PRICEWATERHOUSECOOPERS

Mobiele telefoon nieuw instrument onderhouden klantrelaties

De mobiele telefoon wordt nieuw instrument om duurzame klantrelaties te onderhouden

PricewaterhouseCoopers biedt financiële instellingen een oplossing die een nieuwe norm stelt in mobile brokerage. Een ongekende individualisering van klantenservice wordt mogelijk gemaakt en verandert de mobiele telefoon in een innovatief instrument om de relatie met de klant te onderhouden.

Mobile brokerage, nieuwe op maat gemaakte diensten variërend van het gebied van de portefeuilleanalyse tot de effectenhandel tot individueel beleggingsadvies. Via de mobiele telefoon wordt de toegang tot de klant en van de klant zelf tot een vertrouwensrelatie uitgewerkt. Banken en effectenhuizen hebben nu de kans om een beslissend concurrentievoordeel te behalen door innovatieve, geïndividualiseerde diensten aan te bieden. De mobiele telefoon is daarmee meer dan een extra verkoopkanaal voor bestaande producten.

Voor maximale benutting, wordt eerst een persoonlijk klantprofiel opgezet, waarin de beleggingsstrategie, interesse in soort aandeleninformatie of koersen en gebeurtenis worden vastgesteld. Financiële instellingen analyseren voortdurend deze profielgegevens op basis van huidige ontwikkelingen. De resultaten ervan worden aangeboden in de vorm van een effectenadvies via de mobiele telefoon. De klant kan te allen tijde reageren op de huidige markt en besluiten om te (ver)kopen en de gewenste transactie in gang zetten met een druk op de knop.

Een van de grote voordelen van deze vorm van elektronisch Customer Relationship Management (e-CRM) is de mogelijkheid van een specifieke een-op-een-marketing voor producten op maat, aldus Tage Domela Nieuwenhuis, Partner bij PricewaterhouseCoopers.

Uitbreiding en innovatie zijn de drijvende krachten in de on-line effectenmarkt. De klant verwacht een consistente interface met consistente interface met consistente informatie, hetzij per mobiele telefoon, hetzij via de PC op kantoor of thuis. Voor financiële instellingen betekent deze ontwikkeling dat zowel de nieuwe mobiele portal als de traditionele portal geïntegreerd moet worden in een distributiestrategie voor meerdere kanalen. Ook de verticale componenten moeten integreren; de gehele waardeketen vanaf de klant tot en met de verwerking, om tot een efficiënt systeem te komen.

17 mei 01 10:10