bedrijf, die eventueel verspreid staan opgesteld in verschillende landen.
Daar vormt het een centrale laag die iedere webbezoeker registreert en een
unieke identificatiecode toekent. Wanneer de bezoeker ook zijn
bedrijfsgegevens achterlaat (bijvoorbeeld via een on-line formulier) treedt
de kwalificatiemodule van HitsIntoLeads in actie: de bezoeker wordt
ondergebracht in een segment met een gelijkaardig profiel. Dit
bezoekersprofiel is volledig parametriseerbaar zodat iedere klant van
HitsIntoLeads zelf zijn prospecten kan kwalificeren, want niet alle
contacten zijn immers even interessant.
HitsIntoLeads is beschikbaar in twee versies: de standaardversie heeft een
kwalificatiemodule die de klant toelaat om zelf te definiëren welke
prospecten nu het interessantst zijn; en de Enterprise-versie, die via een
automatische dataminingmodule aanleert welke gedragingen van
websitebezoekers leiden tot een aankoop. Op die manier weet men welke
prospecten de grootste kans maken om daadwerkelijk klant te worden.
Prijs en beschikbaarheid
HitsIntoLeads wordt verkocht via softwarelicentie. De toepassing is
onmiddellijk in Europa beschikbaar bij Netmining zelf, of via een van haar
distributiepartners. De prijs van HitsIntoLeads is afhankelijk van welke
servers de klant gebruikt op welk platform. Hoe krachtiger die zijn, hoe
meer data de klant immers kan verwerken. De minimumprijs voor de
softwarelicentie bedraagt 20.000 euro. Hierbij komt ook nog een jaarlijkse
kost voor onderhoud, upgrades en support die neerkomt op 3900 euro. Voor
HitsIntoLeads werd een patent aangevraagd. Meer informatie staat op
www.hitsintoleads.com.
| END |
Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te
nemen met
Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32-3 260 96 46 / Fax: +32-3 237 23 25 / e-mail:
eef.devos@newsenginepr.com
Maarten Van Laere, Netmining
Tel.: +32-16 39 48 10 / Fax +32-16 39 48 16 / e-mail:
pr@netmining.com
Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000
opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De
onderneming ontwikkelt en verkoopt oplossingen waarmee
niet-technici ruwe beschikbare data (uit databanken en
over internetgedrag) omzetten naar informatie die ze
kunnen gebruiken bij managementbeslissingen. Deze vorm van
kennis is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'.
Netmining ging van start als enige 'Certified Consulting
Partner' van Business Objects in de Belux-regio voor
WebIntelligence, en als distributeur van Accrue Software
voor Belux en Frankrijk. Op vraag van verschillende
klanten bouwde Netmining eigen oplossingen rond de
producten van Business Objects en Accrue, die ze daarna
opnam in haar algemeen aanbod. Momenteel biedt het bedrijf
vier eigen producten aan: Netmining Reporter, de eCampaign
Manager, Netmining Translation Server en HitsIntoLeads.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de
productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken
grote namen als Belgacom, Artesia, Alcatel, Compaq Europe,
Cisco Systems Europe, Europay, Electricité De France, 3M
Europe, Merant Europe en Zurich Financial Services (VS).
Meer informatie kan u vinden op www.netmining.com.
Ref.:NET0012-128D22