HitsIntoLeads van Netmining maakt prospecten van websitebezoekers

Compaq genereert via HitsIntoLeads 30% nieuwe prospecten via Europese websites

Leuven (België), 15/05/2001
Netmining, de Leuvense ontwikkelaar van software voor e-Business

Intelligence, heeft HitsIntoLeads gelanceerd. Dat is een

softwaretoepassing die gegevens over websitebezoekers in een

business-to-businessomgeving verzamelt en verwerkt tot informatie die

bruikbaar is voor commerciële prospectie naar bedrijven. HitsIntoLeads

werd in de voorbereidende fase reeds met succes ingezet door de

informaticamultinational Compaq.

"HitsIntoLeads biedt bedrijven een nieuwe en waardevolle bron commerciële

prospecten die latent eigenlijk al aanwezig was," zegt Maarten Van Laere,

ceo van Netmining. "Informatie over de bezoekers van de bedrijfswebsite

wordt vandaag vaak niet verzameld of gebruikt, ondanks het feit dat veel

nieuwe en geïnteresseerde prospecten diezelfde website gebruiken als

informatie- en interactieplatform. De informatie uit HitsIntoLeads kan

bovendien worden gekoppeld aan de CRM-gegevens (Customer Relationship

Management) die het bedrijf reeds verzamelde - via persoonlijk contact,

telefoon, fax of e-mail - en op die manier de CRM-databank gevoelig

verrijken."

Dat de door HitsIntoLeads verzamelde gegevens ook daadwerkelijk leiden tot

betere prospectie- en verkoopcijfers werd in de praktijk aangetoond bij

Compaq. Die multinational heeft in Europa een sterk uitgebouwd

verkoopskanaal met een directe verkoopsploeg, een indirect

distributiekanaal en verschillende call centers. In een voorbereidend

project werd HitsIntoleads 8 maanden ingezet op verschillende Europese

webstekken van het bedrijf. Niet minder dan 30% van de via het web

verzamelde prospecten was tot dan onbekend bij Compaq. De effectieve

prospectie op de nieuwe 'webleads' leidde in 67% van de gevallen tot

verkoop, wat dubbel zoveel is dan bij traditionele prospectie. Van alle

e-business-investeringen die Compaq maakte is HitsIntoLeads één van de

meest succesvolle.

Leuvense technologie

HitsIntoLeads bestaat voor 100% uit eigen technologie van Netmining. De

software-applicatie wordt geïnstalleerd op de internetservers van een

bedrijf, die eventueel verspreid staan opgesteld in verschillende landen.

Daar vormt het een centrale laag die iedere webbezoeker registreert en een

unieke identificatiecode toekent. Wanneer de bezoeker ook zijn

bedrijfsgegevens achterlaat (bijvoorbeeld via een on-line formulier) treedt

de kwalificatiemodule van HitsIntoLeads in actie: de bezoeker wordt

ondergebracht in een segment met een gelijkaardig profiel. Dit

bezoekersprofiel is volledig parametriseerbaar zodat iedere klant van

HitsIntoLeads zelf zijn prospecten kan kwalificeren, want niet alle

contacten zijn immers even interessant.

HitsIntoLeads is beschikbaar in twee versies: de standaardversie heeft een

kwalificatiemodule die de klant toelaat om zelf te definiëren welke

prospecten nu het interessantst zijn; en de Enterprise-versie, die via een

automatische dataminingmodule aanleert welke gedragingen van

websitebezoekers leiden tot een aankoop. Op die manier weet men welke

prospecten de grootste kans maken om daadwerkelijk klant te worden.

Prijs en beschikbaarheid

HitsIntoLeads wordt verkocht via softwarelicentie. De toepassing is

onmiddellijk in Europa beschikbaar bij Netmining zelf, of via een van haar

distributiepartners. De prijs van HitsIntoLeads is afhankelijk van welke

servers de klant gebruikt op welk platform. Hoe krachtiger die zijn, hoe

meer data de klant immers kan verwerken. De minimumprijs voor de

softwarelicentie bedraagt 20.000 euro. Hierbij komt ook nog een jaarlijkse

kost voor onderhoud, upgrades en support die neerkomt op 3900 euro. Voor

HitsIntoLeads werd een patent aangevraagd. Meer informatie staat op

www.hitsintoleads.com.

| END |

Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te nemen met

Eef De Vos, NewsEnginePR

Tel.: +32-3 260 96 46 / Fax: +32-3 237 23 25 / e-mail: eef.devos@newsenginepr.com

Maarten Van Laere, Netmining

Tel.: +32-16 39 48 10 / Fax +32-16 39 48 16 / e-mail: pr@netmining.com

Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000 opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De onderneming ontwikkelt en verkoopt oplossingen waarmee niet-technici ruwe beschikbare data (uit databanken en over internetgedrag) omzetten naar informatie die ze kunnen gebruiken bij managementbeslissingen. Deze vorm van kennis is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'. Netmining ging van start als enige 'Certified Consulting Partner' van Business Objects in de Belux-regio voor WebIntelligence, en als distributeur van Accrue Software voor Belux en Frankrijk. Op vraag van verschillende klanten bouwde Netmining eigen oplossingen rond de producten van Business Objects en Accrue, die ze daarna opnam in haar algemeen aanbod. Momenteel biedt het bedrijf vier eigen producten aan: Netmining Reporter, de eCampaign Manager, Netmining Translation Server en HitsIntoLeads. De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken grote namen als Belgacom, Artesia, Alcatel, Compaq Europe, Cisco Systems Europe, Europay, Electricité De France, 3M Europe, Merant Europe en Zurich Financial Services (VS). Meer informatie kan u vinden op www.netmining.com. Ref.:NET0012-128D22